اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

کرونا موجب چاقی و افت تحصیلی دانش‌آموزان در کردستان شد

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان، فقر حرکتی، چاقی، افت تحصیلی دانش آموزان را از عوارض تعطیلی مدارس و قرنطینگی دوران کرونا عنوان کرد.

کرونا موجب چاقی و افت تحصیلی دانش‌آموزان در کردستان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، افشین خوشگوار ظهر امروز در آیین افتتاحیه سفیران سلامت در جمع دانش‌آموزان و مراقبین سلامت در سنندج، طرح سفیران سلامت را یکی از طرح‌های تاثیرگذار دانست و گفت: ارتقا سلامت دانش آموزان  و نهادینه کردن خودمراقبتی و سبک زندگی سالم از اهداف طرح سفیران سلامت است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کردستان تاکید کرد:  نهادینه شدن خودمراقبتی در جامعه ۷۰ درصد سلامت روانی و جسمی افراد را تامین می‌کند.

وی توجه به سلامت فردی، سلامت عمومی جامعه، تغذیه صحیح افراد، مدیریت استرس و حفظ محیط زیست را از اولویت های آموزشی سفیران سلامت برشمرد و گفت: آموزش و فراگیری این اطلاعات و بکارگیری آن در زندگی به تغییر رفتار افراد و تضمین سلامت جامعه کمک می‌کند.

خوشگوار با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده است اظهار کرد: کرونا به حوزه اقتصاد و آموزش و‌پرورش بیشترین تاثیرات را وارد کرده است.

وی جایگزین شدن آموزش مجازی و آنلاین به جای آموزش‌های حضوری را از تاثیرات شیوع کرونا عنوان کرد و گفت: لغو شدن کلاس‌های درس عامل اصلی ترک تحصیل دانش آموزان بوده است.

وی فقر حرکتی، چاقی، افت تحصیلی دانش آموزان را از عوارض تعطیلی مدارس و قرنطینگی دوران کرونا عنوان کرد و افزود: کرونا در ۲ سال اخیر تاثیرات زیادی به سیستم آموزشی وارد کرد.

خوشگواری تاکید کرد: علیرغم پیامدهایی که کرونا بدنبال داشته اما اجازه ندادیم کرونا تهدید جدی برای آموزش و پرورش باشد بلکه تلاش کردیم فرصت‌ها را به تهدید بدل کنیم.

وی یادآور شد: در دوران کرونا سه هزار محتوای الکترونیکی توسط مراقبین سلامت تهیه شد و در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.

وی اظهار کرد: همه ما دیدیم اگر افراد جامعه آموزش نکات بهداشتی، استفاده از ماسک و ضدعفونی‌ها و رعایت فاصله اجتماعی را جدی بگیرند جان هزاران نفر انسان از خطر مرگ حفظ می‌شود.

۹۱ درصد فرهنگیان واکسن دوز دوم را دریافت کردند

خوشگوار با اشاره به اینکه هم اکنون ۹۱ درصد فرهنگیان استان کردستان واکسن دوز دوم را دریافت کرده اند تصریح کرد: امسال شاهد بازگشایی مدارس هستیم و کلاس‌های درس به صورت حضوری برگزار می‌شود.

وی کردستان را در زمینه طرح‌های آموزش و پرورش جزو استان‌های پیشرو دانست و گفت: با اجرای طرح سفیران سلامت مدیران سلامت از حاشیه به مرکز برنامه آمدند تخصص، تعهد و توانمندی‌ها بکارگرفته می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کردستان با اشاره به اینکه امروز همه جامعه نیاز به سلامت عمومی را درک کرده‌اند افزود: همه باید در راستای جامعه سالم، بانشاط، باتحرک تلاش کنیم.

سفیران سلامت می‌توانند پیام‌های سلامتی را به همسالان انتقال دهند

معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز در این مراسم  گفت: سفیران سلامت می‌توانند پیام‌های سلامت را به دوستان و همسالان انتقال دهند و به ارتقا سطح سواد جامعه کمک کنند.

مهدی ذکایی افزود: آستانه بازگشایی مدارس هستیم این بازگشایی را به فال نیک می گیریم امید است جامعه دوباره به روال عادی خود برگردد.

وی یادآور شد: ۲۲ ماه کشور درگیر ویروس کرونا بود و با چالش ها و ابهامات فراوان همراه بود.

ذکایی اظهار کرد: امید است در موج ششم کرونا و نگرانی در خصوص اپیدمی  بتوانیم این روند را بخوبی مدیریت کنیم.

وی قرار دادن سفیران سلامت در برنامه ریزی‌های نظام سلامت را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این مهم به همکاری بین بخشی و مشارکت‌های مردمی کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ۲۲ درصد جمعیت استان را دانش آموزان تشکیل می‌دهند افزود: سفیران سلامت می‌توانند در ارتقا سواد سلامت جامعه و نهادینه کردن خودمراقبتی و تغییر رفتار در جامعه تاثیرگذار باشند.

وی سامانه شاد را بهترین ابزار برای انتقال پیام‌های آموزشی مورد تایید وزارت بهداشت دانست.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول