اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

ویژگی های ورق آهن خوب چیست؟

آیا می دانید ویژگی های یک ورق آهن خوب چیست ؟ در ابتدا برای بیان ویژگی های یک ورق آهن خوب باید به بررسی اینکه ورق آهن چیست ؟ چه انواعی دارد ؟ و تحلیل و بیان ویژگی ها و کاربردهای هریک از آنها بپردازیم.

ویژگی های ورق آهن خوب چیست؟

ویژگی های ورق آهن خوب

آیا می دانید ویژگی های یک ورق آهن خوب چیست ؟ در ابتدا برای بیان ویژگی های یک ورق آهن خوب باید به بررسی اینکه ورق آهن چیست ؟ چه انواعی دارد ؟ و تحلیل و بیان ویژگی ها و کاربردهای هریک از آنها بپردازیم.

ورق آهن چیست ؟

ورق آهن به نوعی آلیاژ گفته می شود که پایه آن آهن است و در صنایع مختلف پرکاربرد و مورد استفاده می باشد. ورق آهن به دو دسته کلی ورق نورد سرد و ورق نورد گرم تقسیم می‌شود، یعنی ورق آهن هایی که به روش نورد سرد تولید می شوند و ورق آهن هایی که به روش نورد گرم تولید می شوند در نتیجه ورق آهن انواع گوناگونی دارد که هر یک با ویژگی های منحصر به فرد خود در قسمت های مختلفی از صنایع متفاوت مورد استفاده قرار می گیرند. می توان بیان داشت که امروزه با گسترش، رشد و پیشرفت  صنایع مختلف تولید و خرید و فروش ورق آهن به ویژه خرید ورق سیاه روند صعودی داشته است و ورق های فولادی جایگاه ویژه ای را در صنعت  به خود اختصاص داده اند.

انواع ورق آهن

از انواع ورق آهن می توان به موارد زیر اشاره کرد :

ورق سیاه
ورق روغنی
ورق گالوانیزه
ورق رنگی

ورق سیاه

ورق سیاه به ورق هایی گفته می شود که با روش نورد گرم تولید می شوند. ورق سیاه در صنایعی از جمله صنعت ساختمان، تانکر سازی، خودروسازی، مخازن خاص، کشتی سازی و لوله سازی مورد استفاده قرار می گیرد بنابراین اگر به دنبال اصلی ترین ورق های آهن موجود در بازار هستید ورق های سیاه را به شما پیشنهاد می کنیم. مسئله دیگری که شایان توجه است تولید این ورق در ایران است، درواقع بخش عمده و عظیمی از ورق سیاه در ایران و در کارخانه هایی از جمله : فولاد مبارکه اصفهان، فولاد اکسین، ورق کاویان، نورد لوله اهواز که  از کارخانه‌های معتبر تولید فولاد و ورق سیاه در ایران هستند تولید می شود ، اما به طور کلی اصلی ترین تولید کننده ورق سیاه در ایران، کارخانه فولاد مبارکه اصفهان است  و خرید ورق سیاه اصفهان از عرضه کنندگان کشور امکان پذیر است.

ورق روغنی

ورق روغنی به ورق هایی گفته می شود که با روش نورد سرد تولید می شوند به گونه ای که در بازار به ورق فولادی سرد نیز معروف هستند. این ورق ها به سه دسته کلی : ورق روغنی st12 ، ورق روغنی st13 و ورق روغنی st14 تقسیم می شوند.

از جمله کاربردهای ورق روغنی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

 تولید بدنه کابینت ، ساخت در و پنجره ، تولید قطعات صنعتی و غیره اشاره کرد.

ورق گالوانیزه

در حقیقت ورق آهنی که سطحآن توسط لایه ای از فلز روی پوشیده شود ورق گالوانیزه نام دارد. از جمله موارد استفاده این ورق می توان به تولید کانال کولر، شیروانی لوله های آب و جاهایی که امکان ارتباط با آب و خوردگی وجود دارد اشاره کرد.

ورق رنگی

ورق رنگی نوعی ورق گالوانیزه است که به آن ورق رنگی گالوانیزه نیز گفته می شود. از جمله کاربردهای این نوع از ورق آهن می توان به استفاده آن در صنایعی از جمله : تولید لوازم خانگی ، صنایع ساختمانی ، صنایع فزی و صنعت حمل و نقل اشاره کرد.

ورق آهن مناسب را از کجا تهیه کنیم ؟

اگر به دنبال خرید ورق سیاه و به طور کلی ثبت سفارشات عمده ورق آهن و سایر مقاطع آهنی در کمترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت هستید ، ورق ایران  گزینه مناسبی برای  تامین نیازهای شما است .

ورق ایران تامین کننده  و تولید کننده  کالا با بهترین کیفیت، مناسب ترین قیمت و ارائه خدمات پایدار به مشتریان خود است و خود را نسبت به رضایت مشتریان خود وفادار می داند.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول