اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

پاسخ مبهم درباره علت عدم تسلیم رای پرونده «نگین غرب» به شکات + فیلم

سخنگوی قوه قضائیه صبح امروز بدون ارائه پاسخ به سوال خبرنگار فارس در خصوص علت عدم ارائه رای این پرونده به شکات، به ارائه توضیحاتی کلی در خصوص فرایند رسیدگی به پرونده نگین غرب پرداخت.

پاسخ مبهم درباره علت عدم تسلیم رای پرونده «نگین غرب» به شکات + فیلم

گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری فارس- چندی پیش خبرگزاری فارس از عدم تسلیم رای نهایی پرونده نگین غرب از سوی شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر به شکات پرونده خبر داد.

در همین راستا خبرنگار خبرگزاری فارس صبح امروز با طرح پرسشی در نشست خبری صبح امروز سخنگوی قوه قضائیه از خداییان درخواست کرد تا علت این اقدام شعبه ۳۶ و مستندات قانونی این اقدام را تشریح کند.

متن پرسش مطرح شده به این شرح بود: «شکات پرونده نگین غرب مدعی هستند که پس از ۶ سال از صدور رای نهایی پرونده‌شان در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر تهران، شعبه مذکور کماکان از ابلاغ رای به آن‌ها امتناع می‌کند و پیگیری‌ها آن‌ها برای دریافت و رویت این رای تا کنون به نتیجه ای نرسیده است. 

این در حالی است که برخی شکات پرونده نسبت به حکم و فرایند اجرای احکام معترضند و درخواست اعمال ماده ۴۷۷ را دارند ولی با توجه به عدم دسترسی به رای و نقص مدارک، امکان این کار را تا کنون نیافته‌اند.

علت عدم ارائه رای به شکات چیست؟ و آیا بدون ابلاغ و ارائه رای به شکات پرونده اصولا امکان اجرای حکم وجود دارد؟»

با این حال سخنگوی قوه قضائیه صبح امروز بدون ارائه پاسخ دقیق به سوال خبرنگار فارس و توضیح در خصوص علل عدم ابلاغ رای نهایی پرونده نگین غرب به شکات آن به ارائه توضیحاتی کلی در خصوص فرایند رسیدگی به این پرونده پرداخت و با بیان اینکه در این پرونده اقدامات بسیاری مثبتی صورت گرفته است، اظهار کرد: پرونده مربوط به نگین غرب یک پرونده قدیمی است که انصافا اقدامات مثبتی در روند رسیدگی به این پرونده و مدیریت آن صورت گرفته است. این پرونده حدود ۱۵ هزار و ۱۸۶ نفر مالباخته داشته و متهمان به تعداد دو هزار و ۸۱۱ واحد آپارتمانی را در دست احداث داشته و یا به اتمام رسانده بودند.

وی افزود: در این پرونده هزار و ۷۶۶ واحد تکمیل شده و در اختیار مردم قرار داده شده. مابقی واحدها هم امیدواریم تا انتهای سال در اختیار مردم قرار گیرد.

خداییان گفت: از  ۱۵ هزار مالباخته این پرونده حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت نقدی جبران شده که ۳۷۷ نفر از گرفتن وجهی که به آنها اختصاص داده شده امتناع کردند که این وجه در حساب دادگستری قرار داده شده است و هر وقت بخواهند می‌توانند آن را دریافت کنند.

وی ادامه داد:  افرادی که مرتکب این جرم و سوءاستفاده شدند، سه نفر از آن‌ها محکومیت پیدا کردند که یک نفر به ۲۰ سال حبس قطعی محکوم شده و هم اکنون در زندان است و یک نفر به ۲۰ سال حبس قطعی و مصادره اموال محکوم شده و نفر دیگر نیز به ۱۲ سال حبس محکوم شده است که این دو فعلا با وثیقه آزاد هستند و به جبران خسارت مالباختگان کمک می‌کنند.

این اظهارات سخنگوی قوه قضائیه در حالی است که شکات پرونده نگین غرب مدعی ابهامات بسیاری در خصوص فرایند اجرای احکام این پرونده هستند که مهم‌ترین آن‌ها عدم اجازه به وکلای شکات برای حضور در پرونده و عدم تسلیم رای نهایی به شکات است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول