اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس

دبیر ستاد مقابله با کرونا: تصور بی‌نیازی از ماسک پس از واکسن‌زدن اشتباه است/ رعایت نکنیم قطعا وارد موج ششم می‌شویم

دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد مقابله با کرونا با بیان اینکه تصور بی‌نیازی از ماسک پس از واکسن‌زدن اشتباه است گفت: اگر رعایت نکنیم قطعاً وارد موج‌های بعدی خواهیم شد.

دبیر ستاد مقابله با کرونا: تصور بی‌نیازی از ماسک پس از واکسن‌زدن اشتباه است/ رعایت نکنیم قطعا وارد موج ششم می‌شویم

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، باشگاه خبرنگاران جوان گفت‌وگویی با حسین قاسمی دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد مقابله با کرونا انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.
 


واکسیناسیون در کنار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی راهکار اصلی است

- با تغییر دولت و روی کار آمدن دولت سیزدهم و تلاش‌ها و زحماتی که از طرف رئیس جمهور و معاون اول محترم و تمامی دستگاه‌هایی که به نوعی درگیر مستقیم و غیر مستقیم کرونا هستند، از جمله وزارت خارجه و وزارت کشور و وزارت بهداشت، فرآیند واردات واکسن به روند خوبی رسیده و اکنون میزان حجم واردات واکسن و تزریق واکسن روند خیلی خوبی گرفته است.

- واکسیناسیون در کنار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی راهکار اصلی است که ما می‌توانیم این بیماری را کنترل کنیم. با تلاش‌هایی که در دولت صورت گرفته، عملاً موانع واردات واکسن رفع شده و واردات در کنار تولیدات واکسن داخلی در حال انجام است و ان‌شاءالله ما بتوانیم با رساندن دو دز واکسن به ۸۵ درصد جمعیت کشور تبعات پس از بیماری کرونا را مدیریت کنیم.

عملیاتی‌شدن مدیریت هوشمند کرونا در دولت سیزدهم

- خود واکسن مانعی از مبتلا نشدن به ویروس کرونا نیست؛ اما تبعات پس از بیماری به خصوص در بحث بستری‌ها و فوت عزیزان کاهش چشمگیری داشته که این یکی از اقدامات ارزشمند بود که الان هم در حال انجام شدن است.

- بحث مدیریت هوشمند بیماری کرونا هم در همین دولت ان‌شاءالله عملیاتی خواهد شد و ما هم یک فضای مناسب‌تری را برای سه حوزه خدمت دهندگان، خدمت گیرندگان و محیط خدمت فراهم می کنیم که مردم بتوانند با اطمینان خاطر بیشتری فعالیت کنند.

تفاوت اصلی طرح مدیریت هوشمند با دیگر محدودیت‌ها

- تفاوت اصلی طرح مدیریت هوشمند با دیگر محدودیت‌ها این است که ما در این طرح از تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین در بستر یک سکوی تبادل داده استفاده می‌کنیم تا بتوانیم خدمات مورد نیاز خدمات گیرندگان را با سوالات و پرسش‌ها در بستر آن سکو انجام دهیم و در این طرح، تبادل اطلاعات به صورت برخط انجام خواهد شد.

- هدف کلان این طرح این است که ریسک بیماری و بیمار شدن را کاهش دهیم. شما وقتی می‌خواهید از یک محیطی استفاده کنید ممکن است این محیط تاکسی، تاکسی اینترنتی، هواپیما، رستوران و یا واحد صنفی باشد که به شما خدمت می‌دهد.

- از طریق این سکو و اپلیکیشنی که این سکو طراحی می‌کند و از طریق تبادل اطلاعات مرتبط با وضعیت سلامت شهروندان زمینه ای فراهم می‌شود که اگر فردی می‌خواست خدمات دریافت کند، استعلام وضعیت واکسیناسیون انجام و آخرین وضعیت آزمایشی که داده معلوم می‌شود؛ همچنین در این طرح وضعیت سلامت افراد مشخص خواهد شد. این مسائل در بستر سامانه‌های تعیین شده عملیات خواهد شد.

ویروس کووید ۱۹ همچنان مقاومت می‌کند

- ویروس کرونا یکی از ناشناخته‌ترین ویروس‌هایی است که دنیا به خود دیده، اگر الان اخبار را ملاحظه کنید می‌بینید در بسیاری از کشور‌های اروپایی و کشور‌های همسایه، واکسیناسیون کشورشان خیلی زودتر از ما انجام شده و محدودیت‌های شدیدتر از ما اعمال کردند.

- این محدودیت‌ها به ماهیت ویروس کرونا بر می‌گردد؛ رفتار‌های این ویروس رفتار‌های متناسب با پیش‌بینی‌هایی که جامعه پزشکی انجام می‌دهد نیست، گونه‌های مختلف این ویروس از قبیله هندی، انگلیسی، دلتا، دلتا پلاس و آفریقایی نشان دهنده این است که ویروس کرونا همچنان مقاومت می‌کند و مثل مدل‌های قبلی خود نیست که بعد از مدتی ضعیف شود و از بین برود.

تصور بی‌نیازی از ماسک بعد از تزریق واکسن اشتباه است

- بر اساس اظهارات وزارت بهداشت و کارشناسان تخصصی این وزارتخانه، اگرچه روند نزولی بعد از پیک پنجم داشتیم، اما خوشبختانه ما وارد پیک ششم نشدیم.

- یک اصل کلی را باید در کنار اصل کرونا در نظر بگیریم و آن هم ضرورت رعایت یکسری دستورالعمل‌های بهداشتی است، برخی تصور می‌کنند وقتی واکسن زدند دیگر نیاز به ماسک ندارند و این تصور اشتباه است.

- اکنون بر اساس گزارشی که وزارت بهداشت منتشر کرده، متاسفانه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مرتبط با بیماری کرونا زیر ۵۰ درصد است؛ اگر رعایت نکنیم قطعاً وارد موج‌های بعدی خواهیم شد.

از نظر وزارت بهداشت، بیماری زمینه‌ای ملاک درستی برای واکسن نزدن نیست

- بر اساس اظهارات وزارت بهداشت و کارشناسان این وزارتخانه، تنها افرادی نمی‌توانند واکسینه شوند که به بیماری کرونا مبتلا شده باشند و اکنون در حال طی کردن دوران نقاهت هستند.

- از نظر وزارت بهداشت بیماری زمینه‌ای ملاک درستی برای واکسن نزدن نیست و بنا بر اظهارات وزارت بهداشت هیچ بیماری زمینه‌ای وجود ندارد که نتواند واکسن بزند.

سعی کردیم خدمات را به واکسیناسیون کرونا پیوند بزنیم

- ما در طرح مدیریت هوشمند بیماری کرونا یکسری ضمانت اجرا در حوزه کارمندان در نظر گرفته‌ایم؛ در این طرح گفته شرایط نوع حضور افرادی که واکسن نزده اند در محل کار متفاوت است؛ اگر کارمندی واکسن نزده باشد از حضور در محل کار منع می‌شود و روز‌هایی که از حضور این فرد در محل کار ممانعت شده، غیبت حساب می‌آید و در مرحله بعدی روز‌های غیبت از حقوق فرد کسر می‌شود.

- طبق محاسبه وزارت بهدات بین ۱۰ تا ۱۵ درصد از مردم کشور تمایلی به واکسن زدن ندارند و برای همین ما سعی کردیم خدمات را به واکسیناسیون کرونا پیوند بزنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول