اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

سرپرست نفت آبادان: تکلیف ما را پیش از سلاخی شدن مشخص کنید/ نگاه ویژه وزیر ورزش به نفتی‌ها این بود؟

سرپرست باشگاه صنعت نفت آبادان گفت: از آقایان خواهش می‌کنم تکلیف تیم ما را پیش از اینکه مثل نفت تهران سلاخی شود روشن کنند.

سرپرست نفت آبادان: تکلیف ما را پیش از سلاخی شدن مشخص کنید/ نگاه ویژه وزیر ورزش به نفتی‌ها این بود؟

جهانگیر کی‌شمس در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره مشکلات مالی باشگاه صنعت‌نفت آبادان، واریز نشدن حتی یک درصد از قرارداد فصل جدید بازیکنان ،کادرفنی و اینکه ظاهرا اداره کل ورزش و جوانان خوزستان به دلیل موانع قانونی پولی که قرار بود به حساب باشگاه‌های نفتی این استان واریز شود به حساب شرکت ملی نفت عودت داده است، اظهار داشت: با این وضعیت باید چه کار کنیم؟ صنعت‌نفت تیم شخصی نیست بلکه عمومی و  متعلق به مردم آبادان و خوزستان است. به همین دلیل باید وزیر ورزش و وزیر نفت باید پاسخگو باشند. اگر دو تیم صنعت نفت آبادان و نفت مسجد سلیمان اهمیتی برای شان ندارد، آنها را منحل کنند. مگر می توان بدون حتی یک ریال بودجه تیمداری کرد. اگر بلد هستند با این روش کار کنند، بیایند جای من بنشینند و تیمداری کنند.

* تکلیف تیم‌های نفتی را قبل از سلاخی شدن مشخص کنید

وی ادامه داد: آیا می توان بدون بودجه هزینه‌های تیم مثل پول قرارداد، لباس، غذا، پاداش بازیکنان و کادرفنی، هزینه های سفر و .... را پرداخت کرد؟ بلد نیستم با این وضعیت مدیریت کنم. در نهایت صنعت نفت را تحویل داده و می گویم آقای وزیر ورزش که می خواستی نگاه ویژه ای به تیم های نفتی داشته باشی، آیا نگاهت این بود؟ این تیم ها برای وزارت نفت هستند و قبل از اینکه مانند نفت تهران سلاخی شود، تکلیفش را مشخص کنید. یک نفر را بیاورند. تیم ها را به فرمانداری مسجد سلیمان و آبادان تحویل بدهند و بگویند مدیریت کنید. خیلی شب ها نمی خوابم و به مدیریت کردن با این روش که تیم حریف بودجه اش 400 میلیارد باشد و تیم من صفر ریال، آشنا نیستم. مردم هم فقط نتیجه می خواهند و تعداد گل‌ها را می‌شمارند. وقتی با شمارش گل‌ها ببینند تیم‌شان باخته، فحش و ناسزا برای ما است.

* اگر مهم بودیم شرایطی مثل تیم‌های صنعتی داشتیم

سرپرست باشگاه صنعت‌نفت آبادان تصریح کرد: اگر تیم دو شهر نفت خیز که پول نفت مملکت و بودجه محل‌های مختلف را تامین می‌کنند برای آقایان مهم نیست، بهترین راهکار منحل کردن آنها است مانند کاری که با تیم نفت تهران انجام دادند. اگر ما می‌فهمیم این دو تیم پرطرفدار هستند، مسئولان استانی، شهری و حتی کشوری هم باید بفهمند. اگر قدمت صنعت‌نفت و نفت مسجد سلیمان و هواداران این دو تیم برای آقایان مهم بود، ما هم اکنون شرایطی مثل گل‌گهر، مس رفسنجان و فولاد داشتیم. تعویض کادر فنی یکی از همین تیم‌های صنعتی دست ‌کم 50 میلیارد تومان هزینه داشته است اما با همین مبلغ می‌توان نفت آبادان و مسجد سلیمان را چرخاند. بیشتر از این پول نمی‌خواهیم.

* بدی ما صبور بودن‌مان است

کی‌شمس با اشاره به صبوری بازیکنان و کادرفنی نفت آبادان نسبت به مشکلات مالی، توضیح داد: شاید بدی بازیکنان ما، نفت مسجد سلیمان، پیشکسوتان طرفداران این دو تیم نجابت کردن‌شان در این سال‌ها باشد اما این موضوع به ضررمان تمام می‌شود. اگر این بلا را سر پرسپولیس، استقلال، تیم‌های اصفهانی و کرمانی می‌آوردند، شرایط شان به شکل دیگری بود و ما هم به خاطر 10 میلیارد تومان عجز و ناله نمی‌کردیم. شش ماه است این مسائل را می‌گویم و دیگر خسته شده‌ام. به این نتیجه رسیده‌ام که وضعیت‌ این تیم‌ها برای هیچکس مهم نیست. فقط آقایان هر روز عکسی می‌گیرند. فردی می‌گوید می‌خواهیم نگاه ویژه به تیم‌های نفتی کنیم و دیگر مسئول حرف از باز کردن کنسرسیوم و کمک می‌زند.

* بازیکنان نفت آبادان مانند کارگران شهرداری شده‌اند که شش ماه یک بار حقوق می‌گیرند

وی افزود: چهار هفته از فصل گذشت و اکنون به هفته پنجم رسیدیم و اگر نتوانم به بازیکنان و کادرفنی پول بدهم، طبق قراردادشان حق فسخ دارند. در این صورت چه اتفاقی می‌افتد؟ بازیکنان ما هم مانند کارگران زحمتکش شهرداری شده‌اند که شش ماه یک بار پول می‌گیرند. به تازگی پولی که باید در اردیبهشت به آنها پرداخت می‌کردیم به حساب‌شان واریز شد و تنها تیم لیگ برتر هستیم که برای این فصل هیچ پولی به بازیکنانش نداده و قرار نیست این اقدام را انجام بدهیم. قرار است به بازیکنان بگوییم بروید بازی کنید، زجر بکشید، گل نخورید، روحیه‌تان را نبازید، تا آخر فصل بمانید و شاید سال آینده اتفاقی بیفتد! می‌توان بدون یک ریال بودجه تیمداری کرد؟

* شاید نگاه ویژه وزیر ورزش به تیم‌های نفتی این است که از تلویزیون بازی‌های ما را ببیند

سرپرست باشگاه نفت آبادان خاطرنشان کرد:  در نهایت احتمال دارد خدمت استاندار و فرماندار برویم و بگوییم دو نفر را جای ما بگذارید تا اگر می‌تواند با این وضعیت باشگاه‌داری کند زیرا نحوه مدیریت روز به روز تغییر می‌کند. فشار زیادی روی من وجود دارد. قرار نیست سلامتی، خانواده و موقعیت اجتماعی‌ ام را بگذارم و زندگی‌ام به اتمام برسد اما آقایان همچنان در خواب باشند و فقط زمانی که مقابل دوربین صدا و سیما قرار می‌گیرند، احساساتی شوند. آقای وزیر ورزش نگاه ویژه‌ات به تیم‌های نفتی خوزستان چه شد؟ آیا فقط می‌خواهی تلویزیون به اداره‌ات ببری و بازی ما را نگاه کنی؟ در عمل که چیزی ندیدیم.

* برخی بازیکنان ما لَنگ 10 تا 20 میلیون هستند

کی‌شمس افزود: وزیر ورزش می‌داند فصل کوتاه است، پول فقط امروز به درد ما می‌خورد و هفته دیگر سودی ندارد؟ آیا می‌داند 10 میلیارد الان شاید برای یک تیم لیگ برتری 10 ریال ارزش نداشته باشد؟ در عمل که ثابت شده هیچکس این موارد را نمی‌داند. به من می‌گویند چرا مصاحبه می‌کنی اما باید چه کار کنم؟ چند شب دیگر به دلیل استرس نخوابم؟ جواب بازیکن را چه بدهم؟ برخی از این بازیکنان برخی مواقع لنگ 10 تا 20 میلیون تومان هستند. وقتی پول ندارم، فقط شرمنده‌شان می‌شوم. بهترین روش این است وزیر ورزش و وزیر نفت به جای عکس یادگاری و امضای تفاهم‌نامه برای منحل کردن تیم‌ها تفاهم کنند تا لیگ به جای 16 تیم با 10 یا 12 تیم برگزار شود.

* لیگ را با پولدارها، سرخابی ها و 10 تا 12 تیم برگزار کنید

وی توضیح داد:‌ وضعیت پدیده و تراکتور هم مثل ما است. لیگ را با حضور تیم‌های استقلال، پرسپولیس و پولدارهایی مثل مس رفسنجان، گل‌گهر، فولاد و آلومینیوم اراک برگزار کنید. ما هم از تماشای بازی این‌ تیم‌ها لذت می‌بریم! یک باشگاه با هزینه 50 میلیاردی برای تغییر کادرفنی‌اش خم به ابرو نمی‌آورد اما برای پرداخت 10 میلیارد تومان به ما از اردیبهشت تاکنون می‌گویند باید توافق‌نامه امضاء یا نگاه ویژه شود. در نهایت دقیقه 99 هم که پول واریز می‌شود، می‌گویند به دلیل مسائل قانونی نمی‌توان آنها را به تیم پرداخت کرد. اگر بازیکن من بگوید مقابل گل‌گهر به زمین نمی‌روم باید چه کاری انجام بدهم؟

سرپرست باشگاه صنعت‌نفت آبادان تصریح کرد: در این حالت اگر تنشی ایجاد شود، آقایان چگونه می‌خواهند بگویند مدیران عامل باشگاه‌ها مقصر بودند که نتوانستند تیم را در وضعیت عادی نگه دارند. بازیکنان ما به همین دلیل نتوانستند پیش فصل در زمان مناسب بدنسازی کرده و بازی دوستانه برگزار کنند. این‌ موارد جزء فنون ورزش هستند اما گویا آقایان از آن خبر ندارند.

* نتوانسته‌ایم فدراسیون و سازمان لیگ را درباره تلبیغات محیطی قانع کنیم

کی‌شمس با اشاره به پیگیری‌های باشگاه نفت آبادان درمورد دریافت حق تبلیغات محیطی گفت: هنوز نتوانسته‌ایم فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ را قانع کنیم که شفاف توضیح بدهند آیا استقلال در این مورد راست می‌گوید؟ اگر حرف این باشگاه درست است، پول زیادی از تیم‌ها خورده شده. مجموع دریافتی ما در این بخش دو میلیارد تومان است. باید تکلیف این پول را مشخص کرد اما اگر حرف استقلال درست نیست باز هم باید درباره قرارداد تبلیغات محیطی شفاف سازی شود.

* تعهد داده‌ام برای تیم نفت جانم را از دست بدهم؟

وی ادامه داد: صدا و سیما چرا پول حق پخش را به باشگاه‌ها نمی‌دهد؟ همان قانونی که می‌گوید نهادهای دولتی نمی‌توانند در ورزش حرفه ای هزینه کنند گفته درآمد پخش تلویزیونی را باید به باشگاه‌ها داد. آقایان می‌روند و با برخی سامانه‌ها قرارداد می‌بندند اما این پول را هم به تیم‌ها نمی‌دهند. قانون درست را صحیح اجرا نمی‌کنند اما باید برای هر بازی تیم خود کلی استرس داشته باشم. آیا تعهد داده‌ام که برای تیم نفت آبادان جان خود را از دست بدهم یا گفته ام بدون یک ریال بودجه با تیم‌هایی که بودجه 400 میلیاردی دارند برای قهرمانی می‌جنگم؟ هیچ وقت چنین چیزی نگفته‌ام. هر روز روش‌های نوین مدیریت ابداع می‌شود و شاید آقایان فردی را دارند که بدون ریالی بودجه با مدیریت خود بتواند تیم را قهرمان کند.

* صنعت‌نفت در حال نابودی است

سرپرست باشگاه صنعت نفت عنوان کرد: صنعت‌نفت در حال نابودی است و مشکلات زیادی دارد. با هیچکس رودربایستی ندارم و فقط می‌گویم تکلیف این تیم را مشخص کنید. افرادی که یک هزارم فشار روی دوش مرا تحمل نمی‌کنند جان خود را از دست می‌دهند و قرار نیست روزی هم برای من بنویسند با نهایت تاسف جهانگیر کی‌شمس هم فوت کرد. حق مردم آبادان و مسجد سلیمان این رفتارها نیست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول