اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

ویدئو| شبکه‌های اجتماعی و فاصله‌های عاطفی

استفاده افراطی از شبکه‌های اجتماعی باعث شده بسیاری از فرزندان، زمانی که در جمع خانواده هستند اغلب با گوشی‌های هوشمند خود مشغول باشند و کمتر با اعضای خانواده صحبت کنند.

ویدئو| شبکه‌های اجتماعی و فاصله‌های عاطفی

گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، با وجود تأثیرات مثبت شبکه‌های اجتماعی در کاهش فاصله افراد و سرعت انتقال اطلاعات، ظهور این پدیده باعث کاهش ارتباط رو در روی افراد با یکدیگر شده است. تحقیقات نشان داده کاربران شبکه‌های اجتماعی کمتر به دیدار دوستان و بستگان خود می‌روند و بیشتر ترجیح می‌دهند ارتباطات خود را در این شبکه‌ها دنبال کنند.

استفاده افراطی از شبکه‌های اجتماعی باعث شده بسیاری از فرزندان هنگامی‌که در جمع خانواده هستند اغلب با گوشی‌های هوشمند خود مشغول باشند و کمتر با سایر اعضای خانواده صحبت کنند. این روند باعث بروز نگرانی والدین و شدت گرفتن نگرش منفی آن‌ها نسبت به رسانه‌های جدید شده که موجب دگرگون شدن شیوه تعامل و خدشه‌دار شدن روابط عاطفی آن‌ها می‌شود. به این ترتیب شبکه‌های اجتماعی با تأثیرگذاری بر الگوی روابط خانوادگی باعث ایجاد فاصله عاطفی در خانواده‌ها شده است. حال چه باید کرد؟ نخستین گام این است که اعضای خانواده باید از نیازهای روانی یکدیگر مطلع شوند و با گفت‌وگو و حرف زدن به دنیای هم نزدیک‌تر شوند. همچنین با خوب گوش دادن به صحبت‌های یکدیگر به نیازهای عاطفی و احساسی همدیگر توجه کنند. درباره مختصات و کارکرد شبکه‌های اجتماعی صحبت و قوانینی برای مدیریت استفاده از آن تعیین کنند.

در ادامه ویدئوی زیر را مشاهده کنید:

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول