اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

نخستین خطبه‌های امام جمعه مهندس با موضوع «هوش مصنوعی»

امام جمعه موقت سمنان که دارای دانش‌نامه مهندسی الکترونیک است، در نخستین خطبه‌های خود، به موضوع مهم «هوش مصنوعی» و نقش آن در آینده ایران اشاره کرد و گفت: هوش مصنوعی برای آینده کشور یک امر راهبردی محسوب می‌شود.

نخستین خطبه‌های امام جمعه مهندس با موضوع «هوش مصنوعی»

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان هفته گذشته در حکمی حجت‌الاسلام «محمدعلی قدس‌پور» را به‌عنوان امام جمعه موقت سمنان منصوب کرد.

قدس‌پور که متولد سال ۱۳۵۵ بوده و دارای دانشنامه کارشناسی مهندسی الکترونیک از دانشگاه سمنان هم در کنار گذراندن ۱۵ سال درس خارج فقه و اصول است، ظهر امروز در نخستین خطبه‌های خود در نماز جمعه سمنان در مصلای این شهر بیان کرد: رویکردهای علمی رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره از حوزه‌های علمی در کشور حمایت همه‌جانبه‌ای داشته‌اند و این امر بارها در تأکیدات معظم‌له برای حمایت از تلاش‌های دانش‌محور و دانش‌بنیان بیان شده است.

امام جمعه موقت سمنان با اشاره به دیداری که رهبر معظم انقلاب اخیراً با شماری از نمایندگان نخبگان کشورمان داشتند، گفت: جامعه دانشگاهی و متخصصان علمی ایران باید تلاش کنند تا منویات رهبری در حوزه‌های رشد علمی و پیشرفت کشور هر چه سریع‌تر محقق شود.

قدس‌پور افزود: ایران در بسیاری از علوم سرآمد کشورهای منطقه و دارای حرف‌های زیادی در عرصه‌های جهانی است و کشورمان در زمره ۱۶ کشور اول دنیا در تولید محتوای علمی هوش مصنوعی محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی اخیراً هم در بیانات ارزشمند خود در جمع نخبگان خواستار توجه و فعالیت مضاعف در راستای توسعه علمی کشور شدند و این امر امروز باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه موقت سمنان گفت: عقب‌ماندگی‌هایی که در استفاده از علوم نوین به‌ویژه هوش مصنوعی در ایران وجود دارد، باید امروز جبران شود و این از تأکیدات رهبری است.

قدس‌پور بیان کرد: استفاده و کاربردی کردن دانش و علم در برهه کنونی اهمیت فراوانی دارد و همه نخبگان و دانشمندان باید این مسأله را در صدر برنامه‌های خود قرار دهند.

وی به پیشرفت‌های ایران در علوم مختلف در سالیان اخیر اشاره کرد و گفت: کشورمان در بسیاری از علوم از جمله نانوفناوری و ساخت و کنترل پهپادها دارای حرف‌های زیادی برای گفتن است

امام جمعه موقت سمنان یادآور شد: مسأله‌محوری در طراحی و تولید محتوای علمی حلقه مفقوده برنامه‌ریزی‌های پژوهشی و دانشگاهی و تشکل‌های حوزه نخبگان است.

به گزارش فارس؛ حجت‌الاسلام قدس‌پور درس خارج فقه را نزد اساتیدی چون آیت‌الله شیخ جواد تبریزی، آیت‌الله علی کریمی‌جهرمی، آیت‌الله محسن اراکی و آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری گذرانده است.

امام جمعه موقت سمنان همچنین مدیریت پروژه و طراحی نرم‌افزار هوشمند درایت‌الثقلین مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)، مدیریت پروژه و طراحی سیستم خبره اعتبارسنجی روایت (اولین سیستم خبره حوزوی) با پشتیبانی معاونت علمی ریاست جمهوری، مدیریت پروژه و طراحی ساخت ماشینی اولین زیر نظام نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس هوش مصنوعی (نظام خیر و احسان)، مدیریت پروژه و طراحی زیرساخت جنگ شناختی و مدیریت پروژه و طراحی کنترل فضای مجازی بر اساس آیات و روایات با استفاده از هوش مصنوعی را در کارنامه عملکردی خود دارد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۳/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول