اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

امضای سند همکاری دوجانبه ایران و آذربایجان در آینده‌ نزدیک/ تاکید طرفین به توسعه تعاملات گازی

وزیر نفت گفت: امروز درباره قرارداد گازی ایران با آذربایجان توافقات خوبی صورت گرفت به خصوص در بحث سوآپ گاز از کشورهای همسایه از جمله ترکمنستان به کشور آذربایجان، همچنین توافقات خوبی درباره قرارداد سوآپ گازی به نخجوان نیز انجام شد.

امضای سند همکاری دوجانبه ایران و آذربایجان در آینده‌ نزدیک/ تاکید طرفین به توسعه تعاملات گازی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، جواد اوجی وزیر نفت امروز در حاشیه نشست با شاهین مصطفی‌اف معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان اظهار داشت: ‌نسبت به محورهای گفت‌‌و‌گو در این جلسه امیدوار هستم زیرا توافقات خیلی خوبی بین دو کشور شکل گرفت.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران با ذخایر نفت و گاز غنی زمینه همکاری خیلی خوبی را می‌تواند با کشور دوست و برادر آذربایجان داشته باشد، کشور آذربایجان نیز پتانسیل خیلی خوبی را در حوزه نفت و انرژی دارد.

اوجی افزود: امروز درباره قرارداد گازی ایران با آذربایجان توافقات خوبی صورت گرفت به خصوص در بحث سوآپ گاز از کشورهای همسایه از جمله ترکمنستان به کشور آذربایجان، همچنین توافقات خوبی درباره قرارداد سوآپ گازی به نخجوان نیز انجام شد.

وزیر نفت اظهار داشت: درباره توسعه میادین نفتی در دریای خزر نیز صحبت‌های اولیه‌ای انجام شد، نشستی که کارشناسان دو مجموعه بعد از این نشست خواهند داشت، در هفته‌های آتی منجر به قراردادهای خوبی خواهد شد.

*در آینده‌ای نزدیک سند همکاری دوجانبه ایران و آذربایجان امضا خواهد شد

در ادامه، شاهین مصطفی‌اف، معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان گفت: کشورهای جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران دو کشور دوست و همسایه هستند و بین مردمان دو کشور پیوندهای تاریخی و دینی و فرهنگی وجود دارد.

وی ادامه داد: بین دو کشور همکاری‌های موفقیت‌آمیزی در حوزه اقتصادی وجود دارد که از جمله آن می‌توان به حوزه نفت و گاز اشاره کرد.

مصطفی‌اف گفت: امروز با وزیر نفت درباره ظرفیت‌های همکاری دو کشور مذاکره کردیم و نگاهی به پروژه‌های موفقیت‌آمیز دو کشور انداختیم و درباره یکسری پروژه‌های جدید نیز صحبت کردیم.

نخست وزیر جمهوری آذربایجان افزود: باور دارم که در آینده نزدیک اسناد همکاری دو کشور در زمینه‌های مختلف امضا خواهد شد.

وی تاکید کرد: ما از آذربایجان گروهی از کارشناسان را همراه خود به ایران آوردیم تا برای جزئیات مذاکرات دو کشور کمک کنند. اطمینان دارم که این جلسه نتیجه‌آمیز خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول