اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

موافقت شورای معادن با تعطیلی موقت ۵ معدن سمنان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از تعطیلی موقت پنج معدن در این استان خبر داد.

موافقت شورای معادن با تعطیلی موقت ۵ معدن سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی تشنه‌دل عصر امروز در بیست و یکمین جلسه شورای معادن استان سمنان که به ریاست سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: درخواست تعطیلی موقت پنج معدن بنا به دلایلی از قبیل نداشتن بازار فروش، شرایط فصلی، عدم وجود دپوی مواد معدنی و غیره موردبررسی قرار گرفت که با موافقت اعضای شورا این معادن تعطیل موقت شدند.

وی افزود: با توجه به اینکه محاسبه حقوق دولتی معادن بر اساس ظرفیت اسمی معادن انجام می‌شود دو معدن به دلایلی از قبیل عدم فعالیت معدن و مشکلات قضایی درخواست محاسبه حقوق دولتی بر اساس استخراج واقعی را داشته که مورد موافقت اعضا قرار گرفت.

دبیر شورای معادن استان سمنان با اشاره به دیگر دستور کار این جلسه اضافه کرد: طبق ماده ۴۵ آئین‌نامه اجرایی قانون معادن با توجه به اتمام دوره بهره‌برداری معدن و عدم درخواست تمدید پروانه از سوی متقاضی و یا عدم فعالیت لازم از سوی بهره‌بردار، معدن منتزع خواهد شد که در این جلسه و با موافقت اعضای شورا دو معدن از ید بهره‌بردار انتزاع شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: در این نشست نحوه تأمین سوخت واحدهای فرآوری فاقد پروانه بهره‌برداری مستقر در محدوده‌های معادن از محل سوخت معادن در اجرای مصوبات کارگروه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان موردبررسی قرار گرفت.

تشنه‌دل خواستار هماهنگی بیش از پیش دستگاه‌های قضایی، انتظامی و اجرایی در زمینه اجرای ماده ۱۹ قانون معادن و جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز شد و بر همکاری اعضای شورا در این زمینه تأکید کرد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول