اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مقام سابق کاخ سفید: پنس در انتخابات 2024 با ترامپ رقابت خواهد کرد

مدیر سابق ارتباطات کاخ سفید گفت که معتقد است در صورت اعلام حضور رئیس‌جمهور سابق آمریکا و معاونش در انتخابات درون حزبی، مایک پنس موقعیتی منحصربه‌فرد دارد و به شدت با ترامپ رقابت خواهد کرد.

مقام سابق کاخ سفید: پنس در انتخابات 2024 با ترامپ رقابت خواهد کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آلیسا فرح» مدیر سابق ارتباطات کاخ سفید روز یکشنبه گفت که معتقد است «مایک پنس» معاون دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا در صورت اعلام حضور هر دو نفر در رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۲۴ این کشور، با رئیس سابقش رقابت خواهد کرد.

این مقام سابق آمریکایی به شبکه «سی‌ان‌ان» گفت که پنس «موقعیت منحصربه‌فردی دارد» و می‌تواند «رقابتی سهمگین را انجام دهد».
 
با این حال، او اذعان کرد که گروهی از حامیان ترامپ با پنس مخالف خواهند بود و به حمله مرگبار به کنگره آمریکا در ششم ژانویه اشاره کرد که در آن جمعیت طرفداران ترامپ شعار «مایک را حلق‌آویز کنید» سر دادند. 
 
فرح گفت: فکر می‌کنم اقلیتی وجود دارد، جمعیتی که «مایک را حلق‌آویز کنید» فریاد زدند که هرگز از او حمایت نخواهند کرد. اما فکر می‌کنم می‌تواند خود را کسی ببیند که قادر است شکاف بین کسانی که از ترامپ حمایت کردند اما در عین حال عقلانیت می‌خواهند را پر می‌کند. 

او در ادامه در اشاره به زنان و اقلیت‌ها که ترامپ به دلیل اظهارات جنسیت‌گرا و نژادپرستانه‌اش آن‌ها را از خود راند، گفت: تصور می‌کنم که ارتباط ترامپ با زنان، اقلیت‌ها و همچنین افراد ارشد از دست رفته است. بنابراین فکر می‌کنم که پنس این کار را انجام می‌دهد... بر اساس شناختی که از او دارم، و فکر می‌کنم که او می‌تواند مبارزه بزرگی انجام دهد.»

وی افزود: این باور وجود دارد که مردم فقط میدان را برای ترامپ خالی می‌کنند. من در واقع فکر می‌کنم برخی افراد در حال آمادگی برای رقابت هستند. فکر می‌کنم پنس می‌تواند یکی از آن‌ها باشد. فکر می‌کنم (ران) دی‌سانتیس (فرماندار فلوریدا) ممکن است یکی از آن‌ها باشد. فکر می‌کنم مایک پامپئو هم یک تیم سیاسی و اینکه (آن تیم) چگونه می‌تواند باشد را در نظر دارد و این برای حزب (جمهوری‌خواه) خوب است.

فرح در پاسخ به این سوال که آیا در صورت پیروزی ترامپ در کسب نامزدی حزب جمهوری‌خواه به او رای می‌دهد، گفت: «مطمئناً خیر».

ترامپ و پنس در حالی در مسیر رقابت احتمالی با یکدیگر برای نامزدی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات سال ۲۰۲۴ قرار دارند که تصور می‌شود روابط آن‌ها پس از حوادث روز ششم ژانویه تیره شده است. ترامپ در آن زمان معتقد بود که پنس می‌تواند مانع تایید پیروزی رقیب دموکرات وی به دلیل ادعای تقلب در انتخابات شود که با مخالفت معاونش روبرو شد. 

در نواری که اخیراً از صحبت‌های ترامپ منتشر شده، او از حامیان خود که مایک پنس را در جریان حمله مرگبارشان به کنگره آمریکا در ششم ژانویه به «حلق‌آویز کردن» تهدید کرده بودند، دفاع می‌کند.

در طول یک مصاحبه ضبط شده با «جاناتان کارل» از شبکه «ای‌بی‌سی نیوز» که به دست وبگاه خبری «آکسیوس» رسیده، صدای ترامپ شنیده می‌شود که تهدیدها را کم‌اهمیت جلوه می‌دهد و می‌گوید مردم بسیار عصبانی بودند.

خبرنگار می‌گوید: شما آن شعارها را شنیدید - این وحشتناک بود. آن‌ها می‌گفتند مایک پنس را حلق آویز کنید.

ترامپ جواب می‌دهد: خُب، مردم بسیار عصبانی بودند. این عقل سلیم است. عقل سلیم این است که شما باید محافظت کنید.

وی در ادامه در اشاره به ادعاهای انتخاباتی خود می‌گوید: چگونه می‌توانید - اگر می‌دانید رای تقلبی است، درست است؟ - چگونه می‌توانید یک رأی تقلبی را به کنگره منتقل کنید؟ چطور می‌توانید این کار را انجام دهید؟

به گزارش روزنامه انگلیسی دیلی میل، این شعارها زمانی شنیده شد که حامیان ترامپ ساختمان کنگره در واشنگتن را در روز شش ژانویه پس از تظاهراتی که رئیس‌جمهور وقت برگزار کرد، محاصره کردند و افراد داخل ساختمان از جمله پنس مجبور به خروج شدند.

بعد از آن که پنس ادعاهای ترامپ و دیگران مبنی بر اینکه معاون رئیس‌جمهور قدرت لغو نتایج انتخابات را دارد، رد کرد، در روز حمله به کنگره چوبه‌های دار از سوی طرفداران ترامپ در غرب ساختمان کنگره به پا شد و آن‌ها شعارهای «مایک را حلق‌آویز کنید» سر دادند.

ششم ژانویه (۱۷ دی سال گذشته) کنگره آمریکا در حال شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

حامیان ترامپ اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. در جریان این حمله، پنج نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند. 

حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا استیضاح دوم او در کنگره را رقم زد. با این حال محاکمه ترامپ در مجلس سنای آمریکا با مخالفت جمهوری‌خواهان مواجه شد و شکست خورد.

*سعیده‌سادات موسوی

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول