اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

هشدار درباره تردد آمریکایی‌ها درمرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان

سفارت آمریکا در ارمنستان به شهروندان آمریکایی هشدار داده که از تردد در جاده‌های منتهی به خطوط مرزی بین باکو و ایروان پرهیز کنند.

هشدار درباره تردد آمریکایی‌ها درمرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سفارت آمریکا در ارمنستان به شهروندان این کشور هشدار داده است که از تردد در جاده‌های  «کاراهونج - داویت بک» و  «کاپان – چاکاتن» مشرف به نقاط مرزی بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان و خط مرزی بین دو کشور  خودداری کنند.

به نوشته خبرگزاری «نیوز آرمنیا» سفارت آمریکا با ارسال ایمیلی به شهروندان خود نسبت به تردد در مکان‌های ذکر شده هشدار داده است.

 در ایمیل سفارت آمریکا خطاب به شهروندان این کشور در ارمنستان آمده است: «گزارش‌هایی مبنی بر افزایش پست‌های ایست-بازرسی مهاجرت و گمرک جمهوری آذربایجان  وجود دارد. سفارت ایالات متحده در ایروان به شهروندان آمریکایی و کارمندان سفارت ایالات متحده و خانواده‌های آنها توصیه می‌کند از هرگونه سفر غیرضروری بین روستاهای کاراهونج و داویت بک در بزرگراه موسوم به "ام-۲" و بین کاپان و چاکاتن در بزرگراه "ام-۱۷" خودداری کنند.»

 در این هشدار آمده است که شهروندان آمریکایی باید از نزدیک شدن به نزدیکی تمامی مرزهای بین‌المللی بین ارمنستان و  جمهوری آذربایجان احتیاط و از سفر به نزدیک منطقه درگیری و خط تماس قره باغ کوهستانی خودداری کنند.

جنگ سال گذشته در تاریخ نهم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۹ آبان ۱۳۹۹) با توافق آتش‌بس که به امضای «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان، «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه رسید،  پایان یافت اما تنش‌ها بر سر تعیین مرز و مسائل مربوط به کریدورهای ادعایی همچنان ادامه دارد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان  اعلام کرده که در درگیری‌های تازه مرزی با ارمنستان در روز ۱۶ نوامبر  هفت نظامی این کشور کشته و ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند. منابع ارمنستانی نیز مرگ شماری از  نظامیان خود در درگیری‌های اخیر با جمهوری آذربایجان  را تایید کردند.

به گفته این وزارتخانه، یکی از نیروهای مسلح ارمنستان کشته و ۱۳ نفر اسیر شده‌اند و مذاکرات با میانجیگری طرف روسی برای آزادی نظامیان اسیر ارمنستانی در جریان است.

وزیر خارجه ارمنستان روز شنبه در مصاحبه به یک نشریه فرانسوی  در باره آخرین تحولات منطقه و درگیری با نیروهای جمهوری آذربایجان گفت، وضعیت همچنان بسیار متشنج است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول