اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

«درخواست کمک مالی» با هک حساب کاربری/ پلیس فتا: رمز عبور قابل حدس نگذارید!

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا راه‌های جلوگیری از هک حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی را تشریح کرد.

«درخواست کمک مالی» با هک حساب کاربری/ پلیس فتا: رمز عبور قابل حدس نگذارید!

سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس به هک شبکه های اجتماعی افراد توسط مجرمان سایبری اشاره و اظهار داشت: مجرمان سایبری با هک شبکه اجتماعی افراد اقدام به ارسال پیام های مبنی بر درخواست کمک مالی به دلایل مختلفی همچون سانحه رانندگی، بستری شدن در بیمارستان و غیره با ذکر مبلغ و شماره حساب به تمامی دوستان و دنبال کننده های فرد مذکور می کنند.

 وی با بیان این مطلب که گذاشتن رمز شبکه‌های اجتماعی با کلمات و شماره‌های عبور قابل حدس مانند کد ملی، شماره شناسنامه یا شماره تلفن همراه از مهمترین عوامل هک حساب کاربران محسوب می شود به افراد توصیه کرد: نسبت به بالا بردن امنیت حساب کاربری خود اقدام کنند.

 رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا تصریح کرد: فعال کردن تایید دو مرحله ای برای ورود به حساب کاربری، جداکردن حساب‌های کاربری شخصی از حساب های تجاری و دنبال نکردن لینک صفحات جعلی ورود به اینستاگرام و همچنین عدم واگذاری رمز عبور به دیگران از جمله راهکارهایی است که می‌تواند مانع از هک حساب اینستاگرام شود.

 سرهنگ رجبی خاطرنشان کرد: استفاده از رمز عبور با طول ۱۰ کاراکتر که ترکیبی از اعداد ،حروف و کاراکترهای خاص باشد در این زمینه می‌تواند کمک‌کننده باشد.

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول