اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

ویژه برنامه‌های رحلت شهادت‌گونه حضرت معصومه(س) در قم

معاون فرهنگی حرم کریمه اهل‌بیت(س) گفت: آیین سیاهپوشان، تعویض پرچم، محافل عزاداری، جاروکشی خادمان امام رضا(ع)، دسته عزای خادمان حرم قم و آیین شمعدان‌گردانی از مهم‌ترین برنامه های عزاداری در ایام رحلت شهادت گونه بانوی کرامت است.

ویژه برنامه‌های رحلت شهادت‌گونه حضرت معصومه(س) در قم

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به برنامه‌های حرم مطهر بانوی کرامت در هفته پیش‌رو اظهار کرد: مراسم رحلت شهادت گونه بانوی کرامت از دوشنبه ۲۴ آبان ساعت ۱۰ صبح با آیین سیاهپوشان حرم مطهر با مداحی سیدعلی حسینی نژاد در بالاسر ضریح مطهر شروع می‌شود.

وی اضافه کرد: عصر دوشنبه ساعت ۱۶ آیین تعویض پرچم گنبد مطهر با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی و مداحی سید مهدی میرداماد در صحن امام رضا(ع) با پخش از شبکه قم و قرآن برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت گفت: مراسم سوگواره ویژه بانوان نیز عصر دوشنبه از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷ در شبستان نجمه خاتون با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی و مداحی حسن شالبافان برپا خواهد شد.

وی تصریح کرد: مراسم شب رحلت بانوی کرامت نیز دوشنبه ساعت ۱۷:۵۰ با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی، شعرخوانی سیدحمیدرضا برقعی و مداحی محمدرضا بذری و مهدی رسولی در شبستان امام خمینی(ره) به همراه پخش زنده از شبکه قرآن برگزار می‌شود.

احمدی از دیگر برنامه‌های شب رحلت شهادت‌گونه حضرت معصومه(س) را محفل شعر «در سوگ کریمه» دانست و گفت: این محفل با اجرای محمدجواد شرافت، شعرخوانی محمد زمانی، احمد علوی و بابایی و مداحی علی انسانی و حسن شالبافان از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۰:۳۰ در شبستان امام خمینی(ره) با پخش زنده از شبکه شما برگزار می شود.

وی ادامه داد: در شب شهادت‌گونه رحلت بانوی کرامت از ساعت ۲۲ تا ۲۳:۳۰ مداحان حیدرزاده، حسینی نژاد، بین فاطمی، تحویلدار، زمانی و ایزدی در شبستان امام خمینی(ره) عرض ارادت ویژه‌ای خواهند داشت.

معاون فرهنگی آستان مقدس قم تصریح کرد: صبح روز رحلت بانوی کرامت نیز مراسم عزاداری از ساعت ۷ با آیین جاروکشی خادمان امام رضا(ع) در صحن امام رضا(ع) با مداحی حسن اسداللهی و حسن شالبافان دنبال می‌شود.

وی افزود: دسته عزای خادمان حرم مطهر بانوی کرامت نیز از ساعت ۸ تا ۱۱ با برگزاری مراسمی در میدان میر با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین صادقی واعظ و مداحی حسن و مهدی حیدرزاده، شمس آبادی، میرجعفری و حبیب زاده برگزار می شود و مراسم ایوان آینه حرم مطهر نیز با مداحی شالبافان و حسینی نژاد خواهد بود.

احمدی تصریح کرد: مراسم قبل از نماز ظهر و بعد از نماز عصر نیز در شبستان امام خمینی(ره) با سخنرانی و مداحی همراه خواهد بود و عصر رحلت مجلس آذری زبانان از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷ با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین موسوی هشترودی، شعرخوانی ولی الله کلامی و مداحی شهروز حبیبی در شبستان امام خمینی (ره) برگزار می شود.

وی عنوان کرد: در شام رحلت شهادت‌گونه حضرت معصومه(س) نیز بعد از نماز عشا مراسمی با قرائت دعای توسل توسط هیأت جانبازان استان قم، سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی و مداحی سیدرضا نریمانی در شبستان امام خمینی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی حرم عنوان کرد: پس از مراسم شام رحلت از ساعت ۱۹:۳۰ آیین سنتی شمعدان گردانی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین میرباقری، مداحی مهدی سلحشور و شعر خوانی صابر خراسانی در شبستان امام خمینی(ره) دنبال خواهد شد.

وی با اشاره به تولید و پخش ۳۵ برنامه رسانه‌ای از شبکه‌های مختلف صدا و سیمای ملی در ایام رحلت حضرت معصومه(س) گفت: برگزاری محافل عزای خانگی در قالب طرح هر محله یک خادم در ۵ استان و مسابقه عطر سلام در سه بخش کودک، نوجوان و عمومی از ویژه برنامه‌های آستان مقدس فاطمی در ایام رحلت شهادت گونه این حضرت است.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول