اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

تصویب کلیات طرح تدریس زبان‌های محلی و قومی در کمیسیون آموزش

رییس کمیسیون آموزش مجلس از تصویب کلیات طرح تدریس زبان‌های محلی و قومی در مدارس و دانشگاه‌ها در جلسه امروز (سه‌شنبه) این کمیسیون خبر داد.

تصویب کلیات طرح تدریس زبان‌های محلی و قومی در کمیسیون آموزش

غلامرضا منادی‌ رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در تشریح جزئیات نشست عصر امروز (سه شنبه 25 آبان) این کمیسیون اظهار داشت: طرح اجرای اصل پانزدهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در خصوص تدریس زبان‌های محلی و قومی در مدارس و دانشگاه‌های کشور در جلسه امروز کمیسیون بحث و بررسی شد؛ این در حالی است که این طرح در بسیاری از اسناد و معاهدات حقوق بشری وجود داشه و در قانون اساسی کشورمان هم وجود دارد. 

وی افزود: در جلسه امروز گزارشی از برنامه وزارت آموزش و پرورش در باره نحوه چگونگی تدریس زبان‌های قومی و محلی در مناطق مختلف کشور مطرح و در پایان کلیات آن به تصویب اعضای کمیسیون آموزش مجلس رسیدو مقرر شد جزئیات این طرح در جلسات آتی کمیسیون بررسی شود. 

رئیس کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: زبان‌های قومی و محلی در مناطق مختلف گنجینه‌های ارزشمندی هستند که متاسفانه در حال از بین رفتن است لذا باید برای صیانت و حفظ آن نهایت تلاش صورت گیرد. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول