اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

از درخواست فرماندار کهگیلویه تا رنج اهالی نجف‌آباد یاسوج / نهضت ملی، مسکن مهر نشود!

اهالی سایت مسکن مهر نجف‌آباد از مشکلات بی‌شمار این سایت به سطوح آمده‌اند و خواستار دیدار با استاندار کهگیلویه و بویراحمد هستند.

از درخواست فرماندار کهگیلویه تا رنج اهالی نجف‌آباد یاسوج / نهضت ملی، مسکن مهر نشود!

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، جشن پایان مسکن مهر در دولت گذشته قرار بود برگزار شود اما هر بار به دلایل نامعلومی به ایام و مناسبت‌های خاصی مثل هفته دولت و دهه فجر موکول می‌شد و جشن برگزار نشد تا عمر دولت دوازدهم به پایان رسید.

اما این روزها که بحث اقدام مسکن و نهضت ملی مسکن مطرح است از مسکن مهر استان خبری گرفتیم تا ببینم سرانجام مسکن مهر در کهگیلویه و بویراحمد چه شد؟

گویا سایت‌های مسکن مهر در تمام شهرهای استان به اتمام رسیده و تنها سایت دهدشت مانده که دارا کریمی فرماندار دهدشت خواستار محاکمه سهل‌‌انگاران در طرح مسکن مهر شد.

 

وی با تاکید بر اینکه طرح نهضت ملی مسکن مانند مسکن مهر نشود گفت: همه کسانی که در سایت مسکن مهر سهل‌انگاری کردند از جمله خودم باید محاکمه شوند.

اما پژمان نیک‌اقبالی در این خصوص به فارس گفت: ۱۶ هزار و ۸۰۰ واحد مسکن مهر در استان احداث شد که ۵ هزار و ۴۰۰ واحد با مشارکت بانک و راه و شهرسازی و مردم احداث شد و سایر واحدها را بنیاد مسکن ساخت.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: همه سایت‌های مسکن مهر به غیر از سایت دهدشت تحویل متقاضیان شده است، کار سایت دهدشت هم از نظر  راه و شهرسازی تمام شده است.

وی بیان کرد: مشکلی که در سایت دهدشت وجود دارد اینکه از متقاضیان خواستیم هزینه‌ها را قسط‌بندی کنند اما حاضر نیستند و پای کار نمی‌آیند.

 

نیک‌اقبالی با بیان اینکه سایت دهدشت زیباترین سایت مسکن مهر در استان گفت: اعتبار جدید برای رفع نواقصان سایت دهدشت که ۴۰۰ واحد است اخذ و ۹۷ درصد کار عملیاتی شده است.

این مسئول بیان کرد: نماینده ولی‌فقیه در استان از سایت دهدشت بازدید کرد و در جریان قرار گرفت که مشکل سایت دهدشت از راه و شهرسازی نیست بلکه مردم حاضر به همکاری نیستند.

سایت‌های مسکن مهر تحویل داده شده اما معضلات و مشکلات آنها تمامی ندارد.اهالی ساکن در سایت نجف‌آباد یاسوج با اشاره به مشکلات فراوان در این سایت گفتند که بخشی از فاضلاب لوله‌گذاری شده و بخش دیگری از فاضلاب در این شرایط سخت کرونایی در خیابان رها شده است.

آنها گفتند؛ سایت مسکن مهر نجف‌آباد ۴۸۵ واحد است اما فاقد فاضلاب است به شهرداری و آب منطقه‌ای که مراجعه می‌کنیم می‌گویند به ما هیچ ارتباطی ندارد.

اهالی سایت مسکن مهر نجف‌آباد این نکته را مطرح کردند که شهردار یاسوج دو سال پیش برای آسفالت یک خیابان به ما دست خط داد اما اقدامی صورت نگرفت‌.

 

آنها با بیان اینکه متقاضی دیدار با استاندار هستیم گفتند؛ در این شرایط سخت اقتصادی بی‌انصافی است مشکلی به مشکلات مردم اضافه کنند و هیچ مسئولی حاضر نشود برای مردم کار انجام دهد.

یکی از اهالی نجف آباد گفت: برای اینکه مسئولان و متولیان کاری برای مردم این سایت انجام دهند باید هر بار التماس کنیم و حتی دستشان را ببوسیم تا بلکه کاری کوچکی برای مردم انجام دهند.

سید اکبر فروزنده رئیس هیات مدیره مسکن مهر نجف‌آباد یاسوج گفت: ۲ هزار نفر در این سایت ساکن هستند و فاقد امکاناتی مثل نانوایی است و اهالی برای تامین نان  مجبور هستند ۲ کیلومتری پیاده‌روی کنند.

 

وی بیان کرد: مسکن مهر نجف‌آباد نیمه کاره رها شد و امکانات برای آنها لحاظ نشده است. نبود حصار باعث شده اهالی از دست سارقان در آسایش نباشند و هر شب یکی از اهالی نگهبانی دهد.

فروزنده با بیان اینکه اهالی سایت مسکن مهر نجف‌آباد در شرایط خوبی به سر نمی‌برند، گفت: قرار بود فاضلاب سایت به فاضلاب شهری متصل شود سال گذشته به ما گفتند که مشکل فاضلاب سایت بهمن ۹۹ به اتمام می‌رسد اما هیچ کاری نکردند و فاضلاب تهدیدی برای سلامت مردم شده است.

وی با اشاره به نبود فضای سبز بیان کرد: شهرداری و مسکن و شهرسازی سایت را رها کردند شهرداری می‌گوید چون جزء شهر نیست خدمات نمی‌دهیم سوال اینجاست اگر جزء شهر نیستیم چرا در ایام انتخابات صندوق شورای شهر به این منطقه می‌آید؟

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول