اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

فاکس‌نیوز سخنان نژادپرستانه بایدن را سانسور کرد!

کانال فاکس‌نیوز روز جمعه ویدیویی از جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا را که در آن اظهاراتی نژادپرستانه وجود داشت، سانسور کرد.

فاکس‌نیوز سخنان نژادپرستانه بایدن را سانسور کرد!

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس به نقل از واشنگتن تایمز، فاکس نیوز سخنان نژادپرستانه بایدن را سانسور کرد.

نیویورک (AP) - کانال فاکس نیوز روز جمعه ویدئویی از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا را که در آن اظهاراتی نژادپرستانه وجود داشت، سانسور کرد.

بایدن در اظهارات روز کهنه سربازان حکایتی گفت که در آن سچل پیج، بازیکن بیسبال، که قبل از شکستن سد تبعیض نژادی در لیگ برتر بیسبال توسط جکی رابینسون، در لیگ سیاهپوستان بازی کرده بود.

راشل کامپوس دافی در برنامه «فاکس و دوستان» با تمسخر گفت که بایدن به دلیل اظهارنظرهایش در گورستان ملی آرلینگتون «با واکنش شدید» مواجه شده است.

بایدن در اظهارات خود گفت که «نگرش سیاهپوستان بزرگ» را اتخاذ کرده است، در آن زمان ساچل پیج پرتاب کننده در لیگ های سیاهپوست، پس از جکی رابینسون، به یک بازیکن بزرگ در لیگ برتر بیسبال تبدیل شد.

اما وقتی دافی این کلیپ را پخش کرد، آن را ویرایش کردند تا سخنان بایدن اینگونه شنیده شود که می‌گوید «نگرش سیاه‌پوست بزرگ در آن زمان را اتخاذ کرده بود که نامش ساچل پیج بود.» و اینجا نام «جکی رابینسون» سانسور شده بود!

دافی گفت که اظهارات بایدن او را در آب داغ فرود آورد. در حالی که واژه «نگرو»(Negro) زمانی اصطلاح رایج برای اشاره به سیاه پوستان بود و هنوز در نام سازمان ها ظاهر می شود، اما امروزه اصطلاحات «سیاهان»(Black) و «آفریقایی آمریکایی»(African American)  بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

آل تامپکینز، عضو هیئت علمی مؤسسه پوینتر، یک اندیشکده روزنامه نگاری، گفت که اهالی رسانه موظفند هنگام ویرایش ویدیو، اظهارات را در چارچوبی که ارائه شده نگه دارند یا به بینندگان توضیح دهند که چرا این تغییر ایجاد شده است. وی گفت: در این مورد(ویدیوی بایدن)، ویرایش اصلاً مشخص و قابل تشخیص نیست!

سخنگوی فاکس محدودیت زمانی را تنها دلیل سانسور و حذف این بخش از ویدیوی جو بایدن در مقام ریاست جمهوری آمریکا عنوان کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول