اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

اسلامی: گروسی امروز چندین بار گفت که هیچ انحرافی در برنامه‌های هسته‌ای ایران مشاهده نکرده‌اند

رئیس سازمان انرژی اتمی در نشست خبری با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با بیان اینکه ایران در برنامه هسته‌ای خود مصمم است، گفت: گروسی چندین بار گفت که هیچ انحرافی در برنامه‌های هسته‌ای ایران مشاهده نکرده‌اند.

اسلامی: گروسی امروز چندین بار گفت که هیچ انحرافی در برنامه‌های هسته‌ای ایران مشاهده نکرده‌اند

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «محمد اسلامی» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی امروز (سه‌شنبه) برای دومین بار بعد از حدود ۲ ماه و نیم باز هم میزبان «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در محل این سازمان بود. 

وی پس از دیدار و گفت‌وگو با گروسی که حدود ۲ ساعت به طول انجامید، در جمع خبرنگاران به تشریح رایزنی‌های انجام شده پرداخت.

 

 

«محمد اسلامی» رئیس‌ سازمان انرژی اتمی، در ابتدای این نشست خبری گفت: امروز گفت‌وگوهایی درباره مسائل موجود و آنچه برای توسعه همکاری‌ها است را در دستور کار قرار دادیم.

* مسائل فیمابین ایران و آژانس فنی است/ گروسی گفت که هیچ انحرافی در برنامه‌های هسته‌ای ایران مشاهده نکرده‌اند

وی افزود: نکته حائز اهمیتی که برای ما و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مطرح است این است که مسائل فیمابین ایران و آژانس فنی است و آژانس مسائل سیاسی و نفوذهای توطئه آمیزی که دشمنان ایران در مسیر پیشبرد برنامه هسته‌ای ایران اعمال می‌کنند را مدنظر ندارد و از آن تاثیر نخواهد پذیرفت.

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: آقای گروسی امروز چندین بار گفت که هیچ انحرافی در برنامه‌های هسته‌ای ایران مشاهده نکرده‌اند و ایران طبق معاهدات و ضوابط، فعالیت‌های هسته‌ایش در حال انجام است. 

 

 

* تفاهم کردیم که به موارد باقیمانده خاتمه دهیم

معاون رئیس جمهور با بیان این‌که درباره مواردی که توسط دشمنان در خصوص برنامه هسته‌ای ایران منتشر شده و در اختیار آژانس قرار گرفته است، سوالاتی را مطرح کرده بودند که به آنها پاسخ داده شده است، تاکید کرد: بخش‌هایی از آنها باقی مانده که مربوط به مسائل گذشته است، که در برجام به آنها پرداخته و بسته شده است. امروز تفاهم کردیم این موارد را خاتمه بدهیم و با رویه‌ای که اتخاذ خواهیم کرد که مذاکرات آن هنوز ادامه دارد، آنها تداوم پیدا نکنند.

* در برنامه هسته‌ای خود مصمم هستیم

به گزارش فارس، اسلامی تصریح کرد: ایران در برنامه هسته‌ای خودش مصمم است و تاثیرات برنامه هسته‌ای ایران که در زندگی مردم می‌توانیم همه ابعاد فناوری هسته ای را در بخش‌های گوناگون مورد بهره برداری قرار دهیم، در دستورکار ماست که آژانس به ایران در این راستا کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: همچنین در مورد ابلاغی که حداقل ۱۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای را باید در ایران ایجاد کنیم به ویژه با نیروگاه‌های کوچک که ظرفیت آن حداکثر ۳۰۰ مگاوات است، نیز آژانس با تشویق کشورهای دارای این صنعت که با استفاده از ظرفیت صنعتی صنایع ایران بتوانند در راستای توسعه و گسترش ظرفیت برق هسته ای به کشور ما کمک کنند، با ایران همکاری می‌کند.

به گزارش خبرنگار فارس، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت‌وگوی امروزش با رئیس سازمان انرژی اتمی را فشرده خواند و گفت: دنبال این هستیم مذاکرات را با ایران ادامه دهیم تا زمینه‌های مشترکی را پیدا کنیم و به نتیجه گیری مثبتی برسیم. (اینجا بخوانید)

۲۱ شهریور ماه سالجاری «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اولین سفرش در دولت سیزدهم با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در محل این سازمان در تهران ملاقات کرد و پس از آن اسلامی در نشستی در جمع خبرنگاران اعلام کرد که گروسی قرار است دوباره به تهران بازگردد. البته اسلامی در سفری که برای شرکت در کنفرانس عمومی آژانس به وین داشت با گروسی در مقر آژانس دیدار و گفت‌وگو کرد.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه دیروز (دوشنبه) اول آذر ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران با اشاره به سفر گروسی به تهران گفت: همواره سعی شده روابط ایران و آژانس فنی و در چارچوب پادمان و اساسنامه و رویه‌های آژانس باشد. امیدواریم این سفر همچون قبل سازنده باشد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی بیان کرد: همواره به آژانس توصیه‌ کرده‌ایم در مسیر همکار‌ی‌های فنی باقی بماند و اجازه ندهد برخی کشورها اغراض سیاسی خود را به نام آژانس جلو ببرند. در چارچوب تحولات و براساس شرایط تصمیم لازم را اتخاذ می‌کنیم.

گفتنی است گروسی قرار است بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) با حضور در محل وزارت امور خارجه برای نخستین بار با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار کند. او در نشست خبری مشترک با اسلامی گفت:  افتخار دارم که تا چند ساعت دیگر هم با (حسین امیرعبداللهیان) وزیر امور خارجه ایران دیدار کنم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول