اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

دبیر هیات فوتبال تهران: متاسفانه زیر سایه ورزشگاه آزادی قرار داریم/سوء مدیریت ورزشگاه تختی را از بین برد

دبیر هیات فوتبال استان تهران گفت: متأسفانه چون ورزشگاه آزادی در تهران قرار دارد مسئولین فکر می‌کنند اینجا همه چیز فراهم است ولی نمی‌دانند برای برگزاری مسابقات ورزشگاه مناسب نداریم.

دبیر هیات فوتبال تهران: متاسفانه زیر سایه ورزشگاه آزادی قرار داریم/سوء مدیریت ورزشگاه تختی را از بین برد

عباس تیموری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص اینکه با توجه به مسابقات برگزارشده به نظر می‌رسد برخلاف تصور موجود، استان تهران زمین استاندارد و مناسبی را برای برگزاری مسابقات لیگ برتر و لیگ دسته اول فوتبال کشور ندارد، عنوان کرد: درست است. با اینکه استادیوم‌های متعددی وجود دارد اما ورزشگاهی با زیرساخت مناسب برای لیگ حرفه‌ای یا لیگ یک نداریم.

دبیر هیات فوتبال استان تهران در مورد اینکه مسئولیت این اتفاق برعهده چه کسی یا چه نهادی قرار دارد، گفت: در تمام دنیا ساختن ورزشگاه‌ها برعهده شهرداری‌هاست. در کشور ما، در کنار شهرداری مسئولیت بیشتر زیرساخت‌های ورزشی برعهده شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی است. متأسفانه تهران زیر سایه ورزشگاه آزادی قرار گرفته، چون این ورزشگاه در تهران قرار دارد مسئولین فکر می‌کنند اینجا همه چیز فراهم و مهیاست ولی نمی‌دانند با داشتن 4 تیم لیگ برتری و تیم‌های متعدد لیگ یکی و لیگ دویی، برای برگزاری مسابقات ورزشگاه مناسب نداریم.

وی افزود: برخلاف اینکه همه فکر می‌کنند تهران یک استان برخوردار است اما این را لمس می‌کنیم که غیربرخورداریم. از نظر امکانات ضعیف هستیم و وضعیت استان‌های دیگر خیلی بهتر از تهران است. جا دارد حمید سجادی وزیر ورزش که خودش هم ورزشی است نگاه زیرساختی به استان تهران داشته باشد تا حداقل بتوانیم در این 4 سال دو سه ورزشگاه داشته باشیم. به ورزشگاه 70 هزار نفری هم نیازی نیست. ورزشگاه 15 هزار نفری باشد کافی است.

وی تاکید کرد: تیم‌هایی مانند هوادار و پیکان تماشاگری ندارند که ورزشگاه پرجمعیت بخواهند. دولت یا شهرداری باید به باشگاه‌ها کمک کنند. در کنار این مسأله، با توجه به اینکه لیگ ما حرفه‌ای است باشگاه‌ها باید خودشان اقدام به ایجاد زیرساخت کنند و صاحب ورزشگاه شوند تا بتوانند از مسائلی مانند امتیاز میزبانی،‌ تبلیغات محیطی، بلیت فروشی و حتی حق پخش بهره ببرند.

تیموری در مورد اینکه تیم‌های پیکان و هوادار تهرانی هستند اما در کرج بازی‌هایشان برگزار می‌شود، گفت:‌ دلیل اصلی انتقال بازی پیکان این بود که زمین شهر قدس به خاطر بارندگی آمادگی برگزاری این مسابقه را نداشت و در دست ترمیم است. به همین خاطر برای یک بازی اجازه دادیم پیکان در استان همجوار بازی کند. هوادار هم به خاطر محرومیت در آنجا بازی می‌کرد و از این هفته باید به تهران برگردد. ما ورزشگاه دستگردی را به آنها پیشنهاد می‌کنیم.

وی در خصوص وضعیت ورزشگاه تختی تهران اظهار داشت: متأسفانه تختی جزو ورزشگاه‌های خوب استان است اما زمین چمن مناسب ندارد. نصرالله پریچهره مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان خیلی تلاش می‌کند که این ورزشگاه هم به چرخه مسابقات برگردد و امیدواریم این اتفاق بیفتد. ما به عنوان مجری برگزاری مسابقات ناخواسته درگیر این مشکلات تیم‌ها شدیم اما تلاش می‌کنیم که برطرف شوند. به عنوان مثال ورزشگاه شهرقدس سه سال پیش در چرخه مسابقات نبود اما با مسئولانش جلسه گذاشتیم و توانستیم این ورزشگاه را وارد چرخه کنیم.

دبیر هیات فوتبال استان تهران تصریح کرد: ورزشگاه تختی هم دوره‌ای میزبان مسابقات لیگ برتر بود اما متأسفانه در دوره گذشته به دلیل سوءمدیریتی که در اداره ورزش و جوانان وجود داشت این ورزشگاه از بین رفت. به هر حال در یک سال اخیر مدیرکل وقت اداره ورزش و جوانان در حال تلاش است تا آن را به چرخه برگرداند. اگر تختی برگردد، بسیاری از مشکلات ما را حل می‌کند.

تیموری در مورد وضعیت ورزشگاه راه آهن اکباتان عنوان کرد: این ورزشگاه دچار کم و کاستی‌هایی‌ست اما قابلیت برگزاری بازی‌های لیگ یک را دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول