اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

ساماندهی ۱۱۰۰ گروه جهادی در سمنان/ بسیج به کمک ۲۵۵ کارخانه و کارگاه آمد

فرمانده سپاه استان سمنان از سازماندهی بیش از یک هزار و ۱۰۰ گروه جهادی شناسنامه‌دار در این استان خبر داد و گفت: بسیج به کمک رفع مسائل و مشکلات ۴۲ کارخانه و ۲۱۳ کارگاه کوچک و خانگی آمده است.

ساماندهی ۱۱۰۰ گروه جهادی در سمنان/ بسیج به کمک ۲۵۵ کارخانه و کارگاه آمد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سردار حمید دامغانی، فرمانده سپاه حضرت قائم آل‌محمد (عج) استان سمنان عصر امروز در حاشیه بازدید سردار غلام‌رضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین از خدمات گروه‌های جهادی در روستاهای جنوب سمنان اظهار کرد: ۴۱۰ عنوان برنامه شاخص شهرستانی، ۴۲ عنوان برنامه شاخص استانی و هفت هزار و ۹۱ فعالیت ذیل این برنامه‌ها در استان سمنان به مناسبت هفته بسیج تعریف شده است.

فرمانده سپاه حضرت قائم آل‌محمد (عج) استان سمنان تصریح کرد: شروع هفته بسیج را در خدمت گروه‌های جهادی در سراسر کشور و استان سمنان بودیم و برگزاری رزمایش اقتدار جهادگران بسیجی آغاز راه بسیجیان است.

دامغانی اضافه کرد: رزمایش جهادگران بسیجی برنامه‌ریزی شده است تا بخشی از اقدامات گروه‌های جهادی را در عرصه‌های مختلف به نمایش بگذارد و برنامه‌های خوبی تا آخر هفته بسیج در سراسر کشور و استان سمنان اجرا می‌شود.

او گفت: بیش از یک هزار و ۱۰۰ گروه جهادی شناسنامه‌دار در استان سمنان سازماندهی شده‌اند و هشت هزار و ۵۰۰ نفر از بسیجیان نیز در این گروه‌ها عضویت دارند و در راستای خدمت به مردم ایفای نقش می‌کنند.

سه هزار و ۸۶۰ فرصت شغلی توسط صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیج در سراسر استان سمنان ایجاد شده است

فرمانده سپاه حضرت قائم آل‌محمد (عج) استان سمنان افزود: گروه‌های جهادی محله‌محور، گروه‌های تخصصی جهادی و گروه‌های بسیج دانشجویی فعالیت‌های خوبی را در استان سمنان در عرصه‌های مختلف سلامت و درمان، عمران، طرح شهید سلیمانی در قالب مقابله با کرونا، تأمین زیرساخت‌ها، اشتغال‌زایی، تأمین معیشت محرومان، امور علمی و فرهنگی، تولید، خانواده و ... طرح‌ریزی کرده‌اند و اقدامات متعددی را در طول سال اجرایی می‌کنند.

فرمانده سپاه حضرت قائم آل‌محمد (عج) استان سمنان اضافه کرد: در رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه در استان سمنان، درمجموع ۳۶۰ میلیارد تومان به همت بسیجیان و همکاری سازمان‌ها، نهادها و خیران به محرومان، نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا کمک و در قالب این رزمایش، ۱۸ نوع خدمت متفاوت ارائه شد.

دامغانی یادآور شد: در قالب رزمایش کمک مؤمنانه، ۴۰۰ هزار بسته معیشتی، یک هزار سری جهیزیه، ۳۳۵ هزار پرس اطعام و پنج هزار رأس قربانی دام در استان سمنان صورت گرفت.

او گفت: چهار هزار و ۴۸۷ فقره اشتغال جدید در استان سمنان به همت بسیج محقق و در همین راستا، دو هزار و ۴۶۰ مورد تثبیت اشتغال نیز ممکن شده است.

فرمانده سپاه حضرت قائم آل‌محمد (عج) استان سمنان ادامه داد: رفع موانع تولید یکی از برنامه‌های اساسی بسیجیان در استان سمنان است و تاکنون، مسائل و مشکلات ۴۲ کارخانه و  ۲۱۳ کارگاه کوچک و خانگی بررسی شده است.

هشت هزار و ۵۰۰ نفر از بسیجیان در گروه‌های جهادی سمنان عضویت دارند

دامغانی از تشکیل ۴۲۸ صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی در نقاط مختلف استان سمنان به همت بسیج خبر داد و گفت: ۳۶ هزار نفر در این صندوق‌ها عضو هستند و تاکنون، ۴۶ شرکت تعاونی ذیل این صندوق‌ها تشکیل شده است که در بخش‌های عمران روستایی، صنایع‌دستی و ... فعالیت می‌کنند.

او اضافه کرد: سه هزار و ۸۶۰ فرصت شغلی توسط صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیج در سراسر استان سمنان ایجاد شده است.

انتهای پیام/۲۲۴۹/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول