اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

پشت پرده جنجالی میزبانی قطر در جام جهانی/ از زد و بند با فرانسه تا رشوه به اعضای فیفا

رئیس سابق فیفا از پشت پرده جنجالی انتخاب قطر به عنوان میزبان جام جهانی 2022 پرده برداشت.

پشت پرده جنجالی میزبانی قطر در جام جهانی/ از زد و بند با فرانسه تا رشوه به اعضای فیفا

به گزارش خبرگزاری فارس، سب بلاتر رئیس سابق فدراسیون جهانی فوتبال در جدیدترین مصاحبه اش با نشریه «لوموند» فرانسه اظهاراتی جنجالی یک سال مانده به آغاز جام جهانی 2022 به میزبانی قطر انجام داد.

بلاتر عنوان کرد: قطری ها در سال 2011 با فرانسوی ها زد و بند کردند. در آن زمان نیکولا سارکوزی نخست وزیر وقت فرانسه شامی را در تاریخ 23 نوامبر 2010 تدارک دیده و به این میهمانی پلاتینی رئیس وقت یوفا را دعوت کرد. در این میهمانی تمیم بن حمد امیر کنونی قطر به عنوان ولیعهد کشورش حضور داشت.

وی افزود: در این شام با حضور بالاترین مقام رسمی فرانسه به پلاتینی توصیه شد تا از قطر برای میزبانی از جام جهانی 2022 حمایت کند. بعد از برنده شدن قطر در پرونده میزبانی و انتقال مالکیت پاری سن ژرمن به دولت قطر بیش از پیش این فرضیه تایید شد. بعد از دیدن نام قطر به عنوان برنده میزبان جام جهانی 2022 احساس ناامیدی کردم البته انتظارش را داشتم.

رئیس فیفا درباره احتمال فساد مالی و رشوه از سوی دولت قطر برای برنده شده در این پرونده سنگین فوتبالی، گفت: من ساده بودم که قطر برای برنده شدن در این رقابت هزینه زیادی نکرده ولی وقتی الان به این موضوع نگاه می کنم متوجه می شوم چقدر هزینه سنگینی کرده و هنوز برای دولت فرانسه خدمت می کند و باشگاه پاری سن ژرمن نمونه بارز این توافق سیاسی بین طرفین است. هیچ شکی ندارم که نمایندگان وقت فوتبال آمریکای جنوبی اموالی را برای رای دادن به قطر دریافت کردند. آنها همیشه به آمریکا رای می دانند ولی نظرشان تغییر کرد و به قطر رای دادند.

بلاتر تصریح کرد: از لحاظ اجتماعی و آب و هوا انتخاب قطر به عنوان میزبان جام جهانی 2022 اشتباه بزرگی بود. بعدها هم می کمیته اجرایی فیفا می توانست رایش را تغییر دهد ولی این اتفاق رخ نداد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول