اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

گیلانِ سرد در آستانه آفتابی شدن

هم‌اکنون در پی فعالیت سامانه بارشی هوای بسیار سرد در گیلان حاکم است اما آنطور که هواشناسی استان اعلام کرده از فردا روند تدریجی افزایش دما در استان غالب می‌شود.

گیلانِ سرد در آستانه آفتابی شدن

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده فعالیت سامانه بارشی و سرد در منطقه است.

به گفته محمد دادرس، مدیرکل هواشناسی گیلان در پی فعالیت سامانه بارشی فعلی شرایط برای کاهش دما، بارندگی، وزش باد، رعد و برق و بارش برف در ارتفاعات و دامنه‌ها مهیا است.

پیرو اطلاعیه هشداری سطح نارنجی صادر شده سازمان هواشناسی، سامانه بارشی از حدود ساعت سه بامداد امروز وارد استان شد و هم اکنون تقریباً در سراسر استان بارندگی را شاهد هستیم.

به گفته خبرنگاران فارس در سراسر استان، بارندگی و وزش باد در برخی مناطق شدید و یا خیلی شدید بوده است.

در پی بارش های اخیر و همچنین بارش‌هایی که از صبح در استان آغاز شده، هم‌اکنون در اغلب شهرستان‌های استان هوایی بسیار سرد و کاملا زمستانی حاکم است.

هواشناسی گیلان پیشتر از کاهش دمای استان بین پنج تا ۱۲ درجه سلسیوس خبر داده بود.

رودخانه‌های استان نیز در پی تشدید بارش‌ها و حجم آبی که از بارش‌های گذشته در آنها باقی مانده بود، پر آب و در آستانه طغیان قرار دارند.

آنطور که هواشناسی گیلان گزارش داده، میزان بارندگی ۲۴ ساعته اخیر گیلان مربوط به بندر آستارا با ۳۷.۴،  لنگرود با ۲۷.۷ ، لاهیجان ۲۷.۵ ، آستارا ۲۴ ، بالارود سیاهکل ۲۴،  فومن و سراوان با ۲۲ میلیمتر بارش بوده است.

مدیرکل هواشناسی گیلان همچنین اعلام که از چهارشنبه با خروج تدریجی سامانه ناپایدار شرایط برای کاهش ابر، طی روز افزایش دما و طی صبح و شب برای ارتفاعات و دامنه‌ها یخبندان تا پایان هفته مهیا می‌شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول