اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

گروسی در نشست خبری با اسلامی: تلاش می‌کنیم نشست امروز نتیجه مثبتی داشته باشد

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت‌وگوی امروزش با رئیس سازمان انرژی اتمی را فشرده خواند و گفت: دنبال این هستیم مذاکرات را با ایران ادامه دهیم تا زمینه‌های مشترکی را پیدا کنیم و به نتیجه گیری مثبتی برسیم.

گروسی در نشست خبری با اسلامی: تلاش می‌کنیم نشست امروز نتیجه مثبتی داشته باشد

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که شب گذشته در رأس هیأتی به منظور دیدار و گفت‌وگو با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی و همچنین حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه وارد تهران شد، پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) پس از دیدار و گفت‌وگو با اسلامی که حدود ۲ ساعت به طول انجامید در نشست خبری مشترک شرکت کرد و به تشریح گفت‌وگوهایش با رئیس سازمان انرژی اتمی پرداخت.

 

 

وی در این نشست خبری ضمن تشکر از اسلامی برای مهمان نوازی از وی در محل سازمان انرژی اتمی گفت: چند ماه پیش در سفرم به ایران با آقای اسلامی توافق کردیم که چند ماه دیگر برای ادامه کار مشترکمان درباره شفاف سازی و همچنین تداوم و تعمیق گفت‌وگوها با دولت جدید ایران دوباره بازگردم و اکنون افتخار دارم که تا چند ساعت دیگر هم با (حسین امیرعبداللهیان) وزیر امور خارجه ایران دیدار کنم.

به گزارش فارس، گروسی قرار است بعدازظهر امروز با حضور در محل وزارت امور خارجه با امیرعبداللهیان برای نخستین بار دیدار کند.

 

 

* گفت‌‌وگوهای امروز فشرده بود/ به دنبال ادامه مذاکرات هستیم تا زمینه‌های مشترکی پیدا کنیم

گروسی در نشست خبری مشترک با اسلامی همچنین عنوان کرد: صحبت‌ها و گفت‌وگوهای امروز فشرده بود و دنبال این هستیم که مذاکرات را ادامه دهیم با این نگاه که بتوانیم زمینه‌های مشترکی را پیدا کنیم.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی افزود: موضوعاتی است که با آقای اسلامی بررسی می‌کنیم، ولی هدف‌مان این بوده که چشم انداز برنامه هسته‌ای را به نحوی تعریف کنیم که با توجه به تغییرات اقلیمی بتوانیم به تولید انرژی‌های پاک کمک کنیم و آن را در اختیار همه بگذاریم. این موضوعی بود که چندی پیش در نشست گلاسکو به صورت مفصل درباره آن صحبت شد.

وی در پایان گفت: تلاشمان این است که نتیجه نشست امروز مثبت باشد.

به گزارش خبرنگار فارس، محمد اسلامی نیز در جمع خبرنگاران با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران در برنامه هسته‌ای خود مصمم است، گفت: گروسی چندین بار گفت که هیچ انحرافی در برنامه‌های هسته‌ای ایران مشاهده نشده است. (اینجا بخوانید)

۲۱ شهریور ماه سالجاری «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اولین سفرش در دولت سیزدهم با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در محل این سازمان در تهران ملاقات کرد و پس از آن اسلامی در نشستی در جمع خبرنگاران اعلام کرد که گروسی قرار است دوباره به تهران بازگردد. البته اسلامی در سفری که برای شرکت در کنفرانس عمومی آژانس به وین داشت با گروسی در مقر آژانس دیدار و گفت‌وگو کرد.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه دیروز (دوشنبه) اول آذر ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران با اشاره به سفر گروسی به تهران گفت: همواره سعی شده روابط ایران و آژانس فنی و در چارچوب پادمان و اساسنامه و رویه‌های آژانس باشد. امیدواریم این سفر همچون قبل سازنده باشد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی بیان کرد: همواره به آژانس توصیه‌ کرده‌ایم در مسیر همکار‌ی‌های فنی باقی بماند و اجازه ندهد برخی کشورها اغراض سیاسی خود را به نام آژانس جلو ببرند. در چارچوب تحولات و براساس شرایط تصمیم لازم را اتخاذ می‌کنیم.

 این دیپلمات ارشد ایرانی درباره سفر گروسی عنوان کرد: موضوعاتی بین ایران و آژانس است که سعی کرده‌ا‌یم در چارچوب فنی انجام شود. از آژانس در همان چارچوب خواستیم کار را جلو ببرد. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به خوبی می‌داند تمامی خرابکاری‌ها و اعمال تروریستی که توسط رژیم صهیونیستی در خاک ایران صورت گرفته که متاسفانه با سکوت برخی کشورهای مدعی همراه بوده است، تاثیر قابل توجهی بر برخی ابعاد فنی گذاشته و بین ما و آژانس این موضوع در سطح و چارچوب خود پیگیری شده و هم در این سفر پیگیری می‌شود.

به گزارش فارس، سفر رافائل گروسی در آستانه نشست شورای حکام آژانس صورت گرفته است. نشست شورای حکام از فردا چهارشنبه به مدت سه روز برگزار می‌شود.   

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول