اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

ورود امام جمعه ساوجبلاغ،مانع تعطیلی بزرگترین کارخانه تولید مخزن CNG کشور شد

یک کارخانه داخلی تولید مخازن CNG که به دلیل معوقات بانکی در آستانه تعطیلی قرار داشت با ورود و حمایت امام جمعه ساوجبلاغ و دستگاه قضایی استان البرز به چرخه تولید بازگشت.

ورود امام جمعه ساوجبلاغ،مانع تعطیلی بزرگترین کارخانه تولید مخزن CNG کشور شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوجبلاغ، شرکت ماشین سازی عابدی با نیم قرن سابقه فعالیت اقتصادی به عنوان یکی از قطب های اصلی کشور در تولید مخازن سی ان جی محسوب می‌شود.

ماجرا از آن جا آغاز می‌شود که چند ماه پیش برنامه ثریا که به مشکلات واحدهای تولیدی کشور می‌پردازد گزارشی از یک واحد تولیدی در شهرستان ساوجبلاغ پخش می‌کند.

یک شرکت تولید مخازن سی ان جی در پی انعقاد قراردادی با یک بانک خصوصی قرار است محصول جدید را تولید کند اما به دلیل شرایط خاص اقتصادی کشور و مشکلاتی که در مسیر راه اندازی خط تولید برایش ایجاد می‌شود با تاخیر چندماهه در ایجاد خط تولید مواجه می‌شود اما همین کافی است تا بانک خصوصی مذکور حسابهای این شرکت را مسدود کند و برای وصول طلبش خط تولید این کارخانه را با 300 پرسنل بخواباند.

 

بعد از انتشار این گزارش روح الله مختاری امام جمعه ساوجبلاغ دست به کار می‌شود و طی بازدید از کارخانه قول مساعدت و همکاری برای رفع مشکلات این واحد مهم تولیدی رامی‌دهد.

فرشید عابدی مدیرعامل شرکت ماشین سازی عابدی در گفت‌و‌گو با فارس می‌گوید:  این مجموعه صنعتی از سال ۱۳۹۰ با توجه به ضرورت کنترل آلایندگی خودروهای تولید داخل در راستای تولید مخازن سی ان جی با سرمایه شخصی بالغ بر ۸ هزار میلیارد ریال برای ساخت خط تولید کاپ مخازن سی ان جی وارد عمل شد و با توجه به نیز به نقدینگی برای راه اندازی کامل خط تولید مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال در قالب عمود مشارکت مدنی از یکی از بانک های خصوصی دریافت کرد که در این راستا کلیه اموال منقول و غیرمنقول کارخانه در رهن بانک قرار گرفت.


با توجه به عدم وصول مطالبات، بانک خصوصی در سال ۱۳۹۲ علیه شرکت اقدام به صدور اجراییه نموده و کلیه کلیه حساب‌ها و تمامی تعهدات به شرکت‌های طرف حساب کارخانه با مشکل مواجه شد.
وی ادامه می‌دهد: با توجه به اینکه در آن برهه واردات ماشین آلات لازم به دلیل تحریم‌ها ممکن نبود در راه اندازی خط تولید با تاخیر مواجه شدیم.

کارخانه بعد بروز این مشکلات چندین بار با شرکت‌های مختلف از جمله شرکت نفت وارد مذاکره شد اما با توجه به مانع‌تراشی بانک این امر هم میسر نشد.

بررسی‌های خبرنگار فارس نشان می‌دهد بر اساس اسناد موجود به دلیل قرار گرفتن کارخانه در منطقه ای ییلاقی و ویلا نشین انگیزه بانک تعطیلی کارخانه و تصرف زمین کارخانه برای استفاده در امر ویلاسازی است و تلاش های کارخانه برای اینکه معوقات بانکی از محل فروش تجهیزات و ماشین آلات کارخانه صورت بگیرد بی نتیجه می‌ماند.

بعد از ورود امام جمعه ساوجبلاغ به موضوع، دادستان شهرستان ساوجبلاغ و دادستان مرکز استان البرز هم در جریان کامل موضوع قرار می‌گیرند و یک همت جمعی برای حفظ محصول داخلی و حمایت از 300 کارگر مستقیم و 2 هزار نفر اشتغال غیر مستقیم این مجموعه شکل می‌گیرد.

این کارخانه ظرفیت تولید روزانه ۴۰۰ مخزن سی ان جی را دارد و در صورت حمایت می‌تواند ظرفیت اشتغال زایی کارگران و متخصصان در این حوزه را افزایش داد.

 

عابدی مدیرعامل کارخانه ماشین آلات عابدی در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: با پیگیری هایی که از دادستان شهرستان توسط امام جمعه ساوجبلاغ صورت گرفت دستوری مبنی بر احیای کارخانه صادر شد مبنی بر اینکه به هیچ عنوان از فعالیت کارخانه ماشین سازی عابدی جلوگیری نشود.

این فعال اقتصادی تصریح کرد: با حمایت دادستان شهرستان و دادستان مرکز استان برای پرداخت معوقات بانکی مزایده ای برای فروش برخی قطعات صنعتی غیر نصبی که قابلیت جابجایی داشتند و به خط تولید آسیب نمی‌زدند برگزار شد و بابت 150 میلیارد ریال تسهیلات اخذ  شده در مجموع 800 میلیارد ریال به بانک پرداخت شد و در حال حاضر کارخانه مشکلی برای ادامه فعالیت ندارد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول