اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

وزیر نیرو: وضعیت بارش‌های امسال به طور متوسط خوب است/ مردم کماکان صرفه‌جویی کنند

علیرضا محرابیان وزیر نیرو با بیان اینکه در سال آبی جاری وضعیت بارش‌ها به طور متوسط خوب بوده است، گفت: این موضوع به معنای جبران کسری‌های ما نیست و از مردم و کشاورزان می‌خواهم در مصرف آب به شدت صرفه‌جویی کنند.

وزیر نیرو: وضعیت بارش‌های امسال به طور متوسط خوب است/ مردم کماکان صرفه‌جویی کنند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو امروز (سه‌شنبه 25 آبان) بعد از حضور در نشست کمیسیون عمران در گفت‌وگویی تلویزیونی در تشریح جزئیات این جلسه گفت: در ابتدای این جلسه وضعیت بارش‌ها و جو کشور را مرور کردیم، این در حالی است که سال گذشته سال آبی بسیار سختی بود و ما 37 درصد کاهش نزولات نسبت به وضعیت 50 سال گذشته داشته‌ایم و حتی نسبت به سال گذشته آن شاهد کاهش 50 درصدی بارش‌ها بودیم.

وی افزود: در سال آبی جاری وضعیت بارش‌ها به طور متوسط خوب بوده است و تقریباً معادل شرایط نرمال است ولی این موضوع به معنای جبران کسری‌های ما نیست و از مردم و کشاورزان می‌خواهم در مصرف آب به شدت صرفه‌جویی کنند.

وزیر نیرو تصریح کرد:‌ در برخی از استان‌ها شرایط بارش و باران آنها در وضعیت سخت و بحرانی است که امیدوارم در ماه‌های آینده این موضوع بهبود پیدا کند.

وی عنوان کرد: برنامه‌ها و پروژه‌های آب روستایی و شهری در کمیسیون عمران مورد بررسی قرار گرفت؛ برخی شهرهای ما در تنش آبی به سر می‌برند و تلاش کردیم که با شروع دولت جدید پروژه‌های تأمین آب شرب در برخی شهرها را دنبال کنیم و این اقدام تا حدود قابل توجهی هم انجام شده است. 

وزیر نیرو گفت: مهم‌ترین برنامه وزارت نیرو آن است که پروژه‌های نیمه‌تمام و غیر فعال را با استفاده از منابع بودجه‌ای و احکام بودجه و به کارگیری ظرفیت بخش خصوصی فعال کند.

محرابیان خاطرنشان کرد: آبرسانی به روستاها و مناطق محروم کشور هم بسیار مهم است و وزارت نیرو برنامه خود را در چارچوب شورای جهاد آبرسانی به کمیسیون عمران مجلس اعلام کردیم که امیدوارم با بسیج عمومی همه متخصصین و گروه‌های جهادی و نهادهای انقلابی و پیمانکاران ذیل شرکت‌های آبفای استانی کار جهادی و قوی در سراسر کشور انجام دهیم و بتوانیم در یک زمان محدود مشکلات آب شرب روستاها را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه دیپلماسی آب هم گزارش‌های خوبی ارائه شده و مباحث خوبی مطرح شد، گفت: می‌توانم به تکمیل پروژه‌ها و تکمیل انتقال آب و روش‌هایی که پیشنهاد شده اشاره کنم که آنها را بررسی کردیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول