اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

بمب‌افکن پنهانکار چین، کابوس آمریکا

در حالی که قرار است چین به زودی از بمب‌افکن پنهانکار H20 خود رونمایی کند، پایگاه‌های تحلیلی و راهبردی، این بمب‌افکن هسته‌ای را کابوس آمریکا توصیف کرده‌اند.

بمب‌افکن پنهانکار چین، کابوس آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در راستای مسابقه تسلیحاتی میان چین و آمریکا، گزارش‌هایی منتشر شده که چین بمب افکنی ساخته که دارای توانایی‌های غیرعادی بوده که می‌تواند منافع آمریکا و حتی خود خاک آمریکا را در خطر بزرگی قرار دهد.

به گزارش «اسکای‌نیوز» گزارش‌ها نام این بمب‌افکن چین را «H20» اعلام کرده‌اند که شبیه بمب‌افکن‌های B2Spirit‌و B21 آمریکاست.

پایگاه آمریکایی «نشنال اینترست» که در زمینه امور نظامی و راهبردی فعالیت دارد در مقاله‌ای در این زمینه نوشته بود که آیا آمریکا باید از این بمب‌افکن چینی نگران باشد.

این پایگاه تحلیلی در گزارش خود نوشته بود که توانایی پنهانکاری H20 از رادارها هنوز شناخته شده نبوده و همین موضوع باعث نگرانی است.

برد پروازی H20 هم‌تراز بمب‌افکن پیشرفته B2 آمریکا بوده که این بدان معناست که توانایی‌های هجومی چین می‌تواند جزیره گوام، هاوایی و حتی سرزمین اصلی آمریکا را در معرض خطر قرار دهد.

مرکز مطالعات امنیتی و دفاعی «رویال یونایتد» که مقرش در انگلیس بوده درباره این بمب‌افکن چینی نوشته که انتظار می‌رود H20 با موشک‌های هسته‌ای و موشک‌های متعارف مجهز شود که تحولی بزرگ در توانایی نیروی هوایی چین به شمار خواهد آمد.

در این گزارش ذکر شده که H20 از لحاظ ظاهری به بمب‌افکن B2  آمریکا شبیه است. این بمب‌افکن آمریکایی قاره پیما بوده و قابلیت پرواز در مسافت‌های طولانی را دارد.


بمب افکن B2 آمریکا

 

با وجود آنکه چین در زمینه هوش مصنوعی و رایانه پیشرفت‌های سریعی داشته و به سلاح‌های جدیدی دست یافته که سرعت آنها بیش از سرعت صوت است اما تاریخچه‌ای در زمینه سامانه‌های رادار گریز همانند سامانه‌هایی که آمریکا پیشتر آن را ساخته، ندارد.

این پایگاه تحلیلی نوشت که این امکان وجود دارد که رادار خارجی H20 شبیه به بمب‌افکن‌های آمریکایی باشد اما فناوری‌های داخلی آن، ماهیت اصلی پنهانکاری پیشرفته آن را تشکیل می‌دهد.

این فناوری‌ها شامل کاهش درجه حرارت در این بمب‌افکن‌ها بوده تا دمای آن نزدیک به دمای هوای اطراف شده که بدین ترتیب رهیابی آن غیرممکن می‌شود. از سوی دیگر، فناوری به کار گرفته شده در موتور این بمب‌افکن‌ها به گونه‌ای است که در درجه حرارتی کمتر از دیگر جنگنده‌ها کار می‌کند.

ارتش چین پیشتر اعلام کرده بود که قصد دارد تا هواپیمای جدید خود را در سال 2021 رونمایی کند. در ویدئویی که درباره این هواپیما منتشر شده، H20‌ زیر کاوری قرار داشته و شبیه بمب‌افکن‌های پنهانکار B-2 آمریکاست.اعلام رونمایی از این بمب‌افکن جدید با دهمین سالگرد نخستین پرواز جنگنده پنهانکار J-20 چین بوده است.

هم J-20 و هم H-20 هر دو توسط شرکت صنایع هوایی چین ساخته شده است.

مشخصات زیادی درباره این بمب‌افکن چینی از جمه ابعاد، شکل و ترکیب آن منتشر نشده است. همچنین تعداد بمب‌افکن‌هایی H-20 که چین تولید خواهد کرد برای برنامه‌ریزان تسلیحاتی آمریکا و ارزیابی‌های کارشناسان این کشور حائز اهمیت خواهد بود.

بر اساس گزارش‌ها، آمریکا قصد دارد دست کم 150 بمب افکن B-21‌ را به نیروی هوایی خود اضافه کند.

گزارش‌های وابسته به نهادهای چینی اعلام کرده‌اند بمب افکن B-51 پلتفرمی هسته‌ای داشته و می‌تواند موشک کروز دوربرد شلیک کند. بمب افکن B-21 آمریکا نیز چنین قابلیتی دارد.

آزمون واقعی H-20 به کارایی آن در خاصیت پنهانکاری خواهد بود. اگر این بمب‌افکن بتواند ماموریت مورد انتظار خود را با موفقیت انجام دهد بدین معنا است که قادر خواهد بود که وارد حریم هوایی دشمن شده، اهداف را پیدا کرده و به آن حمله کند بدون آنکه کشور مورد تجاوز حتی بداند چیزی آنجاست.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول