اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

احداث ۴۰۰ نیروگاه خورشیدی به همت بسیج در استان اصفهان

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان گفت: با حمایت بسیج و به منظور افزایش توان استان اصفهان در حوزه تأمین منابع برق، ۴۰۰ نیروگاه خورشیدی در مناطق شرق استان اصفهان احداث شد.

احداث ۴۰۰ نیروگاه خورشیدی به همت بسیج در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سردار مجتبی فدا جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان در حاشیه جلسه شورای شهر اصفهان ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: ۴۲ سال پیش امام خمینی (ره) ظرفیتی به نام بسیج را بنیان نهاد که الهی، داوطلبانه و ایثارگرانه بود، بسیج در ایران بر مبنای ایمان به نظام جمهوری اسلامی شکل گرفت که در تمامی این سال‌ها در کمک به دولت‌ها در رویدادها و حوادث مختلف و غیرمترقبه و مردم نقش محوری داشته است.

وی افزود: بسیج طی ۲۱ ماه گذشته در موضوعات مختلفی همچون مبارزه با کرونا، ضدعفونی کردن، تأمین مواد بهداشتی و غربالگری تلاش بسیاری کرده و این در حالی است که در اقدامی دیگر به صورت داوطلبانه ۷ مرکز تزریق واکسیناسیون را به شهر اضافه کرده و ۵۰ درصد ظرفیت واکسیناسیون را در استان بالا بردیم.

فدا تصریح کرد: ۹ هزار رده بسیج در استان اصفهان داریم که ظرفیتی بسیار فراگیر بوده، همچنین محور اقدامات ما طرح اعتلای بسیج است که به تصویب رهبر معظم انقلاب رسیده و به استان‌ها نیز ابلاغ شده است، ما نیز ۹ هزار رده بسیج در استان اصفهان داریم که ظرفیتی بسیار فراگیر است. رهبر معظم انقلاب بر اجرای سند ۱۰ ساله بسیج تأکید دارند که در راستای این سند ۱۰ ساله مسجدمحوری، پایگاه محوری و محله‌محوری را در دستور کار خود قرار دادیم که خدمات مختلفی را در دوره‌های مختلف به مردم ارائه کرده است.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان ادامه داد: لازم است که در جهت تاثیرگذاری اقدامات بسیج یک همپوشانی مناسبی میان دستگاه‌های مختلف وجود داشته باشد تا بدین وسیله از موازی‌کاری نیز جلوگیری شود. در این راستا و در موضوع توزیع کمک‌های مومنانه سامانه «مهرکریمانه» را راه‌اندازی کردیم تا تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط در این سامانه فعالیت خود را وحدت و انسجام ببخشند، همچنین لایروبی و احیای قنوات، ساخت خانه بهداشت و مراکز درمانی، ایجاد کارگاه‌های خوداشتغالی و ایجاد ۸۰۰ نیروگاه خورشیدی از مهمترین اقدماتی است که در حال انجام آن‌ها هستیم.

وی درباره احداث ۴۰۰ نیروگاه خورشیدی در مناطق شرق استان اصفهان بیان کرد: با کمک وزارت نیرو و شرکت برق منطقه‌ای اصفهان ۴۰۰ نیروگاه را با ۵۰ میلیون وام قرض‌الحسنه و ۲۰ میلیون آورده فرد به شرق اصفهان اختصاص دادیم که درآمد ثابتی برای این خانواده‌ها به دنبال دارد، این در حالی است که باید بخشی از اقدامات محرومیت‌زدایی خود را به مناطق شرقی ببریم تا مهاجرت به شهر اصفهان کاهش یابد.

فدا خاطرنشان کرد: گروه‌های جهادی در رویدادها و اتفاقات مختلف به کمک کشور آمده‌اند و مطابق ماموریت‌های بسیج برای خدمت‌رسانی به مردم اقدام کردند. همچنین در حال حاضر یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بسیجی و ۲ هزار و ۹۳۰ پایگاه بسیج در استان اصفهان داریم.
انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول