اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

اشتغالزایی بسیج سازندگی در رفسنجان با استفاده از صندوق‌های خرد مردم‌نهاد

فرمانده سپاه ناحیه رفسنجان گفت: طی سال جاری با استفاده از منابع صندوق‌های خرد مردم‌نهاد بسیج برای ۴۵ نفر اشتغالزایی شده است.

اشتغالزایی بسیج سازندگی در رفسنجان با استفاده از صندوق‌های خرد مردم‌نهاد

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، محمد پساوند فرمانده سپاه ناحیه رفسنجان بعد از ظهر امروز در نشست خبری به‌مناسبت هفته بسیج اظهار کرد: شعار محوری امسال در هفته بسیج؛ «بسیج پاره تن مردم»، است و بر این اساس روزهای هفته بسیج نام‌گذاری شده است.

وی به برخی برنامه‌های هفته بسیج در رفسنجان اشاره و بیان کرد: افتتاح پروژه آبرسانی در قالب پروژه بزرگ مرد میدان، اجتماع بزرگ یاران حاج‌قاسم، رژه خودرویی و موتوری، گلباران قبور شهدای سراسر شهرستان و سرکشی از ۵۰۰ رزمنده بسیجی دفاع مقدس ازجمله برنامه‌های هفته بسیج خواهد بود.

وی برپایی حلقه‌های صالحین، حضور و سخنرانی فرماندهان حوزه‌ها در نماز جمعه شهر رفسنجان و بخش‌ها را دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد.

فرمانده سپاه ناحیه رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود به بخشی از عملکرد سپاه رفسنجان طی سال جاری تا کنون اشاره و توضیح داد: هرجا نظام، انقلاب، کشورمان و جبهه مقاومت نیاز پیدا کند بسیجیان خواهر و برادر در میدان حاضر هستند تا از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع کنند.

وی تصریح کرد: در بسیج سازندگی ۶۸ صندوق قرض‌الحسنه مردم‌یار داریم که بیش از ۷ هزار نفر عضو دارند و دو تعاونی تولیدی در سطح شهرستان توسط همین صندوق‌ها ایجاد کردیم که کارهای بزرگی انجام دادند و در بسیاری از موارد واسطه‌ها را حذف و کالاهای اساسی را به‌دست مصرف‌کنندگان رساندند.

پساوند خاطرنشان کرد: در بحث محرومیت‌زدایی؛ تشکیل و برگزاری ۱۶۹ گروه جهادی مردم‌محور و جغرافیامحور در سطح شهرستان داریم که که شامل گرو‌ه‌های جهادی خواهران، برادران، دانش‌آموزی و دانشجویی می‌شوند که در نقاط مختلف ازجمله مناطق محروم جنوب استان و شهرستان سی‌سخت حضور داشتند و در رفسنجان هم سه باب منزل مسکونی ساختیم و بهسازی منازل مسکونی که از سوی بهزیستی و کمیته امداد و معتمدان ما در سطح روستا شناسایی شدند، به‌همت خیران و کار شبانه‌روزی بسیجیان انجام شده است.

وی یادآور شد: از ابتدای سال تا کنون ۱۰ چشمه سرویس بهداشتی توسط گروه‌های جهادی احداث شده و در جذب حامی برای ایتام ۶۰۲ حامی جذب کردیم.

فرمانده سپاه ناحیه رفسنجان با بیان اینکه در حوزه اشتغال، آموزش و کارآفرینی، بسیج سپاه شهرستان فعال بوده، افزود:  کلاس‌های آموزشی کشت زعفران، زنبورداری و گلخانه داشتیم و  ۶۹ متقاضی تسهیلات اشتغال به بسیج سازندگی استان معرفی و نزدیک به یک‌میلیارد و 995 میلیون تومان وام به این افراد اعطا شده است.

وی در همین رابطه متذکر شد: طرح‌هایی که توجیه اقتصادی داشته باشند سپاه حمایت می‌کند و طرح های بزرگ به کارگروه رفع موانع تولید شهرستان معرفی می‌شوند؛ ضمن اینکه از طریق صندوق‌های مردم‌یار برای ۴۵ نفر اشتغالزایی شده است.

پساوند در بخش دیگری از سخنان خود به حضور بسیج در طرح شهید سلیمانی با همکاری بهداشت اشاره داشت و  ۲۳۵ تیم حمایتی شامل یک‌هزار بسیجی سازماندهی شده را برای این طرح یادآور شد.

وی از تأمین هزینه دارو برای بیماران کرونایی، تهیه و توزیع ۱۴ هزار و ۸۰۰ پرس غذای گرم بین نیازمندان، توزیع ۳۲ سری جهیزیه توسط پایگاه‌های مقاومت شامل ۱۳ قلم کالای اساسی، توزیع ۹۴۰ سری لوازم‌التحریر توسط بسیج دانش‌آموزی و...خبر داد و بیان کرد: در بحث کرونا بسیج جامعه پزشکی رفسنجان یکی از اقشار فعال بود.

پساوند عنوان کرد: در طرح شهید سلیمانی نقاهتگاهی ایجاد کردیم و یک مرکز انجام تست و مرکز واکسیناسیون توسط بسیج جامعه پزشکی راه‌اندازی شد و ۵۲ هزار و  ۳۰ نفر واکسن کرونا به کمک بسیجیان دریافت کردند و در بحث انجام تست، ۱۱ هزار و ۱۲۴ نفر تست انجام شده و در بحث اردوی جهادی که با همکاری مس انجام شد، بسیج جامعه پزشکی ۱۳۷۸ ویزیت رایگان انجام داده است.

وی به فعالیت بسیج حقوقدانان نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۵۴ زندانی با همکاری خیران و مسؤولان آزاد شدند و بعد از آن ما دنبال کسانی که جرایم غیرعمد داشتند، گشتیم و از شاکیان آنها در سپاه دعوت کردیم و رضایت ۱۱ نفر را گرفتیم و دو مورد هم کسانی که قتل انجام داده بودند، توانستیم خانواده مقتول را راضی و دو نفر از چوبه دار نجات یافتند و یک نفر در حال رایزنی هستیم بتوانیم رضایت این خانواده را بگیریم.

فرمانده سپاه ناحیه رفسنجان خاطرنشان کرد: در یک برهه از زمان که کشور درگیر مسائل مربوط به مرغ بود، بسیج اصناف در بحث کنترل گرانی و تورم و کمبود بازار مرغ پای کار آمد و نقش مؤثری ایفا کرد.بسیج در خدمت مردم بوده و خود را خادم مردم می‌داند.

وی همچنین به مشکل آب روستاهای نوق علیا اشاره و افزود: برای رفع تنش آبی این مناطق سپاه برنامه دارد و در اولین فرصت با کمک مسؤولان مشکل مجتمع آبرسانی منطقه نوق حل خواهد شد؛ ضمن اینکه در پروژه مرد میدان در رفسنجان در این مرحله ۱۰ روستا داریم که شامل تعدادی روستا از منطقه خنامان و تعدادی روستا در منطقه راویز و روستای زین‌آباد بخش مرکزی می‌شوند.

وی به بحث امنیت نیز اشاره و اظهار داشت: امنیت در شرح وظایف نیروی انتظامی بوده اما بسیج در قالب گشت‌های محله‌محور در برقرای امنیت محله‌ها اقدام می‌کند.تمام حوزه‌های مقاومت در سراسر شهرستان گشت‌زنی دارند و گشت‌های محله‌محور همواره در حال اجراست و بسیجیان بدون چشمداشتی حتی هزینه سوخت خودروهای بسیج را هم خودشان می‌پردازند.

وی تصریح کرد: بعضی متولیان امر که می‌توانند در خصوص تأمین سوخت به گشت‌های ما کمک کنند این کار را انجام نمی‌دهند، اما بسجییان به عشق مردم پای کار هستند.

پساوند از طرح جدید سازمان بسیج به‌عنوان طرح تحول محله که از دوم آذرماه شروع می‌شود یاد کرد و گفت: در این طرح یکی از مقوله‌های مدنظر، امنیت است، ضمن اینکه طرح دوم هم به‌صورت ترکیبی گشت‌هایی با نیروی انتظامی و توپخانه ۶۵ صاعقه انجام خواهیم داد که در بحث امنیت پایدار شهرستان کمک خواهد بود.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول