اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی

فیفای سیاسی در خدمت رژیم اشغالگر/ غلام حلقه به گوشی برای سرکوب حامیان فلسطین

رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) با اقدامات متناقض و سیاسی در حال حمایت از رژیم اشغالگر قدس است.

فیفای سیاسی در خدمت رژیم اشغالگر/ غلام حلقه به گوشی برای سرکوب حامیان فلسطین

داود ایگدری - به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) این روزها با ریاست جانی اینفانتینو در دامن صهیونیست ها افتاده و در سال جاری اقدامات متعددی در حمایت از رژیم اشغالگر قدس کرد. این موضوع تا بدانجا پیش رفته که اعتراضاتی را هم در پی داشته

*وقتی فیفا مهمترین قانونش را نقض کرد

یکی اساسی ترین قوانین و قواعد فیفا، عدم ورود سیاست به ورزش است. اینفانتنیو در اکتبر گذشته با سفر به فلسطین اشغالی و حضور در موزه به اصلاح صلح رژیم اشغالگر که روی مقبره «مأمن الله» فلسطینی ها بنا شده، اصلی ترین قانون این نهاد بزرگ ورزشی را زیرپا گذاشت.

* توهین اینفانتینو به مقدسات مسلمانان و نقض حقوق بشر

رئیس فیفا در مکانی حاضر شد که روی مقبره مسلمانان بنا شده و صهیونیست ها آن را ویران کرده و روی اجساد مسلمانان موزه به نام «صلح» بنا کردند. این تاریخچه فجیع و تخریب مقبره مسلمانان به دست اشغالگران متجاوز باید مانع از حضور رئیس فیفا در این مکان می شد ولی اینفانتینو پا را فراتر گذاشته و بدون توجه به حقوق بشر و مقدسات پیروان این دین، در این مکان حضور پیدا کرد.

* شوی عادی سازی روابط با پیشنهاد میزبانی جام جهانی

البته سفر اینفانتیو رئیس فیفا تنها بازدید تفریحی و سیاحتی نبود بلکه با هدف بزرگتری انجام شد. رژیم اشغالگر با هزینه های چند صد میلیون دلاری این مقام بلندمرتبه را به سرزمین اشغالی کشاند تا یک بمب خبری را اعلام کند.

وی بعد از حضور در سرزمین اشغالی، پیشنهاد برگزاری جام جهانی 2030 در خاک سرزمین اشغالی به همراه امارات را ارائه کرد. بعد از این پیشنهاد کاملا سیاسی رئیس فیفا، سازمان های حقوق بشر و مسلمانان واکنش های تندی را علیه اینفانتیو داشتند.

* پرچم فلسطین در فوتبال جرم سیاسی شد!

البته به نظر می رسد فیفای صهیونیست شده، اقداماتش به اینجا ختم نشده است. در جدیدترین خبر، اقدامات متناقض این سازمان بین المللی فوتبال به گوش می رسد.

فیفا در جدیدترین اقدامش، حمایت از فلسطین در ورزشگاه ها را امری «سیاسی» دانسته و برای آن از سوی باشگاه ها، بازیکنان و هواداران جریمه درنظر گرفته است. این اقدام کاملا بر خلاف قوانین خودش است. آوردن پرچم فلسطین به ورزشگاه چه اقدامی سیاسی است؟ این کار تنها برای حمایت از مظلومانی انجام می شود که روزانه به دست صهیونیست های متجاوز به قتل می رسند و فریادرسی ندارند.

* رئیس فیفا غلام حلقه به گوش رژیم اشغالگر

اگر حمایت از فلسطین جرم باشد، چطور رئیس فیفا به سرزمینی سفر می کند که روی خون شهدا بنا شده است؟ این نسل کشی از مسلمانان همچنان ادامه دارد ولی رئیس فیفا از آن چشم پوشی می کند.

رفتار ضد و نقیض فیفا نشان می دهد رئیس این سازمان بین المللی غلام حلقه به گوش صهیونیست ها شده و پروژه چند صد میلیون دلاری در جیب دارد تا بتواند از قوی ترین ورزش در دنیا عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر را تسهیل کند.

* جریمه به خاطر حمایت از فلسطین!

از نمونه های بارز اقدام سیاسی فیفا می توان جریمه فدراسیون اسکاتلند را عنوان کرد. اسکاتلندی ها در بازی با تیم فوتبال رژیم اشغالگر، پرچم فلسطین را به ورزشگاه ها آوردند اما فیفا در کمال ناباوری این اقدام را ورود سیاست به ورزش دانست و به مبلغ 10 هزار و 800 دلار جریمه نقدی کرد.

البته اقدامات فیفا به اینجا ختم نشد. باشگاه سلتیک هم از دیگر حامیان مسئله فلسطین است. هواداران این باشگاه اسکاتلندی هم با پرچم های فلسطین به حمایت از مردم مظلوم این کشور پرداختند که فیفا این باشگاه را نیز جریمه نقدی کرد.

*رفتار متناقض فیفای صهیونیست

رفتار تناقض آمیز فیفا در جایی به اوج می رسد که باشگاه بیتار رژیم اشغالگر شبه نظامیان در سکوهای هواداران تشکیل دادند و به پیامبر اکرم (ص) توهین کردند و علیه مسلمانان اقدامات زیادی انجام دادند ولی فیفا در قبال این اقدامات نژادپرستانه و توهین آمیز سکوت کرد.

سکوهای باشگاه های فوتبال در سرزمین اشغالی دائما شعارهای «مرگ بر اعراب» می دهند و به صورت مستقیم خواهان از بین رفتن فلسطینی ها هستند. فیفا در قبال شکایت ها علیه این نژادپرستی ها و توهین های صهیونیست‌ها ضد مسلمانان پاسخ جالبی را می دهد و می گوید: تمام این اتهامات بررسی می شود!

* فیفا آخرین پناهگاه صهیونیست‌ها برای سرکوب فریاد آزادی خواهان

با نگاه به رفتارهای متناقض و قانون شکن فیفا متوجه می‌شوید جانی اینفانتینو رسالتی بزرگ برای خدمت به صهیونیست‌های اشغالگر دارد. صهیونیست‌ها با ابزار «ورزش» که قوی ترین ابزار برای عادی سازی روابط و تطهیر چهره جنایتکاران است، وارد میدان شدند و می خواهند از این طریق به اهداف شوم خود برسند و خودشان را در دنیا نظامی عدالت محور نشان دهند. شکست های متوالی رژیم اشغالگر در میادین ورزش به خاطر حاضر نشدن ورزشکاران آزاده و مسلمان برای رویارویی با صهیونیست ها و حمایت سکوهای فوتبال و فوتبالیست ها در دنیا باعث شده تا با رشوه سنگین به بالاترین نهاد ورزشی مانع از این اقدامات حمایتی از فلسطین شوند.

هزینه های هنگفت صهیونیست ها برای رضایت رئیس فیفا و گام برداشتن این مقام مسئول در راستای منافعشان نشان داده که اقدامات ورزشکاران و هواداران علیه صهیونیست ها ثمر بخش بوده و باعث شده تا برنامه های این رژیم غاصب بهم بخورد. به همین خاطر می خواهند با سیاسی جلوه دادن حمایت از فلسطین با کمک فیفا مانع از این اقدامات شوند.

انتهای پیام/

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول