اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رام‌الله؛ شورای امنیت برای جلوگیری از تشکیل کشور فلسطین، از تل‌آویو حمایت می‌کند

سازمان آزادی‌بخش فلسطین تأکید کرد که عدم صدور قطعنامه شورای امنیت، باعث پوشش و حمایت از رژیم صهیونیستی شده است تا بدون بازدارندگی، به شهرک‌سازی‌ ادامه دهد.

رام‌الله؛ شورای امنیت برای جلوگیری از تشکیل کشور فلسطین، از تل‌آویو حمایت می‌کند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس،  سازمان آزادی‌بخش فلسطین امروز شنبه،  تأکید کرد که «استانداردهای دوگانه» شورای امنیت، رژیم صهیونیستی را تشویق می کند تا پروژه‌های شهرک سازی خود را پیش ببرد.

«دفتر ملی دفاع از سرزمین و مقاومت در برابر شهرک‌سازی» که وابسته به این سازمان است، در گزارشی تصریح کرد، شورای امنیت در آخرین جلسه خود که سه‌شنبه گذشته برگزار شد، قطعنامه‌ای در محکومیت شهرک‌سازی‌های صهیونیستها تصویب نکرد.

روزنامه القدس العربی به نقل از این سازمان گزارش داد، شکست شورای امنیت با وجود وجود اجماع بین‌المللی مبنی بر اینکه شهرک‌سازی‌ها مغایر با قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت است، ولی این سازمان قطعنامه‌ای علیه صهیونیستها صادر نکرد.

در این گزارش آمده است، شکست مفتضحانه شورای امنیت، باعث پوشش و حمایت از رژیم صهیونیستی شده است تا بدون بازدارندگی، به شهرک‌سازی‌ ادامه دهد و بدین ترتیب، از امکان تشکیل کشور فلسطینی جلوگیری کند.

سازمان آزادیبخش تأکید کرد که ادامه محاصره شهر قدس اشغالی توسط صهیونیستها که با طرح‌های شهرک‌سازی صورت می‌گیرد، امکان دستیابی به توافق در مورد این شهر را در هر راه‌حل احتمالی در آینده محال می‌کند.

این در حالی است که «زئو الکین»، وزیر مسکن رژیم صهیونیستی اخیرا ادعا کرد که به هر طریقی برای تقویت شهرک‌ها و دوبرابر کردن تعداد شهرک نشینان در کرانه باختری تلاش خواهد کرد.

الکین به بهانه «تشکیل کمربند امنیتی شرقی» در فلسطین اشغالی، گفت که طرحی را برای ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکونی در شهرکهای دره اردن در کرانه باختری به دولت این رژیم ارائه خواهد کرد.

در  پایان گزارش سازمان آزادیبخش تأکید شد، رژیم صهیونیستی، چند روز پیش هفت هزار و ۶۶۷  دونم (هر دونم معادل ۱۰۰۰ مترمربع) از زمین‌های فلسطینی‌ها را در شرق اریحا مصادره کرد تا از آن برای شهرک‌سازی در منطقه‌ای استفاده کند که شمال و جنوب دره اردن را به هم وصل می‌کند. این منطقه معادل یک سوم مساحت کرانه باختری است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول