اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خانواده

والدین دعوا می کنند، فرزندان آسیب می بینند/نگاهی به تنش‌های خانوادگی+ اینفوگرافیک

اختلاف نظر، سوءتفاهم‌ها، بدبینی، کمرنگ شدن فرصت و مهارت گفتگو در کانون خانواده و موقعیت های منفی و تعارض آور از مهمترین دلایل درگیری و مشاجره والدین است. آتشی که اگر به موقع و صحیح خاموش نشود دود آن اول از همه در چشم فرزندان خانواده می رود.

والدین دعوا می کنند، فرزندان آسیب می بینند/نگاهی به تنش‌های خانوادگی+ اینفوگرافیک

گروه زندگی: مشاجره در خانواده تاثیر مخربی در سلامت روح و روان و حتی جسمی اعضای خانواده به خصوص کودکان و نوجوانان می گذارد. بهترین توصیه این است که تاجایی که امکان دارد از این کار دوری شود. برای رفع این مشکل و موقعیت های نزاع ساز بهترین شیوه این است که یکی از افراد طرف دعوا محل را به نحوی مثبت ترک کند نه به شکلی که خود، زمینه بحث و جدال بیشتر را فراهم سازد. برای مثال بگوید می روم تا هردو آرام تر شویم و بعداً با هم صحبت می کنیم. از طرفی یک قانون سرسختانه بگذارند؛ تحت هیچ شرایطی به خانواده و شخصیت طرف مقابل بی احترامی نکنند.

بهترین شیوه که معمولاً آتش را خاموش می کند و جنجال را می خواباند، این است که به جای اتهام و برچسب زنی درباره اصل ماجرا، حسی که پیدا کرده اند صحبت کنند. یک راست و البته محترمانه سر موضوع بحث رفتن بهترین شیوه برای به نتیجه رسیدن، رفع مشکل و حفظ خانواده در برابر مشکلات روحی، جسمی و عاطفی بعدی است. در صورت ادامه دار شدن ماجرا پیش از آنکه کار به قضا و دادگاه برسد از ریش سپیدان و معتمدان اقوام کمک بگیرند. مراجعه به مشاور خانواده کمک بسیار خوبی می کند به خصوص اگر هر دو طرف دعوا با هم مراجعه کنند چون جنبه مصالحه پیدا می کند از طرفی عدالت در روایت ماجرا رعایت خواهد شد نه اینکه ماجرا یک طرفه روایت و سبب قضاوت یا تجویز نابجا شود. اگر یکی از طرفین مایل به حضور در این جلسات نیست طرف دیگر به این موضوع، روایت عدالت محور توجه کنند چون بیش از همه منفعتش شامل حال خود او خواهد شد.

این اینفوگرافیک قصد دارد، بگوید فرزندان زوج درگیر در معرض چه آفت و آسیب هایی هستند. این روایت مصور بر مبنای داده های رسمی طراحی شده که می گوید مشاجره والدین چاقوی برنده و دولبه است. اگر ادامه پیدا کند، تاثیرات مخرب و گاه جبران ناپذیر بر شخصیت و آینده فرزندان این خانواده ها می گذارد، آنچنان که در تصویر هم می بینید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول