اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

مدارس متخلف در مهریز پلمب شدند

سرپرست شبکه بهداشت مهریز از پلمپ مدارس دولتی متخلف در این شهرستان خبرداد و گفت: همزمان با شروع مدارس مهریز در مهرماه آمار دانش آموزان مبتلا به ویرس کرونا ۳۰ درصد افزایش یافته است.

مدارس متخلف در مهریز پلمب شدند

علیرضا پورمازار، سرپرست شبکه بهداشت مهریز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان، با بیان این‌که شبکه بهداشت شهرستان مهریز با شروع مدارس و اوج گیری بیماری کرونا نگران وضعیت فعلی در مدارس است، اظهار کرد: با دستور ستاد کرونا شهرستان مهریز مبنی بر تعطیلی مدارس بعضی از مدارس این قوانین را رعایت نکرده، در نتیجه از سوی شبکه بهداشت مهریز پلمپ شدند.

وی با اشاره آمار صعودی ابتلاء دانش‌آموزان به ویروس کرونا در شهرستان مهریز افزود: همزمان با شروع مدارس مهریز در مهرماه آمار دانش آموزان مبتلا به ویرس کرونا ۳۰ درصد افزایش یافته است.  

سرپرست شبکه بهداشت مهریز گفت: با توجه به در دستورالعمل نسخه ۰۶ آموزش و پرورش فقط دانش‌آموزانی که ساکن روستا باشند، در مدارس کار و دانش مشغول به تحصیل هستند و دانش آموزان مقطع ابتدای( در هفته دو روز)  جهت کلاس های حضوری به مدارس دعوت می شوند.

پور مازار تصریج کرد: در شهرستان مهریز این دستو العمل از سوی آموزش و پرورش به درستی اجرا نشده است و نتیجه آن ابتلا دانش آموزان و معلیمن به ویروس منحوس کرونا است.

وی از اداره آموزش و پرورش مهریز خواست: به مدارس باغشهر تاریخی مهریز درجهت رعایت دستور العمل های بهداشتی دقت بیشتر داشته باشند و کلاس مدارس را بصورت مجازی و غیر حضوری برگزار کنند.

سرپرست شبکه بهداشت شهرستان مهریز تصریح کرد: اداره آموزش و پرورش مهریز موظف است اگر در کلاسی شاهد حضور دانش آموز مبتلا به کرونا باشد آن کلاس را کاملاً غیر حضوری و مجازی برگزار کند.

پورمازار عنوان کرد: درشهرستان مهریز با وجود حضور دانش آموز مبتلا به علائم تنفسی و کرونا در کلاس های حضوری درس اما هیچگونه اقدامی در خصوص برگزاری غیر حضوری کلاس انجام نشده است.  

وی با تاکید بر اینکه باید دو دوز واکسن از سوی معلمین تزریق شود ادامه داد: طی بازدید های کارشناسان شبکه بهداشت مهریز از مدارس هنوز تعدادی از معلمین واکسن کرونا را دریافت نکرده اند که از سوی شبکه بهداشت به آنها اخطارات لازم داده شده است.

عضو ستاد کرونا مهریز با اشاره به اینکه در اکثر مدارس شهرستان مهریز به رعایت دستور العمل های بهداشتی کم توجهی می شود ادامه داد: شرایط مناسب برای رعایت پروتکل ها در مدارس ممانعت از حضور کارکنان و دانش آموزان مبتلا به کرونا و هرگونه علائم تنفسی است.

پور مازار با اشاره به اهمیت واکسیناسیون اذعان کرد: تزریق واکسن به ایمن سازی بدن،  باعث پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و کاهش مرگ و میر ناشی از آن کمک می کند.

وی با بیان این‌که در حال حاضر ۸۰ درصد از دانش‌آموزان مهریز ایرانی دوز اول واکسن را دریافت کرده اند و ۵۲ درصد از دانش آموزان اتباع خارجی علیه بیماری کرونا واکسینه شدند، خاطرنشان کرد: در بازدیدهای سرزده مطلع شدیم که متأسفانه دو مدرسه دولتی با وجود اخطارهای اکید در خصوص عدم بازگشایی مدارس اقدا به بازگشایی آنها کرده که باعث پلمپ شدن آنها شد.

سید کاظم حسینی المدواری رئیس آموزش و پرورش مهریز هم در خصوص تعطیلی  مدارس گفت: قبل از بازگشای مدارس در مهرماه جلساتی را با کادر آموزشی و انجمن اولیا و مربیان گرفته و تأکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی شد

وی یادآور شد: شهرستان مهریز از ۱۰۷ مدرسه قریب ۷۰ مدرسه کمتر از ۱۰۰ نفر دانش‌آموز دارد و این موارد زمینه مناسبی برای بازگشایی مدارس و در فضای مناسب و با رعایت دستور العمل های بهداشتی بود.

حسینی المدواری با توجه ابتلا دانش آموزان و معلمینی که به ویروس کوئید ۱۹ و وضعیت قرمز شهرستان مهریز از ابتدا تا پایان مهر ماه تصریح کرد: به تناسب جمعیت شهرستان مهریز نسبت به شهرستان های دیگر وضعیت مناسب تری داشتیم.

رئیس آموزش و پرورش مهریز افزود: در سند ۰۶ و بخش نامه‌ای که در خصوص بازگشایی مدارس داشتیم با توجه به شروع واکسیناسیون رنگ بندی برای این موضوع معنی نشده بود.

در شهرستان مهریزهمه افراد بالای دوازه سال می تواند با مراجعه به مرکز تجمیع واکسیناسون هرنوع واکسن مورد نظر خود  از جمله خارجی یا ایرانی را دریافت کنند.

انتهای پیام/چ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول