اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

اعزام حدود ۴۰۰ زائر به عتبات در هفته اول آذرماه

معاون عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه سفر زائران عتبات در حال حاضر صرفا هوایی صورت می‌گیرد، از اعزام حدود ۴۰۰ زائر در قالب ۱۰ گروه در هفته اول آذرماه خبر داد.

اعزام حدود ۴۰۰ زائر به عتبات در هفته اول آذرماه

حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی، معاون عتبات سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با اشاره به آغاز اعزام زائران به عتبات در روزهای آینده، اظهار داشت: پس از پایان پیش ثبت‌نام عتبات، متقاضیان این سفر در سامانه باید ثبت‌نام خود را قطعی کنند که روند ثبت‌نام از مشتاقان زیارت کربلا از یکشنبه آغاز شد.

وی با بیان اینکه در هفته اول آذرماه ۱۰ گروه زیارتی به عتبات مشرف می‌شوند، افزود: تاکنون اعزام‌های عتبات از مرکزیت فرودگاه امام خمینی (ره) استان تهران و همچنین فرودگاه کرمان برنامه‌ریزی شده است و با توجه به استقبال زائران، تعداد ایستگاه‌های پروازی به مرور افزایش می‌یابد.

حجت‌الاسلام رحمانی با اشاره به اینکه در این دوره از اعزام‌ها هر هفته سه اعزام از قم داریم، خاطرنشان کرد: علاوه بر اعزام‌ها از فرودگاه امام خمینی (ره)، هر چهارشنبه از کرمان به عراق اعزام صورت می‌گیرد و در روزهای آینده از سایر ایستگاه‌های پروازی معین نیز اعزام زوار آغاز خواهد شد.

معاون عتبات سازمان حج و زیارت از اعزام حدود ۴۰۰ زائر در هفته اول آذرماه خبر داد و گفت: در نظر داریم که به زودی بازگشت زمینی زائران را نیز برنامه‌ریزی کنیم. همچنین مذاکراتی با چند بانک به منظور اعطای وام به زوار درحال انجام است تا زوار برای تأمین هزینه سفر عتبات دغدغه نداشته باشند.

وی با بیان اینکه همه دفاتر زیارتی امکان ثبت‌نام زائر را دارند، تصریح کرد: دفاتر حتی می‌توانند برای تکمیل ظرفیت کاروان یکدیگر اقدام کنند و‌ حتی در زمان ثبت‌نام به متقاضیان این سفر معنوی اعلام کنند که تا زمان پر شدن ظرفیت کاروان زمان قطعی اعزام مشخص نیست. با این شیوه نقش دفاتر زیارتی بیشتر می‌شود و به طور حتم این رقابت سازنده به نفع زائر خواهد بود.

به گزارش فارس، پس از حدود دو سال سفر رسمی به عتبات از سرگرفته می‌شود و اولین گروه زائران قرار است سوم آذرماه به صورت هوایی به عتبات مشرف شوند. هزینه این سفر نیز حدود ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول