اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

عزم بنیاد شهید در پیگیری مسائل حقوقی ایثارگران/شناسایی ۴۰ چالش این قشر

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در زمینه قوانین نیاز داریم که بنیاد شهید و امور ایثارگران به نهادی معاضدتی تبدیل شود تا بتواند حقوق قانونی ایثارگران را از سایر دستگاه‌ها و نهادها پیگیری کند.

عزم بنیاد شهید در پیگیری مسائل حقوقی ایثارگران/شناسایی ۴۰ چالش این قشر

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ سیدامیرحسین قاضی‌‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران دوشنبه شب ۲۴ آبان‌ماه در دیدار با هیأت رئیسه فراکسیون ایثار و شهادت مجلس شورای اسلامی بیان داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران خدمات اکثر وزارتخانه‌ها را برای جامعه‌ای محدودتر ارائه می‌دهد که البته این خدمات در پهنه کل کشور ارائه می‌شود، بنابراین تمام مشکلات و مسائل جاری کشور بر فعالیت‌های بنیاد تأثیرگذار است.

وی افزود: صرف نظر از مشکلات جسمی ناشی از جانبازی و مشکلات خانواده‌های ایثارگران، امروز با افزایش سن ایثارگران مواجه هستیم که مشکلات جدیدی را نیز برای این جامعه ایجاد کرده است.

قاضی‌‌زاده هاشمی با اشاره به محدودیت‌های منابع و بودجه‌ای بنیاد گفت: محدودیت‌های منابع باعث ایجاد مشکلات متعددی به خصوص در مسیر خدمات‌رسانی به ایثارگران می‌شود و لازم است مجلس شورای اسلامی توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشد. 

وی ادامه داد: در زمینه قوانین نیاز داریم که بنیاد شهید و امور ایثارگران به نهادی معاضدتی تبدیل شود تا بتواند حقوق قانونی ایثارگران را از سایر دستگاه‌ها و نهادها پیگیری کند.

 رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران دارای بیشترین کارکنان و مدیر ایثارگر در بین دستگاه‌های اجرایی است، افزود: ملاک و معیار اصلی در انتصاب مدیران در بنیاد شهید و امور ایثارگران تخصص و توانایی است و در صورت برابری توانایی‌ها، اولویت با افراد ایثارگر است.

وی گفت: از همکاران خود در بنیاد شهید و امور ایثارگران خواسته‌ایم که برنامه‌های بلندمدت خود را برای حوزه‌های تخصصی خود ارائه دهند.

حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم و رئیس فراکسیون ایثار و شهادت مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار ابراز داشت: عمده ارتباط مجلس شورای اسلامی با بنیاد شهید و امور‌ ایثارگران مربوط به ۲ حوزه تصویب بودجه سالانه و همچنین تصویب قوانین مرتبط با ایثارگران است و این ارتباط باید به نحوی پیش برود که ایثارگران از نتایج آن بهره‌مند شوند.

همچنین حسین بامیری نماینده مردم لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی فراکسیون ایثار و شهادت مجلس، اقبال شاکری نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون ایثار و شهادت مجلس، محمد وحیدی نماینده مردم بجنورد و عضو فراکسیون ایثار و شهادت مجلس و محمدرضا احمدی سنگری نماینده مردم رشت و عضو فراکسیون ایثار و شهادت مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

مهدی ایزدی معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این دیدار تصریح کرد: خوشبختانه تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با مجلس شورای اسلامی تعامل خوبی است که در راستای تأمین منافع ایثارگران پیش می‌رود. رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز از جامعه معزز ایثارگری و همچنین از نمایندگان با سابقه مجلس شورای اسلامی هستند و بر همین اساس می‌توان افق روشنی را برای ایثارگران عزیز ترسیم کرد.

وی افزود: امیدواریم جلسات با نمایندگان مجلس شورای اسلامی به صورت هفتگی ادامه پیدا کند و به سمتی برود که نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی دیدارهای مستمری با حوزه‌های تخصصی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز داشته باشند تا موارد به شکل ریز و تخصصی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

همچنین محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در پاسخ به موارد مطرح شده از سوی نمایندگان مجلس حاضر در این دیدار گفت: با دستور قاضی‌زاده هاشمی قرار است چالش‌های اصلی پیش روی بنیاد شهید و امور ایثارگران مشخص شود که از بین بیش از ۴۰ چالش حوزه تعاون و امور اجتماعی، معیشت، اشتغال و مسکن به عنوان چالش‌های اصلی احصاء شده‌اند و اولویت‌ اصلی بنیاد بر پیگیری این موارد قرار گرفت.

وی در ادامه به ارائه توضیحاتی درباره موارد، نکات و سؤالات مطرح شده از سوی اعضای هیأت رئیسه فراکسیون ایثار و شهادت مجلس شورای اسلامی پرداخت.

عبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، محمدرضا کشاورز مدیرعامل شرکت بیمه دی، ناصر فخاری سرپرست سازمان اقتصادی کوثر و برات کریمی مدیرعامل بانک دی نیز به موارد مطرح شده درباره حوزه‌های مربوطه خود پاسخ دادند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول