اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

مسؤول سازمان بسیج مهندسین: در دولت قبل صددرصد واردکننده بودیم/ لزوم بازسازی بازارچه‌های مرزی

سرهنگ علی توشه با بیان اینکه در دولت قبل صددرصد واردکننده بودیم گفت: به‌ صورت قاطع عرض می‌کنم نیازی به واردات مواد معدنی در کشور نداریم و در این زمینه صادرکننده هستیم.

مسؤول سازمان بسیج مهندسین: در دولت قبل صددرصد واردکننده بودیم/ لزوم بازسازی بازارچه‌های مرزی

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، طبق منویات مقام معظم رهبری " رونق اقتصادی فقط با تولید و فعال کردن ظرفیت‌های درونی محقق می‌شود. " نمونه‌هایی از این ظرفیت‌ها در کشور ما معادن و نیرو‌های انسانی متخصص هستند. اقشار تخصصی بسیج با گردآوری ظرفیت‌های انسانی سعی دارند که در حوزه‌های تخصصی خود به رونق تولید، اشتغال زایی و رفع موانع تولید بپردازند.

بسیج مهندسین صنعت و معدن یکی از اقشار تخصصی و فعال بسیج در زمینه‌ی مانع زدایی تولید است. سرهنگ علی توشه مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرگزاری بسیج این موضوع را به خوبی بیان می‌کند. آنچه که پیش رو دارید بخش‌های مهم این گفت‌وگو است.

مطمئن‌ترین راه حفاظت از انقلاب سپردن آن به مردم است

- از ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی شاهد دستور بنیانگذار انقلاب جهت تاسیس بسیج بودیم. مفهوم این دستور این است که انقلابی که برای مردم است، قطعاً حفاظت و حراست از آن مردم هم باید به خود مردم واگذار شود.

- به امید خدا تا زمانی که پرچم انقلاب به صاحب اصلی انقلاب منتقل شود، مطمئن‌ترین راه حفاظت از انقلاب سپردن آن به خود مردمی که انقلاب را شکل داده اند، است.

توان این را داریم که بسیاری از محصولات را در داخل کشور تولید کنیم

- نمی‌دانستیم که نامگذاری سال ۱۴۰۰ چه خواهد بود، اما یک ماه مانده به پایان سال ۹۹ رویکرد ما شناسایی موانع در تولیدی‌ها و برطرف سازی آن‌ها بود. با شروع سال و فرمایشات حضرت آقا که با بیان شیوا ایشان راهبرد استقلال و نظام برای یک سال مشخص شد، سال با نام تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها نامگذاری شد که تکلیف ما را مضاعف کرد. از طرفی تکلیف ما سنگین شد و از طرفی ما خوشحال شدیم که فهمیدیم، مسیر ما مسیر درستی است.

- با ذوق و شوقی برنامه تدوین کردیم و آماده شده ایم تا ان‌شاءلله تا پایان سال واحد‌های تولیدی که دچار عارضه و موانع هستند را با رفع موانع شان به تولید حداکثری برسانیم. همچنین بتوانیم واحد‌هایی را که به توقف خورده اند، به چرخه تولید بازگردانیم.

- قطعاً در مقابل واردات ایستادگی می‌شود، چراکه ما توان این را داریم که بسیاری از محصولات را در داخل کشور تولید کنیم که این امر قطعاً در ارزآوری تاثیرگذار است.

نیازی به واردات مواد معدنی نداریم

- ما تلاش می کنیم تا موانعی که در سر راه تولید هستند را برطرف کنیم. از جمله اقدامات ما معادن هستند که ظرفیت بسیار عظیمی را در معادن کشورمان داریم.

- به صورت قاطع عرض می‌کنم که در کشور ما نیازی به واردات مواد معدنی نداریم و در این زمینه صادرکننده هستیم. ما بسیاری از این ظرفیت را شناسایی کرده‌ایم.

- این فرمایش حضرت آقا که در سال ۹۴ خطاب به دولت آن‌موقع فرمایش کردند که معدن باید جایگزین نفت شود، نشان از ظرفیت عظیم در کشور ما دارد.

باید بازارچه‌های مرزی را بازسازی کنیم

- تولید کننده قبل از تولید باید بداند که برای چه کسانی محصولاتش را تولید می‌کند. بازار مصرف را به دو بازار مصرف داخلی و خارجی تقسیم کرده ایم. بازار مصرف خارجی ما را دو محیط تشکیل می‌دهند که یکی از آن‌ها محیط نزدیک و بعدی محیط دور است.

- بازار مصرف نزدیک کشور‌هایی هستند که با ما مرز دارند. نزدیک با ۱۵ کشور مرز داریم. نزدیک به ۵۰۰ میلیون نفر جمعیت جامعه مخاطب ما برای تولید است.

- ما باید بازارچه‌های مرزی را بازسازی کنیم و با انجام دادن صادرات بتوانیم محصولات تولیدی داخل کشور را در بازارچه‌های مرزی به فروش برسانیم. 

در دولت قبلی صددرصد وارد کننده بودیم

- در دولت قبلی صددرصد وارد کننده بودیم، بازارچه مرزی و مرز مشترک داشتیم، اما این مرز مشترک صددرصد وارد کننده بود.

- در اعداد و ارقامی که توسط خود دولت قبلی اعلام می‌شد آمار صادرات بسیار پایین بود. تمرکز ما بر روی بازار مصرف غیر از داخل در ۱۵ کشور اطراف است.

تا امروز توانسته‌ایم نزدیک به دو هزار واحد را مانع‌زدایی کنیم

- بعد از انتخابات و تغییر دولت محترم توافقنامه‌ای با معاون محترم وزیر نوشته شد. طبق این توافقنامه قرار شد تا دو ظرفیت سپاه و دولت در کنار همدیگر قرار بگیرند. در این دولت هدف این است که بتوانیم ظرفیت‌ها را یکی کنیم و تمام توان تخصصی مان را در اختیار دولت محترم و مجموعه وزارتخانه‌ها قرار بدهیم.

- تا امروز توانسته‌ایم نزدیک به دو هزار واحد را مانع‌زدایی کنیم. تاکید من بر این کلمه متفاوت با سال‌های گذشته است و ما امسال از مرحله پایش و عارضه یابی سطحمان بالاتر آمده و پشتیبانی از تولید را انجام می‌دهیم. نقش بسیج و دولت تسهیل گری است و نقش تصدی‌گری نیست. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول