اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کرملین: اومانیست‌های اروپایی، بحران پناهجویان را نمی‌بینند

سخنگوی کاخ کرملین با نادرست دانستن اتهام‌زنی‌های وزیر خارجه آمریکا به بلاروس و روسیه درخصوص پناهجویان، گفت این انسان‌گراهای اروپایی هستند که با فراموش کردن آرمان‌های خود، این بحران را نمی‌بینند.

کرملین: اومانیست‌های اروپایی، بحران پناهجویان را نمی‌بینند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه امروز (دوشنبه) به سوالات خبرنگاران درباره وضعیت بغرنج پناهجویان در مرز بلاروس-لهستان پاسخ داد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین گفت علی‌رغم بحرانی که پناهجویان اکنون در مرزهای اروپایی دارند، اما بنا به دلایلی هیچکسی آرمان‌های مشترک اومانیستی کشورهای اروپا و سرنوشتی که مهاجران خواهند داشت را به یاد نمی‌آورد.

به نوشته وبگاه شبکه «ریانووستی»، وی با اشتباه دانستن اینکه همه تقصیرها درخصوص بحران پناهجویان در مرز بلاروس-لهستان را به گردن دولت «الکساندر لوکاشنکو» بیاندازند، توضیح داد: «با اینحال، برای اینکه اومانیست‌های اروپایی خوب درک کنند - آرمان‌هایی که کسی دیگر اکنون آنها را به یاد نمی‌آورد - باید بگویم که شرایط آب و هوایی بسیار سرد و دشوار است».

سخنگوی کرملین درباره مشکلات رساندن کمک‌های بشردوستانه به منطقه دونباس، اظهار داشت که این امر با مشکلاتی مواجه است، اما روسیه هر کاری را که لازم باشد از جمله تهیه واکسن‌ ویروس کرونا، انجام خواهد داد.

بر اساس این گزارش، پسکوف ادامه داد: «نکته اینجاست، برای اینکه اوکراین واکسن‌هایی را برای تولیدکنندگان اروپایی بفرستد، آنها باید حداقل این را به سران کشورهای این منطقه ارائه دهند. روسیه از نظر کمک‌های بشردوستانه، به ویژه در شرایط سخت کووید۱۹، این کار را انجام داده و خواهد کرد».

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا روسیه واکسن کرونا را به منطقه دونباس ارائه خواهد کرد یا نه، گفت: «می‌دانید که در برخی از مناطق روسیه به دلیل افزایش تقاضا، کمبود انواع خاصی از واکسن‌ها به‌طور موقت برای چند روز وجود دارد. ارائه کمک‌های بشردوستانه برای دونباس با مشکلاتی مواجه است، اما با وجود این همه کارهای لازم را انجام خواهیم داد».

این مقام روس در واکنش به اتهام‌زنی‌های «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا به مسکو و مینسک نیز تاکید کرد که روسیه ادعاهای بلینکن مبنی بر اینکه اقدامات دولت بلاروس درخصوص پناهجویان با هدف منحرف‌کردن توجهات از تحرکات نظامی روسیه در مرز با اوکراین است، نادرست می‌باشد.

روز گذشته بود که وزرای خارجه آمریکا و لهستان در تماس تلفنی ضمن متهم کردن بلاروس به انجام اقداماتی برای پوشش دادن تحرکات نظامی روسیه درخصوص اوکراین، از دولت مینسک خواستند علت‌های تحریم‌های غرب را رفع کند. (جزئیات بیشتر)

به نوشته ریانووستی، پسکوف در این‌باره توضیح داد: «ما این اظهارات را اشتباه می‌دانیم. این تفسیر اشتباهی از وضعیت بحران پناهجویان در مرز بلاروس و لهستان است. این بیانیه اساساً از پایه اشتباه است و ما با آن موافق نیستیم».

وی در ادامه با بیان اینکه روسیه در حل بحران پناهجویان میانجی‌گری خواهد کرد، گفت «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور این کشور امیدوار است که تماس‌های مستقیمی بین لوکاشنکو و «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان درخصوص این بحران برقرار شود.

بر این اساس، سخنگوی کرملین تصریح کرد: «در این مورد، صرفاً به عنوان یک میانجی مذاکره‌کننده عمل می‌کنیم. نباید گفت‌وگوهای رئیس جمهور پوتین با صدراعظم آلمان و پس از آن تماس با رئیس جمهور لوکاشنکو را فراموش کنیم. در واقع، پس از آن بود که رئیس جمهور پوتین ابراز امیدواری کرد که که این تماس‌های مستقیم برقرار شود».

پیش از این، رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه کشورهای غربی به دلیل جنگ‌افروزی در عراق و افغانستان مسئول بحران پناهجویان در مرز بلاروس هستند، از رفتار غیرانسانی نظامیان لهستانی با مهاجران انتقاد کرد.

طی روزهای اخیر هزاران پناهجو در مرز بلاروس با لهستان مستقر شده و مقام‌های لهستانی با قرار دادن سیم خاردار و استقرار ارتش در مرز، مانع از ورود مهاجران به اتحادیه اروپا می‌شوند. این در حالی است که شرایط در مرز بلاروس با لهستان بسیار بغرنج بوده و پناهجویان در سرمای شدید با کمبود موادغذایی و آب مواجه هستند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول