اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

موسوی: پارتی‌بازی در انتصابات زمینه یأس نخبگان و خروج آنها از کشور را فراهم می‌آورد

عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه پارتی‌بازی در انتصابات زمینه یأس نخبگان و خروج آنها از کشور را فراهم می‌آورد، گفت: باید اجازه ندهیم ظرفیت‌های نخبگان هدر رود و آنها در جایگاه‌های خودشان مورد استفاده قرار گیرند.

موسوی: پارتی‌بازی در انتصابات زمینه یأس نخبگان و خروج آنها از کشور را فراهم می‌آورد

سیدنظام‌الدین موسوی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر توجه و استفاده درست از منابع کشور گفت: اگر ما نسبت منابع کشور دقت لازم را نداشته و بهره‌برداری لازم را از نداشته باشیم باعث می‌شود تا علاوه بر هدررفت منابع طمع دشمنان نسبت به منابع کشور برانگیخته شود.

وی افزود: ما علاوه بر منابعی که در حوزه نیروی انسانی داریم از منابع سرشاری در حوزه نفت و گاز و دیگر مواهب طبیعی و منابع معنوی یعنی بحث گردشگری برخورداریم و اگر نتوانیم از این منابع به طور صحیح استفاده کنیم بخشی از منابع هرز می‌رود و بخشی به صورت غیر ارزشمند مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که این هم موجبات وارد آمدن ضرر و زیان به کشور و مردم را فراهم می‌آورد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بارها پدیده خام‌فروشی را مذمت کردند و بر فرآوری محصولات و ایجاد ارزش افزوده در داخل کشور تأکید داشته‌اند و مایه تأسف است که بسیاری از منابع و معادن کشور ما به صورت خام صادر می‌شود و فرآوری نمی‌شود.

موسوی خاطرنشان کرد:‌ چه بسا ما مواد اولیه خود را با قیمت پایین به کشورهای مختلف صادر می‌کنیم و بعد مواد فرآوری شده همین مواد خام را با چند برابر قیمت به داخل کشور وارد می‌کنیم که این کار به معنای هدر دادن منابع کشور است.

وی افزود: امروز جهان، جهان فرآوری و بهره‌وری است و ما باید برای این موضوع برنامه‌های کلان داشته باشیم. و از ظرفیت‌های مادی خود نهایت استفاده به نحوه صحیح را داشته باشیم.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در مورد منابع انسانی باید به این موضوع توجه داشته باشیم که اینها مانند منابع طبیعی قابل جایگزین شدن نیستند و هزینه‌های زیادی برای تربیت این نیروها انجام شده و از این ظرفیت‌ باید بهره‌برداری لازم صورت گیرد.

موسوی خاطرنشان کرد: متأسفانه ساختار اداری کشور ما در مورد چینش درست منابع انسانی دچار مشکل است و با مدل‌های سنتی، فرسوده و بعضاً مفسده‌آمیز کار را جلو می برند و این مسئله سبب می‌شود نیروهای انسانی ما از ظرفیت‌های‌شان استفاده نشود و فرسوده و یا دچار نوامیدی شوند و بعضی‌ها هم به خارج از کشور بروند.

وی افزود: ما اظهارتأسف می‌کنیم که چرا نخبگان ما به خارج از کشور می‌روند خوب اگر می‌خواهد اینگونه نشود ما باید در داخل کشور سیستمی پیاده کنیم و اجازه ندهیم ظرفیت‌های آنها هدر نرود و در جایگاه‌های خودشان مورد استفاده قرار گیرند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به کارگیری افراد غیر متخصص، پارتی‌بازی و استفاده از منسوبین و خویشاوندان در مناصب مختلف باعث می‌شود تا نخبگان ما احساس کنند که زمینه برای استفاده از توانمندی‌های آنها در کشور وجود ندارد و به خارج از کشور می‌روند و ظرفیت و توانمندی‌شان در اختیار دیگر کشورها قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول