اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

تولید بیش از 86 هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی در نیکشهر

مدیر جهاد کشاورزی نیکشهر گفت: در این شهرستان ٧هزار و ٧٠٠ هکتار به زیر کشت محصولات زراعی و باغی است که ماحصل زحمات کشاورزان سخت کوش منطقه تولید بیش از ٨۶ هزار تن انواع محصولات است.

تولید بیش از 86 هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی در نیکشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حبیب رئیسی در جمع خبرنگاران با اشاره به وابستگی ٨۵ درصدی کشاورزی منطقه به آب ٣۴٨ رشته قنات موجود شهرستان اظهار کرد: افزون بر...درصد از شاغلین نیکشهر در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: در این شهرستان ٧هزار و ٧٠٠ هکتار به زیرکشت محصولات زراعی و باغی است که ماحصل زحمات کشاورزان سخت کوش منطقه تولید بیش از ٨۶ هزار تن انواع محصولات است که به بازار مصرف عرضه می شود.

مدیر جهاد کشاورزی  نیکشهر تصریح کرد: از مجموع کل تولیدات زراعی و باغی نیکشهر،  ٣٣ هزار تن به تولید نباتات علوفه ای و ٢٧ هزار تن به تولید انواع خرما اختصاص دارد.

رئیسی انبه را شاخص ترین میوه‌های گرمسیری منطقه برشمرد و گفت از ٣ هزار و ٣٣٠ هکتار کل تولیدات میوه های گرمسیری ٢هزار و یکصد تن مربوط به میوه انبه است.

مدیر جهاد کشاورزی به تولید ۶هزار و ۶٠٠ تن انواع پرتقال، نارنگی، لیمو،  گریپ‌فروت،  نارنج اشاره و اذعان داشت مزه وطعم مرکبات منطقه زبانزد است.

حبیب رئیسی یونجه،  شبدر، سورگوم و خصیل را عمده نباتات علوفه ای نیکشهر ذکر کرد وافزود از مجموع ۵١ هزار و ۵٠٠ تن محصولات زراعی شهرستان. ٣٣ هزارتن مختص تولید نباتات علوفه ای است.

وی بیان کرد: کشاورزان سالیانه با بهره‌گیری از آب مازاد قنوات و رودخانه ها ٧٠٠ هکتار برنج کشت م و تقریبا ٣ هزار تن شلتوک تولید می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی نیکشهر توسعه بخش کشاورزی را در گرو حفظ و احیای منابع آبی منطقه دانست و میزان  اشتغال زایی بخش کشاورزی را نشانگر توجه بیش از پیش به زیرساخت‌های این بخش عنوان کرد.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول