اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پاشینیان: ارمنی‌ها آماده دفاع از سرزمین مادری خود باشند

در پی درگیری‌های شدید مرزی امروز بین ایروان و باکو، نخست‌وزیر ارمنستان گفت در صورتی که تنش‌های فزاینده در مرز مشترک به درگیری آشکار منجر شود، مردم ارمنستان باید آماده دفاع از خانه‌ها و میهنشان باشند.

پاشینیان: ارمنی‌ها آماده دفاع از سرزمین مادری خود باشند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در پی درگیری‌های امروز میان نظامیان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مرز دو کشور، «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان  گفت که در صورتی که تنش‌های فزاینده در مرز مشترک با جمهوری آذربایجان به درگیری آشکار منجر شود، ارمنی‌ها باید آماده دفاع از سرزمین مادری‌شان باشند. 

به گزارش شبکه «راشا تودی»، پاشینیان روز سه‌شنبه پس از وقوع درگیری‌ها در مرز مشترک، از هموطنان خود خواست تا به هم بپیوندند و از «وطن مقدس» خود محافظت کنند.

بر اساس اعلام وزارت دفاع ارمنستان، وضعیت در جهت شرقی منطقه مرزی به شدت متشنج است و نبردهای محلی جریان دارد که در طی آن دشمن از توپخانه، خودروهای زرهی و انواع سلاح‌های سبک استفاده می‌کند.

پارلمان ارمنستان هم اعلام کرده در درگیری‌های مرزی امروز بین این کشور با جمهوری آذربایجان، ۱۵ سرباز ارمنستانی کشته شدند.

وزارت دفاع ارمنستان همچنین خبر داده که دو موضع رزمی خود را از دست داده و ۱۲ سربازش به اسارت گرفته شده‌اند. 

پیش‌تر، «آرمن گریگوریان» سخنگوی شورای امنیت ارمنستان گفت «از آنجایی که حمله به خاک ارمنستان انجام شد، از روسیه می‌خواهیم از تمامیت ارضی ارمنستان در چارچوب معاهده ۱۹۹۷ محافظت کند».

هر دو جمهوری شوروی سابق در تنش‌های اخیر انگشت اتهام را به سوی یکدیگر نشانه رفته‌اند. وزارت دفاع ایروان، جمهوری آذربایجان را به حمله به مواضع ارمنستان در امتداد مرز متهم می‌کند. در همین حال، باکو مدعی شده که در دفاع از خود عمل کرده و نیروهایش برای انهدام سلاح‌های ضد تانک و خمپاره‌ها وارد عمل شده‌اند.

گفته می‌شود درگیری‌های امروز بین دو طرف، شدیدترین درگیری‌ها از زمان امضای توافق آتش‌بس قره‌باغ در  نوامبر گذشته است. 

جنگ سال گذشته بر سر منطقه قره باغ کوهستانی در تاریخ نهم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۹ آبان ۱۳۹۹) با توافق آتش‌بس به امضای نیکول پاشینیان رئیس‌جمهور ارمنستان، «الهام علی اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه پایان یافت و و روسیه به عنوان میانجی این توافق نقش‌آفرینی کرد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول