اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نظامیان تروریست آمریکایی 110 خودروی نظامی را از سوریه به عراق منتقل کردند

نظامیان تروریست آمریکایی در قالب دو کاروان، بیش از صد خودرو و جنگ‌افزار نظامی را از سوریه به عراق منتقل کردند.

نظامیان تروریست آمریکایی 110 خودروی نظامی را از سوریه به عراق منتقل کردند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، نظامیان تروریست آمریکا، دو کاروان نظامی خود را از سوریه به شمال عراق انتقال دادند.

منابع محلی حاضر در استان الحسکه واقع در شمال شرق سوریه به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفتند که یک کاروان متشکل از ۷۰ خودروی نظامی از گذرگاه غیر قانونی الولید، از سوریه خارج شد.

این منابع تأکید کردند که این کاروان ساعت سه بامداد، از سوریه خارج شد و بالگردهای آمریکایی، خروج آن را پوشش دادند. کاروان مذکور به شمال عراق رفت.

به گفته این منابع، یک کاروان دیگر نیز شامل ۴۰ خودروی نظامی از پایگاه غیر قانونی آمریکا در فرودگاه «خراب الجیر» در الحسکه، به سمت عراق خارج شد.

منابع مذکور تصریح کردند، نظامیان آمریکایی به همراه شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» که وابسته به این کشور هستند، تمامی راههای منتهی به فرودگاه خراب الجیر را بستند.

این در حالی است که تروریستهای آمریکایی اوایل ماه میلادی جاری، یک کاروان نظامی شامل ۲۷۰ خودرو را از خراب الجیر خارج کردند و به عراق انتقال دادند.

این در حالی است که شهروندان سوری شامگاه دوشنبه در برابر عبور یک کاروان متعلق به نظامیان تروریست آمریکایی ایستادند و با پرتاب سنگ، اجازه ندادند یک کاروان نظامی آمریکا، از روستای «حامو» در استان الحسکه عبور کند.

چندی پیش نیز ساکنان روستای «تل احمد» در شمال شرق سوریه اجازه ندادند که یک کاروان نظامی متعلق به نظامیان تروریست آمریکایی از این روستا عبور کند.

 ساکنان این روستا  با کمک ارتش سوریه کاروان آمریکایی را مجبور به عقب‌نشینی کردند. این کاروان شامل خودروهای زرهی بود که اهالی روستا از عبور آن از جاده‌ای که از آن عبور می‌کند، ممانعت کردند.

اشغال مناطق شرق سوریه توسط نظامیان آمریکایی خشم اهالی منطقه و همزمان توسعه دامنه مقاومت مردمی علیه اقدامات‌ این نیروها را به همراه داشته است.

آمریکا در چند نقطه از منطقه «الجزیره» سوریه به‌ویژه در میدان‌های نفتی و گازی این کشور با هدف سرقت و قاچاق منابع پایگاه ایجاد کرده است.

واشنگتن با پشتیبانی شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) ماهانه منابع استخراج‌شده از میدان‌های مذکور را به پایگاه‌های خود در کشورهای مجاور قاچاق می‌کند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول