اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

گروسی: امیدوارم فعالیت‌های راستی‌آزمایی آژانس در ایران از سر گرفته شود

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص سفرش به تهران گفت امیدوار است نتیجه این سفر ایجاد کانال گفت‌وگوی مستقیم برای ازسرگیری فعالیت‌های راستی‌آزمایی ضروری این نهاد در ایران باشد.

گروسی: امیدوارم فعالیت‌های راستی‌آزمایی آژانس در ایران از سر گرفته شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در توییتی درباره سفرش به تهران توضیحاتی ارائه داد.

وی در این خصوص نوشت: امروز به تهران سفر می‌کنم تا با مقامات ایرانی دیدار کنم و به سؤالات مهم در ایران بپردازم. امیدوارم بتوانم یک کانال ثمربخش و مشارکتی گفت‌وگوی مستقیم ایجاد کنم تا آژانس بتواند فعالیت‌های راستی آزمایی ضروری را در این کشور از سر بگیرد.

به گزارش فارس، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوزی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز در نشست خبری هفتگی در پاسخ به سؤالی درباره نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و اینکه اگر اقدام منفی صورت گیرد و قطعنامه‌ای صادر شود و تاثیر آن بر مذاکرات وین گفت: امشب سفر گروسی را به تهران داریم. همواره سعی شده روابط ایران و آژانس فنی و در چارچوب پادمان و اساسنامه و رویه‌های آژانس باشد. امیدواریم این سفر همچون قبل سازنده باشد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: همواره به آژانس توصیه‌ کرده‌ایم در مسیر همکار‌ی‌های فنی باقی بماند و اجازه ندهد برخی کشورها اغراض سیاسی خود را به نام آژانس جلو ببرند. در چارچوب تحولات و براساس شرایط تصمیم لازم را اتخاذ می‌کنیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در ادامه در خصوص خرابکاری‌ها و اقدامات تروریستی علیه برنامه و تاسیسات هسته‌ای ایران گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به خوبی می‌داند تمامی خرابکاری‌ها و اعمال تروریستی که توسط رژیم صهیونیستی در خاک ایران صورت گرفته و متاسفانه با سکوت برخی کشورهای مدعی همراه بوده، تاثیر قابل توجهی بر برخی ابعاد فنی گذاشته و بین ما و آژانس این موضوع در سطح چارچوب خود پیگیری شده و در این سفر نیز پیگیری خواهد شد.

گروسی قرار است تا ساعاتی دیگر وارد تهران شود و روز سه‌شنبه با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی و همچنین با حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه دیدار کند. 

سفر گروسی به تهران در آستانه نشست شورای حکام که قرار است روز چهارشنبه ۲۴ نوامبر (سوم آذر ماه) به مدت سه روز در وین برگزار شود، صورت می‌گیرد. پایگاه خبری آکسیوس پیش‌تر گزارش داد که بعید است شورای حکام آژانس در جلسه آذرماه خود قطعنامه‌ای علیه ایران صادر کند. این پایگاه خبری گزارش داده بود انگلیس فعالانه آمریکا، فرانسه، و آلمان را برای انتقاد از ایران در جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تحت فشار قرار داده، اما با توجه به اقدام ایران در اعلام بازگشت به مذاکرات وین، بعید است چنین اقدامی اتفاق بیفتد.

گفتنی است دوشنبه هفته آینده هشتم آذرماه شهر وین میزبان مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) است. مذاکراتی که قرار است برای اولین بار در دولت سیزدهم انجام شود و تمرکز آن بر لغو تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه آمریکاست و آنگونه که بارها حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه اعلام کرده ایران به دنبال توافق خوب است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول