اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

نسبت و تناسب‌ گیج کننده «کرونایی» در کهگیلویه و بویراحمد/فرار از واکسن به چه قیمت؟

نسبت و تناسب‌ گیج کننده «کرونایی» در کهگیلویه و بویراحمد گاه کلافه کننده است.

نسبت و تناسب‌ گیج کننده «کرونایی» در کهگیلویه و بویراحمد/فرار از واکسن به چه قیمت؟

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج هر چند در طول نزدیک به دو سال اخیر استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان های کم تلفات کرونایی در کشور بوده که اندکی بیش از ۱۰۰۰ نفر فوتی ناشی از ویروس مرگبار داشته اما طبق آماری که هر هفته اعلام می شود درصد شیوع و ابتلا در این استان تقریباً دو برابر کشور است.

برخی دلیل کمتر جان دادن از بابت ویروس کرونا را آب و هوا و فیزیک بدنی مردم این استان می‌دانند و برخی دیگر دلیل آن را جمعیت کم کهگیلویه و بویراحمد و مراقبت بهتر در بیمارستان ها و البته تعداد پایین بیماران زمینه‌ای در کهگیلویه و بویراحمد قلمداد می‌کنند اما هر چه هست ارتباط گنگ و نامفهوم و مبهم میان تعداد مبتلایان و تعداد فوتی‌های کرونایی در استان بوده و نسبت و تناسب نامعقولی را رقم زده است.

با گذشت نزدیک به دو سال از هجمه کرونا به ایران و استان بنا به گفته مسئولان وزارت علوم دانشگاه علوم پزشکی رعایت دستورالعمل های بهداشتی به حداقل رسیده از یک سو تجمعات اعم از عروسی و عزا بیشتر و پر ازدحام تر از گذشته و از سوی دیگر معلوم نیست به چه دلیل مردم از واکسینه شدن خود هراس داشته و به عبارتی از واکسن زدن فرار می کنند.

با وجود این که بنا به گفته استاندار همه انواع واکسن از برکت گرفته تا سینوفارم و استرازنکا و غیره در استان به وفور موجود است اما میزان تمایل به واکسیناسیون کم شده و خیلی‌ها شاید می‌پندارند بلا از سر استان گذشته و کرونا کم کم قبل از اینکه کشنده باشد خود در حال مردن است.

با این تفاسیر اکنون مبارزه و مقابله با کرونا در استان بالانس نیست چرا که از یک سو همه در حال دور هم جمع شدن هستند و از سوی دیگر خیلی‌ها برای واکسینه شدن فرار را بر قرار ترجیح می‌دهند.!؟!

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول