اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

37 هزار کودک در خراسان‌جنوبی اید غربالگری بینایی شوند

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان‌جنوبی گفت: از زمان آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان 3 تا 6 سال در استان تنها 16 هزار کودک مراجعه کردند در حالی که سهم استان غربال 37 هزار کودک است.

37 هزار کودک در خراسان‌جنوبی اید غربالگری بینایی شوند

حسن شرفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: تنبلی چشم یک اختلال بوده که اگر به موقع تشخیص داده شود قابل درمان است.

وی سن طلایی درمان تنبلی چشم را قبل از ۵ سالگی عنوان کرد و افزود: اگر شناسایی و مداخلات درمانی به موقع انجام نشود منجر به کم‌بینایی و حتی نابینایی خواهد شد.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه هم‌اکنون برنامه غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در تمامی پایگاه‌های دائمی و غیر دائمی تحت نظارت سازمان بهزیستی طبق روال سال‌های گذشته در حال انجام است، یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۶ هزار کودک ۳ تا ۶ سال در استان غربال بینایی شده‌اند.

شرفی ادامه داد: تمامی کودکان گروه هدف باید غربال بینایی شده تا در صورت وجود مشکلات بینایی با ارجاع و مداخلات به موقع از مشکلات و ناهنجاری‌های بعدی پیشگیری شود.

وی با بیان اینکه سهم تعیین شده از سوی بهزیستی کشور در پوشش کودکان زیر ۶ سال برای استان ۳۷ هزار نفر است، گفت: تاکنون فقط ۱۶ هزار کودک برای انجام تست مراجعه داشته‌اند.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان‌جنوبی تعداد مراکز دائمی غربالگری بینایی کودکان در استان را ۴۴ پایگاه فعال اعلام کرد و گفت: از ابتدای آبان‌ماه ۶۸۰ مرکز غیر دائمی نیز برای ارائه خدمات به مراجعین کار غربال را انجام می‌دهند.

شرفی با اشاره به اینکه تمامی مراکز مثبت زندگی در سطح استان آماده انجام تست بینایی هستند، اضافه کرد: خانواده‌ها هیچگونه نگرانی در بحث کرونا برای مراجعه به موقع کودکان خود نداشته باشند، چراکه علاوه بر رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در هنگام انجام تست هیچگونه تماس فیزیکی با کودک برقرار نشده و کار تست با دستگاه‌های پیشرفته و با فاصله انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با اطلاع‌رسانی مطلوب و مراجعه به موقع خانواده‌ها شاهد پوشش صد درصدی کودکان ۳ تا ۶ سال واجرای کامل برنامه در استان باشیم.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول