اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

واکنش صالحی‌امیری درباره اساسنامه کشتی و انتقادات دبیر/رئیس باز هم درباره جودو صحبت نکرد

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: بازی‌های المپیک توکیو را با بحران آغاز کردیم.

واکنش صالحی‌امیری درباره اساسنامه کشتی و انتقادات دبیر/رئیس باز هم درباره جودو صحبت نکرد

به گزارش خبرگزاری فارس، سیدرضا صالحی‌امیری در نشست خبری، اظهار داشت: علت تاخیر برای نشست این بود که قرار بود جلسات ستاد عالی شکل بگیرد و ارزیابی که ما انجام دادیم با حضور وزیر نهایی شود و بعد آن را ابلاغ کنیم. چون ستاد تشکیل نشد به این جمع بندی رسیدیم گزارش اولیه را ارائه کنیم. گزارش نهایی قرار است بعد از تشکیل ستاد عالی اعلام شود. 

رئیس کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: ما در شرایطی وارد توکیو شدیم که از ۳ سال قبل فعالیت‌های کارشناسی را آغاز کردیم. در آغاز کسب سهمیه بودیم که با پدیده کرونا مواجه شدیم و ۱۸ ماه در شرایط سخت بودیم. توکیو را با بحران آغاز کردیم و با بحران به پایان رساندیم. 

* هزینه ۱۰۰ میلیاردی برای المپیک

صالحی‌امیری افزود: ما برای رویدادهای قبلی ۲ میلیون دلار با ارز ۴۲۰۰ تومانی هزینه کردیم اما رویداد توکیو را با یورو ۳۰ هزارتومانی ارز خریدیم، این نشان می‌دهد در چه شرایط اقتصادی فعالیت کردیم. کمک‌های مستقیم به فدراسیون‌ها، هزینه‌های ارزی شامل پاداش، هزینه اعزام، هزینه مربیان و کادر سرپرستی، ترانسپورت و ... هزینه‌های ما برای المپیک با مبلغ ۱۱۲ میلیارد تومان بود.

وی افزود: با وجود شرایط نتایج قابل قبولی در المپیک گرفتیم و دومین نتیجه خوب تاریخ بعد از لندن بودیم. هیچ کدام از مشکلات مانع نشد تا با اراده وارد توکیو شویم. انگیزه اصلی من و همکاران در کمیته، وزارت و فدراسیون‌ها این بود کام ملت را شیرین کنیم.

* المپیک عرصه رقابت فوق ستاره‌هاست

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: هیچ کس بیش از یک ورزشکار انگیزه رفتن روی سکوی قهرمانی را ندارد اما عرصه المپیک عرصه رقابت فوق ستاره‌هاست. یزدانی در المپیک مبارزه را واگذار کرد اما در جهانی نشان داد یک فوق ستاره است. ارزیابی انجام شده حاصل کار فشرده تیم کارشناسی وزارت و کمیته است‌ اما این نتایج مقدماتی است و نتیجه نهایی بعد از جلسه با وزیر نهایی و منتشر می‌شود.

صالحی امیری ادامه داد: توجه کنید عرصه‌ای که ارزیابی می‌کنیم المپیک است و رقابت بین فوق ستاره‌هاست. مطمئنا در هانگژو عملکرد خوبی خواهند داشت و مسیر جهش برای المپیک را فراهم می کنند. بسکتبال، والیبال و تکواندو در مسیر جهش هستند. هدف ما شناخت نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت برای دستیابی برای سکوهای مورد نظر در هانگژو و المپیک است و نباید دستمایه تخریب فدراسیون‌ها باشد.

* صعود یک پله‌ای ایران در هانگژو؟

صالحی‌امیری همچنین با اشاره به انتخاب سرپرست کاروان گفت: فخری ویژگی‌های یک سرپرست را دارد و جمع‌بندی ما او بود. فخری هم قهرمان و هم مدیر بوده و در چند بازی سرپرست و معاون کاروان بوده است. ارزیابی ما این است ایران در بازی‌های آسیایی خواهد درخشید و همه هدف‌گذاری این است حداقل یک پله صعود نسبت به جاکارتا داشته باشیم. آنچه در ستاد بحث می‌شود این است که در هانگژو ارتقا داشته باشیم.

* اضافه شدن ۴ ورزشکار به کمیسیون

رئیس کمیته ملی المپیک درباره اضافه شدن ۴ ورزشکار به کمیسیون، خاطرنشان کرد: ظرف روزهای آتی ۴ نفر را مشخص می‌کنیم. قرار است ۲ خانم و ۲ آقا را به کمیسیون معرفی کنم. یکی از اقداماتی که ما انجام دادیم حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان بود. ۳.۵ میلیارد به این قشر برای حل مشکلات‌شان کمک کردیم که این روند در سال جاری با شتاب بیشتری دنبال می‌شود. کمیسیون ورزشکاران در این دوره تصویر جدیدی ارائه خواهد کرد.

* کمیته توانی برای حمایت بیشتر از کشتی ندارد

وی در پاسخ به سوال فارس مبنی بر اینکه کشتی از رشته‌های مدال‌آور ما در المپیک و بازی‌های آسیایی است اما دبیر هم در خصوص عدم حمایت مالی صحبت کرده و اینکه گفته با اجرایی شدن اساسنامه مشترک فدراسیون‌ها این رشته تعلیق می‌شود، تصریح کرد: کشتی قطعا اولویت ورزش قهرمانی است و در کمیته در ادوار گذشته هم اولویت بود. بودجه کشتی را از ۲ به ۴ میلیارد افزایش دادیم. طی یک تصمیم دیگر به ۶ میلیارد تعییر کرد. برای اعزام قرار شد ۲ میلیارد بیشتر هزینه کنیم. ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تا امروز برای این رشته هزینه کردیم. این رقم حداکثر توان کمیته برای کمک است و نمی‌توانیم بیش از این کمک کنیم. بودجه کمیته ۱۶۶ میلیارد برای همه فدراسیون‌هاست.

وی افزود: من مطالبه دبیر را تایید می‌کنم و باید از سازمان های دیگر مطالبات کشتی را پیگیری کنیم. اگر با او صحبت کنید از عملکرد کمیته در حمایت از کشتی تاکید خواهد کرد. از سازمان برنامه دعوت کردیم و با نوبخت به کشتی رفتیم. درخواست حمایت ویژه برای این رشته داشتیم و از ۳۰ میلیارد ۲۷.۵ میلیارد پرداخت شد. این ارقام جدا از بودجه کشتی در وزارت و کمیته است اما در توان مالی کمیته کمکی فراتر از این ارقام وجود ندارد.

صالحی امیری گفت: در فرایند تصویب، ابلاغ اساسنامه قرار ندارم. بنابراین قضاوتی ندارم.

صالحی امیری در پاسخ به این پرسش که چرا کمیته ملی المپیک به مدیریت برخی فدراسیون ورود نمی‌کند چون برخی روسای فدراسیون‌ها سالها فعالیت می‌کنند اما دستاوردی ندارند، تصریح کرد: براساس منشور المپیک تصمیم‌گیری در مورد مدیریت فدراسیون‌ها بر عهده مجمع خودشان است و هیچ کسی جز مجمع حق مداخله ندارد و ما فقط ناظر بر روند انتخابات هستیم.

رئیس کمیته ملی المپیک، گفت: برای توسعه ورزش قهرمانی به منابع نیاز داریم و تا زمانی که منابع نباشد امکان توسعه هم نیست. داشتن استراتژی و برنامه باید اولویت یک فدراسیون باشد. نکته دیگر مدیریت است؛ مدیریت نقش کلیدی دارد و صرفا بودجه و استراتژی مشکل را حل نمی‌کند.

* الان زمان صحبت درباره جودو نیست

وی همچنین درباره تقابل جودو با کمیته و وزارت ورزش، تصریح کرد: الان زمان بحث درباره مسائل داخلی جودو نیست و قول می‌دهم در زمان دیگری در این خصوص صحبت کنم.

* امیدواری به حضور تیم امید در المپیک

رئیس کمیته ملی المپیک درباره اینکه برنامه شما در خصوص تیم امید کسب مدال در بازی‌های آسیایی است یا آماده شدن برای کسب سهمیه المپیک، خاطرنشان کرد: هر دو. در ابتدا باید از فدراسیون و سرمربی تیم امید تشکر کنم. در ادوار گذشته کمیته مسئولیت هدایت فنی و مدیریت تیم را به فدراسیون واگذار می‌کند چون فدراسیون ابزار لازم را دارد. کمیته حمایت مالی و معنوی را خواهد داشت تا بعد از نیم قرن طلسم شکسته شود و تیم ملی به المپیک راه یابد‌.

وی درباره اینکه چقدر امیدوارید تیم امید قهرمان شود، گفت: هفته آینده بعد از بازگشت عزیزی خادم جلسه مشترکی خواهیم داشت و در آنجا در خصوص نحوه همکاری صحبت می‌کنیم گرچه تفاهم‌نامه همکاری داریم‌. در جلسه حضوری با فدراسیون شرایط را بررسی می‌کنیم و قدم به قدم پیش خواهیم رفت اما هر گونه سوال فنی را از فدراسیون بپرسید.

صالحی‌امیری در خصوص فرآیند بورسیه ورزشکاران توسط کمیته بین‌المللی المپیک گفت: کمیته‌ای با حضور سجادی، فخری، فتاحیان مسئولیت کار را با پیشنهاد فدراسیون‌ها دارند‌. کار ۹۰ درصد پیش رفته و افراد توسط فدراسیون‌ها معرفی شدند. سهمیه اولیه ۵ نفر بود و به ۱۰ نفر افزایش دادیم. در حال رایزنی برای افزایش آنها هستیم. مراحل کارشناسی توسط همکارانم طی شده و ظرف روزهای آینده تصمیم نهایی اتخاذ و اسامی اعلام می‌‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول