اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

ضرورت استفاده از ظرفیت رسانه‌ها برای پویش آزادسازی زندانیان‌ جرائم غیر عمد در آذربایجان‌غربی

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: بایستی از ظرفیت رسانه‌ها برای پویش آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد استفاده ویژه کرد.

ضرورت استفاده از ظرفیت رسانه‌ها برای پویش آزادسازی زندانیان‌ جرائم غیر عمد در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ناصر عتباتی در جلسه هماهنگی ایجاد پویش رسانه‌ای آزادسازی زندانیان آذربایجان‌غربی که صبح امروز در سالن جلسات دادگستری کل آذربایجان‌غربی برگزار شد اظهار داشت: رسانه و اهل قلم و هنر دغدغه اجتماعی دارند و این افراد ظرفیت بسیار بالایی برای آگاه سازی مردم داشته که بایستی در جهت فرهنگ‌سازی از این ظرفیت استفاده شود.

وی افزود: در فرهنگسازی آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد، ابزار رسانه بسیار موثر خواهد بود و لازم است اصحاب رسانه و افراد دغدغه‌مند پای کار بیایند و در پویش آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد اهتمام جدی داشته باشند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی ادامه داد: بسیاری از افراد به دلیل شرایط اقتصادی بد و  مشکلات به وجود آمده در معیشت زندگی و به دلیل جرائم غیر عمد زندانی شده‌اند که خانواده‌های این افراد نیز همزمان با زندانی شد آن دچار معضل می‌شود.

عتباتی با اشاره به اینکه بسیاری از زندانیان  به دلیل جرائم غیر عمد در زندان به سر می‌برند عنوان کرد: انتظار می‌رود برای آزاد سازی این افراد اهتمام ویژه وجود داشته باشد و رسانه‌ها در این امر برای فرهنگسازی نقش موثر ایفا خواهند کرد.

وی یادآور شد: زندانی شدن افراد اثرات بسیار مخربی بر خانواده‌ها  و به طبع در جامعه ایجاد می‌کند و  منظور از آزاد سازی زندانیان، آزادی محکومان مالی و جرائم غیر عمد است و بایستی نگاه ویژه به معقوله زندان و زندانی وجود داشته باشد و از ظرفیت خیرین، فعالان رسانه و فعالان جامعه به طور موثر استفاده کرد.

عتباتی با اشاره به کمک مالی خیرین اذعان داشت: سال گذشته مجموع کمک‌های مردمی در آذربایجان‌غربی یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان بوده که طی امسال این میزان سه برابر افزایش  و در مجموع ۳۹ میلیارد و ۷۰۷ میلیون ریال  کمک‌های مردمی افزایش یافته است .

وی گفت:۸۰ تا ۹۰ درصد قتل‌ها به دلیل هیجانات رفتاری و اعصبانیت آنی ایجاد می‌شود که بایستی این موضوع ریشه یابی شود.

عتباتی یادآور شد: با توجه به  تشکیل هسته‌های جهادی بخشایش در استان فعالیت‌های موثری در این مجموعه انجام شده است که نیروهای مردمی بدون هیچ چشم داشتی در ایجاد صلح و سازش بین افراد و پرونده‌های قضایی عمل می‌کنند.

رئیس دادگستری آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: طی امسال ۱۷ نفر از افراد منجر به قتل در آذربایجان‌غربی با مداخله اشخاص دغدغه مند و خیر از چوبه دار رهایی پیدا کرده است.

وی اظهار داشت: وظیفه دستگاه قضایی اجرای قانون است و صدور حکم حبس در راستای این تکلیف قانونی است، ولی از سوی دیگر یک وظیفه اخلاقی و رسالت انسانی در حمایت از زندانیان و خانواده های آنها دارد که این رسالت انسانی وظیفه همه آحاد جامعه است و نقش رسانه در نهادینه کردن  و شناساندن این تکلیف با ترویج پویش هایی همچون پویش رسانه ای آزاد سازی زندانیان مالی و جرایم غیر عمد بسیار تاثیر گذار است. 

مجیدی دادستان مرکز استان نیز در این جلسه به ظرفیت بالای رسانه اشاره کرد و اظهار داشت: ظرفیت رسانه یک ظرفیت بی بدیل است و یک قلم معنوی است که می‌تواند در راستای اهداف والای اسلامی و دینی حرکت کند. 

وی با بیان اینکه ممکن است حوزه جرایم مالی و غیر عمد برای  برای هر کسی از ما اتفاق بیافتد عنوان کرد: مسئولیتها و مشکلات مدنی به لحاظ زندگی در جامعه ایجاد می شود و این موضوع می بایست برای افراد جامعه تبیین شود که خود نفس زندان یک آسیب مخرب به بنیان خانواده است، و این وظیفه و رسالت رسانه ها آگاه سازی در این خصوص است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول