اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

زینب سلیمانی: حاج‌قاسم بسیار به کردستان علاقه‌مند بود/در مکتب شهید سلیمانی، شیعه و سنی فرقی نمی‌کرد

دختر حاج قاسم سلیمانی گفت: حاج قاسم بسیار به کردستان علاقه‌مند بود، برای او شیعه و سنی فرقی نداشت بلکه او برای آزادی‌خواهان جهان می‌جنگید.

زینب سلیمانی: حاج‌قاسم بسیار به کردستان علاقه‌مند بود/در مکتب شهید سلیمانی، شیعه و سنی فرقی نمی‌کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، زینب سلیمانی پیش از ظهر امروز در مراسم تشییع پیکر مطهرشهیده فاطمه اسدی اولین شهیده تفحص‌شده کشور در سنندج اظهار داشت: ‌حاج قاسم به کردستان بسیار علاقه‌مند بود و اهمیت کردستان در سیر زندگی حاج قاسم به خوبی دیده می‌شد.

به گفته وی، در مکتب حاج قاسم، شیعه و سنی فرقی نمی‌کرد و برای همه آزادی‌خواهان وهمه مظلومانی که در چنگال دشمنان هستند، می‌جنگید.

دختر شهید سلیمانی افزود: برای من افتخار است که امروز در این مراسم و در جمع مردم کردستان هستم و خاضعانه در برابر این همه لطف سر تعظیم فرود می‌آورم.

سلیمانی خاطرنشان کرد: امام عاشورائیان گفته بود شهادت رسم مردان خداست و شیرمادرانی در این سرزمین شهیدپرور غافل از آنکه آنها خود سرچشمه آب زلال شهادتند، خود بیش از فرزندانشان از شراب طهور شهادت نوشیده و سرمست از شهادت هستند.

وی افزود: خیل بی‌شمار از این مادران هنگامی که قرآن را بر سر فرزندانشان می‌گرفتند تا آنها را راهی جبهه ایثار و شهادت در راه قرآن کنند در معرفت ایمانی به شهادت می‌رسیدند.

دختر حاج‌قاسم سلیمانی تصریح کرد: آنها مادرانه ماندند و راست‌قامتی و صلابت ایمانی را حفظ کردند تا کمر اسلام و مسلمین خم نشود و صحنه‌های ایثار و مقاومت را از سوی دیگر فرزندان آنها رقم بخورد.

وی اظهار کرد:‌ فرزندان رضایت مادرانشان را به دست آوردند آنها را بر سر سفره رضایت خود نشانده و رزق کریم  عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ را نصیب‌شان می‌کنند.

زینب سلیمانی گفت: به یاد بیاوریم شهید حججی عزیز را که توفیق بی‌سر شدن در راه دوست را هنگامی که به دست آورد که خم شد و سر بر پای پدر و مادر گذاشت و رضایت آنان را برای رفتن به جبهه‌های اسلام و دفاع از حرم جلب کرد.

وی تصریح کرد: علاوه بر این تاریخ، این سرزمین مزین به نام شیرزنانی است که دوشادوش مردان غیور میهن اسلامی در راه اعتلای نام اسلام و ایران اسلامی جان برکف مجاهدت کردند و صحنه‌های پرشکوه ایثار و ایستادگی در راه حق در مقابل دشمنان را به نمایش گذاشتند.

به گفته زینب سلیمانی، زنان قهرمانی که با یک دست سلاح عفت و با دست دیگر سلاح غیرت در میدان حماسه حاضر شده و برخی شربت شهادت را نوشیدند و یا به افتخار جانبازی نائل شدند و برخی در آزمون الهی اسارت در دست دژخیمان حسرت تسلیم شدن را بر دل دشمنان گذاشتند و به صبر و بصیرت مثال‌زدنی خود معلمان ایستادگی و مقاومت ملت سلحشور ایران شده و همچنان در گوش و جان فرزندان این ملت درس ایمان و مقاومت و ایستادگی را زمزمه می‌کنند که شهیده فاطمه اسدی یکی از همین قهرمانان است.

به گزارش فارس؛ پیکر مطهر شهیده اسدی هفته گذشته با تلاش گروه تفحص مفقودین کردستان در کوه‌های چهل چشمه دیواندره تفحص شد و پس از تشییع در مشهد مقدس، تهران، قم و کرمانشاه، امروز به زادگاهش سنندج بازگشت و در جوار بارگاه امام‌زاده هاجره خاتون خواهر امام رضا(ع) به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/2330/70

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول