اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

فارس من| قفل شورایعالی فضایی در دولت جدید باز شد/ برگزاری جلسات شورا پس از 10 سال از سر گرفته می‌شود

مدیرکل دبیرخانه شورایعالی فضایی گفت: با تغییر رویکرد نسبت به صنعت فضایی در دولت جدید، برگزاری جلسات شورایعالی فضایی پس از بیش از 10 سال وقفه، از سر گرفته می‌شود و جلسه این شورا بزودی برگزار خواهد شد.

فارس من| قفل شورایعالی فضایی در دولت جدید باز شد/ برگزاری جلسات شورا پس از 10 سال از سر گرفته می‌شود

سعید قربانی مدیر کل دبیرخانه شورای عالی فضایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، از از سرگیری برگزاری جلسه شورای عالی فضایی با تصمیم دولت جدید خبر داد.

وی گفت: شورای عالی فضایی کشور عالی ترین مرجع تصمیم گیری و تصمیم سازی مسائل راهبردی در حوزه فضایی کشور است که ریاست این شورا  برعهده شخص رئیس جمهور است و 6 وزیر به عنوان اعضای حقوقی و 3 عضو دانشمند و متخصص به عنوان اعضای حقیقی در این شورا حضور دارند.

مدیر کل دبیرخانه شورای عالی فضایی تصریح کرد: ذیل این شورای عالی، یک کمیسیون راهبردی وجود دارد که این کمیسیون در سطح معاونان وزیر با 12 عضو با مهمان یا بدون مهمان برگزار می شود. در این کمیسیون تصمیم سازی می شود و گزارش های پایه تصمیم سازی از کمیسیون به شورا ارسال می شود و در دستور کار شورا قرار می گیرد.

به گفته ویف طبق هماهنگی آقای زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با رئیس جمهوری، به زودی در روزهای آینده جلسات شورا پس از یک توقف طولانی بیش از 10 ساله تشکیل می شود.

قربانی گفت: امیدواریم که مسائل جدی، اولویت‌ دار و کلیدی مربوط به بخش فضایی کشور به ترتیب در این شورا مطرح شوند و تصمیم های خوبی گرفته شود که تصمیم ها منجر به برنامه های راهبردی و اقدامات اجرایی خوبی شود و شاهد توفیقات در حوزه فضایی باشیم.

چه تغییری حاصل شد که جلسه شورای عالی فضایی برگزار می شود؟

خبرنگار فارس پرسید: پیش از این که جلسات این شورا برگزار نمی شود، گفته می شد که دستورکار جلسه آماده نیست یا دستورکاری برای برگزاری جلسه وجود ندارد. آیا دستورکار آماده شده است؟

قربانی در پاسخ به این سوال، گفت:‌ دستور جلسه شورا آماده است. نگاه و رویکرد تفاوت کرده است و علاوه بر این، هم اکنون اقتضائات جهانی حوزه فضایی هم تغییر کرده است. 

وی توضیح داد: زمانی که رتبه یک را در حوزه فضایی در منطقه داشتیم، حرکت شتابانی از سوی دیگر کشورها در منطقه دیده نمی شد؛ اما اکنون همسایه های ایران سرمایه های زیادی را به حوزه فضایی اختصاص داده اند و برنامه های بلند مدت راهبردی تنظیم کرده اند و شتابان در حال طی این روند  هستند.

مدیر کل دبیرخانه شورای عالی فضایی تاکید کرد: بنابراین برای حفظ موقعیت جایگاه کشور و تامین نیازهایمان باید به گونه ای حرکت کنیم که حتی توقف های گذشته هم جبران شود.

به گزارش خبرنگار فارس، در پی وقفه طولانی در فعالیت های فضایی کشور، برخی افراد دغدغه مند در حوزه فضایی کشور با این برداشت که ناتوانی وزارت ارتباطات در توسعه صنعت فضایی، مانع پیشبرد این صنعت شده است، با ثبت سوژه ای در سامانه فارس من خواستار جدا شدن این سازمان از وزارت ارتباطات شدند.

این در حالی است که در دولت قبلی، تفکر حاکم بر تمامی بخش های دولت نسبت ضرورت صنعت فضایی متفاوت بود و در دولت جدید، نگاه و رویکردهای تمامی بخش های دولت به صنعت فضایی دست خوش تغییر مثبت شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول