اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

ترک فعل دولت دوازدهم در ارسال اساسنامه جدید صندوق ذخیره فرهنگیان

عضو هیات رییسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: دولت دوازدهم مکلف بوده تا در خردادماه سال جاری اساسنامه جدید صندوق ذخیره فرهنگیان را ارسال کند اما در این زمینه ترک فعل داشته و در دولت جدید هم به دلیل عدم استقرار وزیر آموزش و پرورش این اساسنامه هنوز ارسال نشده است.

ترک فعل دولت دوازدهم در ارسال اساسنامه جدید صندوق ذخیره فرهنگیان

علی خضریان، عضو هیات رییسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به ترک فعل دولت دوازدهم در ارسال اساسنامه جدید صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: با عنایت به تاخیر صورت گرفته شده، در بند «ک» تبصره (۱۲) بودجه سال ۱۴۰۰ دولت مکلف شده تا سه ماه بعد از تصویب قانون که خردادماه سال جاری می‌شود، اساسنامه جدید صندوق ذخیره فرهنگیان را به مجلس تحویل دهد اما دولت قبل در این خصوص ترک فعل کرد و این وظیفه قانونی در دولت جدید نیز به دلایل مختلف از جمله عدم استقرار وزیر آموزش و پرورش با تعلل همراه شده، این در حالی است که هر روزی که در ارسال این اساسنامه تعلل شود، فرهنگیان عزیز متضرر می‌شوند.

خضریان در خصوص آسیب‌های تأخیر در ارسال اساسنامه این صندوق گفت: اساسنامه مذکور اگر اصلاح شود در مرحله اول از ساختارهای فسادزا در این صندوق جلوگیری به عمل می‌آید و به تبع از هدر رفت منابع جلوگیری می‌شود و نتیجه این اصلاح بهره‌مندی بیشتر فرهنگیان از منابع صندوق در حل مسائل معیشتی‌شان خواهد بود. 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی دیگر از آسیب‌هایی که در اساسنامه پیشین صندوق بوده که می‌بایست در اساسنامه جدید اصلاح شود، وضعیت عضویت فرهنگیان در صندوق است. فرهنگیان به عنوان تامین کننده بخش مهمی از سرمایه صندوق می‌بایستی به عنوان سهامدار تلقی شوند و از این طریق در مدیریت صندوق سهیم باشند.

خضریان در خصوص ماهیت صندوق ذخیره فرهنگیان اذعان داشت: اساس این صندوق بر مشارکت دولت با فرهنگیان شکل گرفته شده و نیمی از منابع آن از محل کمک دولت و نیمی دیگر از واریزی فرهنگیان است؛ لذا نمی‌توان این صندوق را کاملا دولتی و یا خصوصی تلقی کرد؛ بلکه باید با تبدیل فرهنگیان عزیز به سهامدار، آن‌ها را در مدیریت صندوق سهیم ساخت و دولت نیز بعد نظارتی خود را جهت تامین منافع عمومی تقویت کند.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در خاتمه گفت: مسئولان امر تصور نکنند که با تأخیر انداختن در ارسال این اساسنامه، مجلس و به‌ویژه کمیسیون اصل ۹۰ این مطالبه به حق فرهنگیان عزیز را فراموش می‌کند. نمایندگان مجلس به جد پیگیر این مسئله هستند و ادامه تأخیر آن را در کمیسیون اصل ۹۰ پیگیری خواهند کرد.

خضریان تأکید کرد: انتظار نمایندگان و جامعه فرهنگیان این است که هر آن کسی که سکان‌دار وزارت آموزش‌ و پرورش شد، با درک فوریت این اساسنامه، تهیه و ارسال آن به مجلس را در اولویت خود قرار داده و در اولین فرصت شاهد ارسال اساسنامه جدید این صندوق باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول