اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اس-550؛ برگ برنده روسیه انواع موشک و جنگنده را سرنگون می‌سازد

دو مقام نظامی روسیه تاکید کردند که سامانه دفاع موشکی اس-550 قادر به انهدام انواع موشک‌های قاره پیما، فراصوت و جنگنده است.

اس-550؛ برگ برنده روسیه انواع موشک و جنگنده را سرنگون می‌سازد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دو مقام نظامی روسیه روز شنبه تاکید کردند که سامانه دفاع موشکی «اس-۵۵۰» قادر به انهدام موثر موشک‌های بالستیک قاره پیما  و موشک‌های فراصوت  است.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» سامانه جدید پدافند هوایی بر اساس سامانه پیشرفته «اس-۵۰۰» ساخته و برای نابودی اهداف دشمن در برد حدود ۶۰۰ کیلومتر (۳۷۰ مایل) طراحی شده است.

دو منبع نظامی روس در این زمینه گفتند که سامانه اس-۵۵۰ روسیه به اولین سامانه متحرک هوا فضای جهان تبدیل خواهد شد که قادر به انهدام موثر موشک‌های بالستیک قاره پیما (ICBM) است.یکی از این منابع آگاه گفت که سامانه جدید موشکی زمین به هوا به عنوان نسخه ارتقا یافته سامانه موشکی  اس-۵۰۰ در حال توسعه است.

بر اساس این گزارش، توانایی اس-۵۵۰ برای رهگیری موشک‌های بالستیک دشمن، عمدتاً موشک‌های قاره پیما، و همچنین سلاح‌های تهاجمی فضایی، قابلیت‌های بیشتری نسبت به «اس-۴۰۰» و «اس-۵۰۰»  دارد. این اظهارات پس از آن بیان شد که وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای به تازگی اعلام کرد که سامانه جدید پدافند هوایی اس-۵۵۰ در این کشور در حال توسعه است.

در این بیانیه اشاره شده است که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه هفته گذشته بر اهمیت توسعه سامانه‌های دفاع موشکی پیشرفته ساخت داخل از جمله اس-۵۰۰ و اس-۵۵۰ و تحویل آنها به نیروهای مسلح روسیه تاکید ویژه‌ای داشته است.

اس-550 یک سامانه موشکی زمین به هوای نسل بعدی با برد حدود ۶۰۰ کیلومتر (۳۷۰ مایل) است که برای رهگیری و انهدام موشک‌های بالستیک قاره پیما، و همچنین موشک های کروز فرا صوت و هواپیماها طراحی شده است.

این در حالی است که سامانه اس-۵۰۰ روسیه نیز از قدرتمند‌ترین سامانه‌های دفاع موشکی حال حاضر جهان است. اس-۵۰۰، سلاحی است که مسکو امیدوار است قدرت دفاعی خود را تقویت کرده و به پرفروش‌ترین محصول صادراتی تبدیل شود. روسیه سال گذشته آزمایش این سامانه را آغاز کرد و قرار است که اولین آتشبار اس-۵۰۰ در اطراف مسکو مستقر خواهد شد.

موشک‌های اس-۵۰۰ قادرند موشک‌های کروز و  قاره پیما با سرعتی فراتر از پنج ماخ را رهگیری کنند. شرکت آلماز آنتی سازنده این سامانه مدعی است که اس-۵۰۰ می‌تواند ماهواره‌های پایین‌تر از مدار زمین را هدف گیرد.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه پیش از این اعلام کرده بود که سامانه اس-۵۰۰ قرار است جایگزین سامانه فعلی اس-۴۰۰ شود. این سامانه که از سال ۲۰۱۷ روند کار و تولید آن آغاز شده است قرار بود در سال ۲۰۲۰ به ارتش روسیه تحویل داده شود.  «پاول سوزینوف» مدیر شرکت «آلماز آنتی»  نیز گفته که اس -۵۰۰ ضربه‌ای به حیثیت نظامی آمریکا وارد می‌کند و تمامی سلاح‌های هجومی آمریکا را از کار انداخته و از تمام لایه‌های دفاع هوایی و موشکی آمریکا رد می‌شود.

«سرگئی باباکوف» فرمانده نیروهای دفاع موشکی نیروهای هوافضای روسیه ، در مصاحبه با روزنامه «کراسنایا زوزدا» متعلق به وزارت دفاع روسیه گفت: «در حال حاضر  آزمایش‌هایی انجام شده  و موشک‌های هدایت شونده این سامانه با موفقیت به اهداف هوایی برخورد کردند.»

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول