اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دیدار پوتین و بایدن مجازی برگزار می‌شود؟

معاون وزیر خارجه روسیه از مذاکرات فشرده برای برگزاری دومین دیدار «ولادیمیر پوتین» و «جو بایدن» خبر داد.

دیدار پوتین و بایدن مجازی برگزار می‌شود؟

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه از مذاکرات فشرده و گسترده برای دیدار دوم ولادیمیر پوتین و جو بایدن روسای جمهوری روسیه و آمریکا خبر داد و گفت: این دیدار نیازمند مقدمات و آماده سازیهای کامل است که هم اکنون در جریان است. 

براساس گزارش خبرگزاری تاس، این دیپلمات روس افزود: برای اینکه این دیدار انجام شود مقدمات کاملی نیازمند است. 

ریابکوف همچنین تاکید کرد که دستور کار مذاکرات میان بایدن و پوتین بسیار گسترده است و همچنین مقدمات برگزاری این دیدار نیز باید کامل باشد. 

وی با اشاره به ادعاهای آمریکا علیه روسیه به ویژه درباره مساله اوکراین، گفت: واشنگتن ادعاهایی علیه ما داشته که نیاز است درباره آنچه که در حال رخ دادن است توضیحاتی داده شود.

روز جمعه «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که ترجیح این است که دیدار پوتین و بایدن به صورت ویدئویی انجام شود اما همه چیز بستگی به تصمیم روسای جمهور دو کشور دارد. وی افزود: هنوز زمان دقیق این دیدار نیز مشخص نیست شاید تا آخر سال جاری میلادی برگزار شود و شاید نیز به اوایل سال 2022 موکول شود. 

پوتین و بایدن در ماه ژوئن گذشته در میان تدابیر شدید امنیتی و با حضور گسترده رسانه ها در سوئیس دیدار و رایزنی کردند اما بنا به اذعان مقامات دو طرف این دیدار تا کنون هیچ نتیجه ملموسی نداشته است. 

آمریکا و روسیه درباره طیفی از مسائل مختلف از جمله اوکراین، مداخله در انتخابات، ناتو، حملات سایبری و مسائل نظامی از جمله برنامه موشکی با یکدیگر دچار اختلافات جدی هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول