اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

جهاد ادامه دارد | ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی به نیازمندان گروه جهادی منتظران مصلح

گروه جهادی منتظران مصلح (عج) بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با برگزاری اردوی جهادی به نیازمندان خدمات رایگان دانداپزشکی ارائه کردند.

جهاد ادامه دارد | ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی به نیازمندان گروه جهادی منتظران مصلح

 به گزارش خبرنگار تشکل‌های جهادی خبرگزاری فارس، اردوی جهادی تیم دندانپزشکی گروه جهادی منتظران مصلح (عج) بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی طی دو مرحله برگزار شد.

بر همین اساس، در مرحله اول که در تاریخ ۱۸ و ۱۹ آبان و با حضور اساتید و دانشجویان دانشکده دندانپزشکی و دانشجویان دانشکده های توانبخشی و تغذیه در در دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی برگزار شد خدماتی همچون غربالگری دندانپزشکی، بینایی سنجی، شنوایی شناسی و... به نیازمندان ارائه شد.

 

 

همچنین در این مرحله جهادگران میان نیازمندان منطقه دروازه غار و خزانه بسته‌های غذایی توزیع کردند.

در دومین مرحله از این حرکت جهادی که ۲۷ و ۲۸ آبان برگزار شد، افراد غربال شده، در کلینیک دندانپزشکی بهفر تحت درمان دندانپزشکی (شامل درمان ریشه، ترمیم، کشیدن، جرم‌گیری، فیشورسیلانت و معاینه ارتودنسی) قرار گرفتند.

 

 

در این برنامه که در درمانگاه بهفر برگزار شد، ۷۰ نفر از اساتید، رزیدنت‌ها، فارغ‌التحصیلان و دانشجویان دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی شرکت کردند.

عمرانی مسئول بسیج دانشجویی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی و مسئول تیم دندانپزشکی گروه جهادی منتظران مصلح(عج) در باره برگزاری این اردو و سابقه فعالیت گروه جهادی به فارس گفت: گروه جهادی منتظران مصلح زیر نظر بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و در حیطه های علوم پزشکی و خدمات درمانی در حال خدمت رسانی هستند و این یازدهمین دوره ای است که تیم دندانپزشکی دور هم جمع شدند تا بتونند خدمتی به اقشار نیازمند داشته باشند.

وی درباره اقداماتی که در اردوی جهادی صورت گرفت، اظهار داشت: ابتدا ۸۰ نفر از افراد نیازمند منطقه دروازه غار و خزانه شناسایی شدند و در یک مرحله این افراد را دعوت کردیم به دانشکده دندانپزشکی و تشخیص اولیه این افراد صورت گرفت، عکس های رادیوگرافی تهیه شد و طرح درمان این افراد مشخص شد، در کنار این اقدامات غربالگری بینایی سنجی، شنوایی شناسی و تغذیه و همچنین معاینه ارتودنسی این افراد صورت گرفت.

عمرانی تصریح کرد: در مرحله بعد این افراد به کلینیک دندانپزشکی بهفر آمدند تا درمان های دندانپزشکی روی این افراد صورت گیرد، درمان هایی که در این دوره انجام شد شامل درمان های عصب کشی، پر کردن دندان های پوسیده، جراحی و فیشورسیلانت بود.

وی درباره این سوال که آیا با توجه به اینکه در این روزها هزینه های دندانپزشکی و مواد اولیه درمان بسیار زیاد شده، این موارد برای شما مشکلی ایجاد نمی‌کند؟، گفت: متاسفانه این روزها هزینه های دندانپزشکی یک مقدار زیاد هست و خیلی از افراد واقعا توانایی مراجعه به دندانپزشک را ندارند از طرفی هزینه مواد اولیه هم به شدت بالا رفته ولی مشارکت اساتید و مسئولین دانشکده و کمک های مالی که این بزرگواران جهت برگزاری این حرکت های جهادی می کنند باعث شد که این حرکت های جهادی ادامه دار باشند و بتوانیم این خدمات را به نحو احسن و با بهترین امکانات ارائه دهیم.

 

 

این فعال جهادی درباره اهداف برگزاری این اردوهای جهادی تاکید کرد: به عنوان یک انسان اولا وظیفه ما این هست که به هم‌نوعان خودمان کمک کنیم. ما بر اساس حرفه و رشته ای که داریم این حرکت های جهادی را رقم زدیم که دردی از روی دوش مردم کشورمان برداریم، ثانیا حس رضایت قلبی که بعد از درمان این عزیزان به ما دست می دهد و دیدن لبخندی که بعد از درمان روی صورت بچه ها می‌نشیند باعث می شود که عزم ما برای ادامه دادن این مسیر بیشتر از پیش شود و همانطور هم که شعار این حرکت جهادی "بسازیم تا ساخته شویم" هست شاید بیشتر از این که این افراد از ما خدمت دریافت کنند این ما هستیم که از آنها خدمت دریافت می کنیم.

 

 

وی در پایان اظهار داشت: امیدوارم خداوند این حرکت جهادی که کوچکترین کاری هست که از دست ما بر می آید را قبول کند و به ما توفیق بدهد در این راه مجدد خدمت رسانی کنیم و همان طور که آرزوی قلبی ماست جهاد در زمره حضرت ولی عصر(عج) رو نصیب ما کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول